حراجی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت

لیفت سینوس یک روش برای کاشت ایمپلنت در فک بالا می باشد. اما سولاتی که عموما برای جراحی سینوس لیفت مطرح می باشد این است که آیا عوارضی دارد؟ آیا عمل پر درد و ریسکی است؟ باید برای تمام ایمپلنت ها جراحی انجام شود؟

جراحی سینوس لیفت برای فک بالا انجام میشود و برای زمانی است که استخوان فک بالا تراکم کافی برای انجام کاشت ایمپلنت را ندارد و جراح برای انجام ایمپلنت غشای سینوس را به سمت بالا لیفت می کند و سپس برای ایمپلنت پودر استخوان به محل مورد نظر اضافه می کند تا فضای کافی برای انجام ایمپلن محیا شود.

نحوه انجام جراحی لیفت سینوس

این جراحی با بی حسی موضعی همراه است و دندانپزشک غشای سینوس را به سمت بالا لیفت می کند و فضای تحلیل استخوان را که برای ایمپلنت در نظر گرفته است را با پودر استخوان پر می کند. در مرحله بعد نیز قسمت برش خورده بخیه زده خواهد شد و سپس نوبت به مرحله های بعدی ایمپلنت خواهد رسید.

بسته به نظر دندانپزشک، ممکن است پایه ایمپلنت را در همین مرحله اضافه کنند و یا اینکه به مراحل بعدی موکل کنند.

انواع جراحی لیفت سینوس

دو نوع جراحی لیفت سینوس وجود دارد که با توجه به نظر پزشک معالج انجام میشود. لیفت سینوس باز و لیفت سینوس بسته یا کلوز

در نوع باز، حتما باید 3 تا 5 سانت استخوان برای قرارگیری ایمپلنت وجود داشته باشد. در روش باز محدودیتی برای اندازه استخوان وجود ندارد و این در حالی است که در نوع بسته حتما باید زیر 2 سانت استخوان باشد. نوع بسته در صورتی انجام میشود که استخوان عمودی به 2 سانتی متر برسد.

جراحی لیفت باز برای اضافه کردن استخوان انجام میشود و لیفت بسته برای آن انجام میشود تا از تحیلیل استخوان جلوگیری کند.

آیا جراحی لیفت سینوس خطرناک است؟

هر جراحی همانطور که از اسم آن پیدا است با عوارضی همراه است که طبیعی می باشد. جراحی با خونریزی و بخیه همراه است و با دوران نقاهت همراه است. به طور کل درد آن کم است و بهبود آن زمان زیادی نخواهد برد. اما باید برای انجام ایمپلت آماده شود و در دوران نقاهت به اندازه کافی مراعات کرد.

مراقبت های بعد از جراحی

از سیگار کشیدن و قلیان کشیدن جدا خودداری کنید.

از مصرف نوشیدنی های الکی پرهیز کنید.

در صورت خونریزی از بینی نگران نباشید. به اندازه چند قطره کاملا طبیعی است.

امکان کبودی صورت وجود دارد که با کمپرس سرد میتوان از به وجود آمدن آن جلوگیری کرد.

عطسه و سرفه را با دهان باز انجام دهید.

بهداشت دهان و دندان را حتما رعایت کنید.

در آخر

گلدمد با داشتن کادری مجرب آماده پاسخگویی و ارائه خدمات دندانپزشکی و انجام جراحی سینوس لیفت است. هزینه جراحی با توجه به نوع جراحی متفاوت خواهد بود. قیمت جراحی لیفت سینوس در مراکز مختلف با اندک تفاوت قیمت انجام می پذیرد. نکته حائز اهمیت در مورد انتخاب مرکز دندانپزشکی، تخصص و تجربه برای انجام خدمات دندانپزشکی و جراحی است.