آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان

آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان

اگر کودک شما عفونت لثه شد چه باید کرد؟ آیا آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان مناسب است؟ زمانی که کودک از درد دندان یا درد در ناحیه دهان خود شکایت دارد، والدین باید به سرعت علائم که نشان دهنده پوسیدگی دندان و لثه می باشد را مورد بررسی قرار دهند. با این همه، زمانی که صحبت از یک لثه عفونی می شود، بعضی مواقع تشخیص دادن کمی دشوار می شود. زمانی که تشخیص داده شود که عفونت در لثه کودکان وجود دارد، بهترین کار این است که به دندانپزشک مراجعه کرده و اجازه دهیم توسط دندانپزشک درمان این مشکل انجام پذیرد. امکان دارد دندانپزشک برای رفع عفونت از آنتی بیوتیک استفاده نماید.

سوالی که در ابتدا هم ذکر نمودیم و ممکن است فکر بسیاری از والدین را هم درگیر کرده باشد، این است که آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان مناسب می باشد؟ آیا آنتی بیوتیک برای کودک خطرناک نیست؟ با ما همراه باشید تا به جواب این سوال و دیگر سوالات خود برسیم.

علایم عفونت لثه و دندان

بعضی مواقع تشخیص دادن اینکه آیا کودک شما دارای حساسیت دندان، پوسیدگی، عفونت_آبسه دندان و یا حتی زخم شانکر است، دشوار می باشد. در ادامه شما را با چند علامت وجود عفونت در لثه و دندان آشنا می سازیم. این علامت ها عبارتنداز:

  • دندان درد که غالبا ممکن است شب هنگام و خود به خود رخ دهد.
  • تورم در صورت
  • ایجاد تب

علائم دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که شامل موارد زیر می باشد:

  • طعم تلخ در دهان (به علت تخلیه چرک)
  • درد در زمان جویدن
  • حساسیت دندان ها به سرما یا گرما
  • تورم لثه که امکان دارد شبیه یک جوش باشد.
  • غدد گردن متورم
  • فک بالا یا پایین متورم گردیده

در صورتی که هر یک از موارد نام برده شده در زمان معاینه دهان کودک خود مشاهده نمودید، حتماً سریعاً با یک دندانپزشک اطفال تماس گرفته و یک وقت ویزیت بگیرید و حتماً علائمی را که در کودک شما وجود دارد و مشاهده می کنید، در میان بگذارید.

در صورت وجود دندان و لثه عفونب باید سریعاً توسط دندانپزشک درمان گردد. اگر درمان نشود، عفونت باکتریایی در اصل می تواند از دهان گذر کرده و به دیگر قسمت های بدن با عواقب شدیدتری گسترش پیدا می کند. در صورتی که کودک شما دارای ورم صورت است (و فکر می کنید که دندان او پوسیده شده است) بسیار می تواند جدی باشد و باید سریعاً با دندانپزشک اطفال خود تماس گرفته و یا به طور مستقیم به اورژانس مراجعه نمایید.

این مطلب را هم بخوانید
روکش دندان چیست؟ انواع روکش دندان را بشناسیم.

آنتی بیوتیک مناسب برای عفونت لثه کودکان

دندانپزشک اطفال به منظور درمان عفونت دندان و یا تورم صورت، آنتی بیوتیک را تجویز می نماید. دندان شیری که دچار عفونت شده است، دندانی می باشد که باید حتما برداشته شود. بسته به سن کودک، امکان دارد لازم گردد یک فضا نگهدار برای نگاه داشتن آن فضا برای رشد دندان اصلی ایجاد گردد. پس از خارج کردن دندان، سوکت باز می باشد و عفونت می تواند تخلیه گردد، چرا که مسیر خارج شدن عفونت باز می شود. با کمترین مقاومت مهم می باشد که در صورتی که دندانپزشک اقدام به تجویز آنتی بیوتیک نموده است، کودک باید به طور کامل آن را مصرف نماید. حتی در صورتی که دندان کشیده شده باشد هم باید مصرف طبق نظر دندانپزشک انجام پذیرد.

قبل از اینکه بخواهیم به چند مورد از آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان اشاره نماییم، بگوییم که تا حد ممکن از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک جلوگیری نمایید و در صورتی که مراجعه به دندانپزشک وجود دارد، کودک خود را به دندانپزشک نشان دهید تا، دندانپزشک بسته به شدت بیماری کودک شما یک درمان مناسب را تجویز نمایید.

حال شما را با چند مورد از آنتی بیوتیک های مناسب برای درمان عفونت دندان کودکان آشنا می سازیم.

آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان

 پنی سیلین و آموکسی سیلین

این دو مورد جزو اولین انتخاب های آنتی بیوتیکی برای کودکان می باشند. این داروها برای اکثر عفونت های دندانی و … قابل استفاده و موثر می باشند.

آموکسی سیلین-کلاوولانات

یکی دیگر از آنتی بیوتیک های موثر برای عفونت دندان آموکسی سیلین_کلاوولانات می باشد. این دارو زمانی که آموکسی سیاست و پنی سیلین جواب ندهد می تواند موثر واقع گردد و برای عفونت های شدید قابل استفاده می باشد.

از آنتی بیوتیک های طبیعی هم می توان برای درمان عفونت دندان و لثه استفاده نمود. این داروهای طبیعی به این شرح می باشد.

مصرف جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و از ایجاد پلاک جلوگیری کردن و می توان. به تسکین درد کمک نماید.

کافی است مقداری از جوش شیرین را در مقداری آب گرم مخلوط کرده و در دهان بچرخانید.

روغن‌ طبیعی

از دیگر داروهای طبیعی می توان به روغن های طبیعی اشاره داشت. روغن های طبیعی به علت خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارند می توانند از بسیاری از مشکلات دندانی من جمله عفونت دندان جلوگیری نماید. از جمله روغن های طبیعی مناسب می توان به این موارد اشاره نمود:

  • روغن پونه کوهی
  • روغن آویشن
  • روغن گل میخک
  • روغن درخت چای
  • روغن اسطوخدوس
این مطلب را هم بخوانید
پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت

سیر

سیر از دیگر داروهای طبیعی است که می توان برای دروان عفونت لثه از آن بهره برد. چرا که سیر دارای ماده ای به نام آلیسین بوده که خواص ضد باکتریایی و ضد در. را به همراه دارد.

مراقبت های بعد از درمان

دندانپزشک اطفال پس از درمان، دستورالعمل هایی را در رابطه با نحوه درمان و نظارت بر کودک خود به شما ارائه خواهد نمود. درمان خانگی هم می تواند در کنار مصرف آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان مهمتلقی شود و باعث بهبود سریع حال کودکان کمک نماید.

درمان خانگی امکان دارد شامل استفاده از کمپرس سرد به منظور کاهش تورم، خوردن غذاهای نرم، شستن دهان با آب نمک گرم، نوشیدن با کمک نی هم مهم می باشد.

پیشگیری از مشکلات دندانی در آینده

شرایطی وجود داشته که می تواند با وجود تلاش والدین، باعث ایجاد پوسیدگی و عفونت در لثه و دندان کودکان شود. با این همه، پیروی کردن از بهترین شیوه ها در رابطه با نحوه پیشگیری از پوسیدگی دندان در دندان های کودکان من جمله مسواک کردن حداقل دو بار در روز، محدود نمودن میان وعده های شیرین و مراجعه منظم به دندانپزشک اطفال هم می تواند بسیار مهم می باشد تا بتوان از هر گونه مشکلی جلوگیری نمود.

جمع بندی آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان

عفونت دندان می تواند هم در دندان های شیری و هم در دندان های ثابت ایجاد گردد و مشکلات عدیده ای را برای کودکان و حتی بزرگسالان به همراه داشته باشد. در صورت بروز عفونت دندان در کودک خود بهتر است سریعا او را به دندانپزشک نشان دهید تا قبل از اینکه اوضاع بخواهد حاد گردد.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ