ارتودنسی دندان های جلو آمده چگونه است؟

ارتودنسی دندان های جلو آمده

همه ما به هر دلیلی دوست داریم که زیبایی خود را حفظ کنیم و حتی باعث دو چندان شدن زیبایی خود شویم. یکی از مشکلاتی که می تواند روی زیبایی ما تاثیر منفی داشته باشد، دندان های جلو آمده هستند. برخی از افراد به علت داشتن چنین دندان هایی نگران بوده و اعتماد به نفس پایینی را دارا می باشند. به همین جهت ما برای این افراد یک گزینه درمانی عالی داریم و آن هم ارتودنسی دندان های جلو آمده است. با کمک این روش ارتودنسی می توانید دندان های جلویی خود را به عقب رانده و زیبایی خود را بازسازی نمایید و همچنین باعث برگشت اعتماد به نفس خود و زیبایی طرح لبخند خود شوید.

به چه علت دندان های جلویی به بیرون رشد پیدا می کنند؟

به دلایل مختلف است که دندان های جلویی بیرون زده شوند. از جمله عواملی که باعث ایجاد بیرون زدگی دندان ها می شود می توان به: مکیدن شصت انگشت، فشار وارد کردن به دندان به وسیله زبان به سمت بیرون و … اشاره نمود.

در چه مواقعی احتیاج به درمان ارتودنسی است؟

شاید برای شما سوال باشد که چه زمانی می توان از روش ارتودنسی برای دندان ها استفاده کرد؟ باید بگوییم که درمان با ارتودنسی برای مشکلاتی از قبیل: دندان های کج، شلوغ و روی هم افتاده استفاده نمود. به عبارتی این موارد در صورتی که درمان نگردند می توانند مشکلاتی را ایجاد نمایند. از جمله مشکلات مهم در این زمینه شامل این موارد می باشد:

پوسیدگی دندان و بیماری لثه

یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت درمان نکردن دندان های جلویی با ارتودنسی صورت پذیرد، پوسیدگی دندان و بیماری لثه می باشد.

خود شما بهتر می دانید که تمیز نمودن دندان های که کج هستند یا روی هم قرار گرفته اند، تمیز کردن آنها کاری بس دشوار و حتی گاهی غیر ممکن می شود. به همین جهت تجمع پلاک باعث ایجاد پوسیدگی و بیماری لثه می گردد.

آسیب به لثه

در صورتی که دندان های جلویی به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند و مقابل دندان روبه رویی خود قرار نگیرند، ممکن است در لثه فرو رفته و باعث آسیب به لثه گردد.

ارتودنسی دندان های جلو آمده

مشکل در نحوه صحبت کردن یا غذا خوردن

از دیگر مشکلاتی که می توان به دندان های جلو آمده نسبت داد و برای آن درمان با ارتودنسی دندان های جلو آمده را پیشنهاد نمود، مشکل در نحوه صحبت کردن و غذا خوردن می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
تاثیر ویتامین c بر سلامت لثه

حتی دندان هایی که بیرون آمده اند هم امکان دارد در زمان ورزش کردن یا زمین خوردن دچار آسیب قرار گیرند.

ساییدگی و پارگی

در صورتی که دندان ها به طور مناسب به هم نرسند، کار جویدن می تواند باعث فرسودگی و ساییدگی دندان ها شود.

اعتماد به نفس

از دیگر مشکلات می توان به کاهش اعتماد به نفس اشاره داشت، مسی که دارای دندان های بیرون زده هستند احساس خجالت مرده و احساس راحتی ندارند. به همین جهت درمان ارتودنسی دندان های جلو آمده می تواند برای آنها انتخاب مناسبی باشد تا دوباره به برگشت اعتماد به نفس خود کمک کنند.

چگونه مشکلات هم ترازی دندان ها و فک ها را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص مشکلات مربوط به دندان ها و تراز فک می توان از این روش ها استفاده نمود:

  • معاینه بصری و عکس
  • اشعه ایکس از دندان ها و فک ها
  • برداشت یا اسکن از دندان ها

آیا درمان ارتودنسی ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد؟

این روش درمانی درست است که برای درمان دندان ها کج و معوج، ازدحام دندان ها و … مناسب است اما خوب مشکلاتی را هم به همراه دارد. از جمله خطراتی که ممکن است با درمان ارتودنسی همراه باشد عبارتند از:

  • مشکلات بهداشتی دندان
  • آسیب بافت نرم
  • برگشت پذیر

برای انجام ارتودنسی به کدام متخصص باید مراجعه کرد؟

درمان ارتودنسی باید با کمک متخصص ارتودنسی و بعضی از دندانپزشکان صورت می پذیرد.

دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی سوابق دقیقی از دندان ها و فک بیمار می گیرد، هر مشکلی را تشخیص داده، درمان را برنامه ریزی می نماید و مراقبت های لازم را برای درمان انجام می دهد.

هزینه ارتودنسی دندان های جلو آمده

هزینه ها دندانپزشکی به خصوص روش ارتودنسی به نوع مشکل، میزان زمان درمان مورد احتیاج، سابقه متخصص متفاوت باشد. شما می توانید از دندانپزشک خود در رابطه با هزینه های انجام ارتودنسی آگاه گردید و با آگاهی کامل تصمیم به انجام ارتودنسی نمایید.

مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان درمان ارتودنسی دندان های جلویی به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که می توان به این موارد اشاره نمود:.

  • وضعیت سلامتی بیمار
  • میزان انحراف یا فاصله دندان‌ها از هم
  • سن بیمار
  • وضعیت فک و آناتومی کلی دهان بیمار
  • وضعیت دیگر دندان ها
  • روش‌های ارتودنسی دو دندان جلو
  • مراقبت از دندان در طول درمان ارتودنسی دندان های جلو آمده
این مطلب را هم بخوانید
بهترین غذا مناسب دندان ها 

شما برای آنکه به سلامت دندان های خود در زمان استفاده از ارتودنسی کمک نمایید، بهتر است با دندانپزشک خود در این مورد صحبت و مشورت های لازم را دریافت کنید.

از جمله مراقبت های لازم در زمان استفاده از روش ارتودنسی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • مسواک زدن به موقع دندان ها
  • استفاده منظم از مسواک های مخصوص ارتودنسی
  • مراجعه دوره ای به دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی

آیا طول درمان ارتودنسی روی هزینه آن تاثیر دارد؟

باید بگوییم که بله هر چه قدر درمان پیچیده تر و طولانی تر باشد، هزینه درمان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

در آخر

مرتب و یکدست بودن دندان ها می تواند روی سلامت کلی و زیبایی فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. ممکن است به هر دلیلی دندان های جلویی دچار بیرون زدگی شده باشد. در این موارد ما می توانیم با کمک ارتودنسی دندان های جلو آمده به بهبود وضعیت دندان های خود کمک کنیم. در رابطه با هزینه ارتودنسی دندان جلو آمده هم باید بگوییم که این روش بسته به تعداد دندان ها، ازدحام دندان ها و همچنین بسته به ویزیت متخصص می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل قبل از اقدام با دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی خود در رابطه با قیمت و هزینه ارتودنسی صحبت کنید و سپس تصمیم به انجام این روش بگیرید.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ