جراحی ضایعات پاتولوژی

جراحی ضایعات پاتول

جراحی ضایعات پاتول یا پاتولوژیک یک درمان برای برطرف کردن ضایعات و کیست ها و تومورهای خوش خیم و بدخیم ناحیه فک و دهان است. متاسفانه، این ضایعات در دهان و فک دیده میشوند و نیازمند آن هستند تا توسط متخصصین برای درمان آنها اقدام شود.

شاید با عارضه کیست دهانی آشنا باشید و در اطراف خود در مورد این ضایعه چیزهایی شنیده باشید. این کیست ها و ضایعات و حتی تومورها بیماری های جدی دهان و فک هستند که در گلدمد انواع جراحی بر این ضایعات در جهت رفع عارضه و بهبود وضعیت فرد انجام می پذیرد.

منشا این مشکلات ممکن است دندانی و یا تکاملی باشد. بعد از ریشه یابی مشکل باید سریعا درمان صورت گیرد. غدد سرطانی بدخیم قادر هستند غدد لنفاوی، ریه، کلیه و حتی مغز را نیز درگیر کنند.

علائم ضایعات دهان و فک چیست؟

علاوه بر احساس ایجاد غده در ناحیه فک و صورت، ممکن است فرد درد را نیز تجربه کند. همچنین بی حسی در لب نیز از دیگر علائم وجود این عارضه ها هستند.

وجود ترشحات در ناحیه دهان از دیگر علائم وجود تومور در سطح دهان هستند.

همچنین ممکن است در ناحیه فک، دهان و یا صورت تورم حس شود.

در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنید تا با مطالعه دقیق و انجام آزمایشات مورد نیاز نوع ضایع بررسی شود و بهترین درمان انتخاب شد. رشد بیش از حد تومور دهانی بدخیم نیاز به پرتودرمانی و شیمی درمانی خواهد داشت.

انواع ضایعات دهان و فک و صورت

  • ضایعات با منشا غدد بزاقی
  • ضایعات با منشا عروقی
  • ضایعات ویزکولو بولوس
  • ضایعات عفونی

 

جهت درمان هر کدام از ضایعات فوق بایستی به پزشک متخصص مراجعه شود تا نوع عارضه مشخص شود و درمان مناسب انتخاب شود.

متخصصین گلدمد با کادری مجرب و سالها تجربه و امکانات حرفه ای، می توانند به شما عزیزان در جهت رفع و انجام جراحی ضایعات پاتول کمک کرده و به سلامت دهان و دندان شما کمک کنند.

منظور از بیماری های دهان و دندان بیماری های خاصی هستند که تنها با جراحی و یا لیزر قابل درمان هستند. بیماری هایی همچون تبخال و یا آفت دهان با بیماری های سرطانی و کیست فرق دارند. درمان بیماری های دهانی بسیار آسان تر خواهند بود و غالبا نیاز به جراحی نخواهند داشت. اما تومورهای خوش خیم و بدبخیم به علت گسترش سریع و انتقال به بافت های مجاور باید سریعا درمان و در صورت نیاز حتما جراحی شوند.

گلدمد با سالها تجربه و انجام جراحی های موفق برای ارائه خدمات و جراحی دندان، ریشه دندان و ضایعات پاتول در خدمت شما عزیزان است. با ما تماس بگیرید.