جرم گیری

جرم گیری دندان

خوردن و آشامیدن نادرست و استفاده از الکل و مواد دود زا علاوه بر سلامتی بدن می توانند بر سلامت دندان ها نیز تاثیر منفی بگذارند. تجمع پلاکت ها بر روی دندان و زیر لثه می تواند به دندان ها علاوه بر بد رنگ شدن و بو گرفتن آسیب های جدی دیگری نیز بزند. تشکیل جرم در دندان ها می تواند اولین قدم برای عفونت و پوسیدگی دندان و ریشه دندان باشد. در این صورت بهترین راه برای مبارزه با جرم دندان ها، جرم گیری دندان است.

جرم گیری چیست؟

به روشی می گویند که در آن پلاک های میکروبی که به تشکیل رسوب و جرم دندان می انجامند حذف شده و دندان همچون سابق خوش رنگ و طبیعی و سالم میشود. جرمگیری توسط دندانپزشک متخصص و در مطب دندانپزشکی انجام میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت و مشاوره برای جرم گیری می توانید با گروه تخصصی گلدمد ارتباط برقرار کرده و برای همیشه با جرم دندان خود خداحافظی کنید.

البته جرم گیری به تنهایی نمی تواند جرم دندان را برای همیشه حذف کند و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف قهوه، چای، الکل و سیگار و … می تواند مجددا موجب تشکیل جرم و خطر برای دندان ها شود.

باور غلط

یک باور غلط که در حال حاضر در جامعه بسیار شنیده میشود، به صلاح نبودن جرمگیری دندان است. این افراد معتقدن که این کار موجب نازک شدن مینای دندان و حساس شدن دندان ها و در نهایت شکندگی دندان خواهد شد. و این در حالی است که خود جرم دندان آسیب های بیشتری به دندان می تواند بزند و در صورت عدم درمان به موقع اتفاقاتی که در بالا ذکر شد ممکن است برای دندان اتفاق بیافتد. جرمیگیری توسط یک متخصص دندانپزشکی انجام میشود و در آن تمام اصول به درستی رعایت میشود. عدم انجام جرم گیری دندان موجب میشود تا لثه تحلیل برود و پایه دندان سست شود و دندان لق شود و به مرور زمان دندان از دهان جدا شود.

در مورد حساسیت به گرما و سرما هم باید بگوییم که این یک امر طبیعی است و ممکن است در موارد دیگر خدمات دندانپزشکی نیز رخ بدهد. دلیل آن هم برداشتن لایه ای از دندان و اکسپوز ریشه دندان به قسمت بیرونی است که بعد از چند روز و به مرور برطرف میشود.

مزایای اصلی جرم گیری دندان

  • رفع تورم و التهاب لثه
  • کاهش پوسیدگی
  • جلوگیری از انتشار عفونت
  • از بین رفتن لکه ها دندان
  • رفع بوی بد دهان

 

 

در آخر

با توجه به مزایای فوق و علت جرم گیری دندان، توصیه می کنیم در صورت داشتن مشکل حتما با متخصص مشورت کنید. جرم گیری نیاز به مراقبت دارد و حتما باید بهداشت دهان و دندان رعایت شود و مسواک و نخ دندان فراموش نشود. اما در صورت عدم رعایت باید هر شش ماه و یا هر یک سال این پروسه تکرار گردد. مراقبت از دهان و دندان بسیار مهم است و عدم توجه به این موضوع می تواند عواقب و هزینه های سنگینی به دنبال داشته باشد.

گلدمد با کادری مجرب و متخصص برای انواع خدمات درمانی دندانپزشکی در خدمت شما عزیزان است. با ما تماس بگیرید و مشکل خود را با ما درمیان بگذارید و بهترین راه حل ها و خدمات را دریافت نمایید.