ارتودنسی سرامیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

ارتودنسی سرامیکی

در صورتی که شما یکی از میلیون ها افرادی می باشید که به ارتودنسی احتیاج دارند، پس ممکن است با این تصمیم مواجه گردید که چه نوع ارتودنسی: ارتودنسی سنتی یا ارتودنسی سرامیکی می تواند برای شما بهتر باشد تا دندان های شما را صاف نماید بدون اینکه دیده شوند.

در بعضی موارد، دندانپزشک و یا ارتودنتیست می تواند انتخاب مناسبی را برای شما انجام دهد، اما گاهاً خود افراد باید این تصمیم را بگیرند که چه چیزی برای آنها می تواند مناسب و جذاب باشد.

تصمیم گرفتن در رابطه با انتخاب نوع بریس کار بزرگی می باشد که می تواند پیامدهایی را در زندگی روزمره فرد به همراه داشته باشد. این موضوع می تواند بر سلامت دهان و دندان در درازمدت و همچنین به طور بالقوه روی اعتماد به نفس و رفاه عاطفی فرد هم تأثیر داشته باشد. جنبه هایی که به طور تقریبی نادیده گرفته خواهند شد.

کدام ارتودنسی مناسب است؟

در ابتدا برای مدت زیاد، ارتودنسی فقط یک گزینه درمانی داشت و آن هم استفاده از بریس های فلزی بود که هم دست و پا گیر بود و هم از فاصله دور هم نمایان بود. البته که هنوز هم بریس های فلزی به عنوان یک گزینه محبوب انتخاب می شوند. اما در کل مردم در حال حاضر مایل هستند تا از روشی که کمتر نمایان است استفاده نمایند و به همین جهت ارتودنسی سرامیکی روی کار آمد.

شما قبل از انتخاب باید ابتدا مزایا و معایب بریس های سرامیکی را شناسایی کرده و بدانید تا مشخص نمایید که آیا برای شما این نوع مناسب است یا خیر.

برای شروع، شما می توانید نوع سنتی بریس ها را مورد بررسی قرار دهید. پس از آن، مزایای بریس های سرامیکی را بررسی نمایید و اشکالات خاصی که دارند را بررسی کنید. پس از آن می توانید ببینید که کدام روش چه از نظر زیبایی، چه از نظر درمانی و چه از نظر قیمتی می تواند برای شما یک گزینه ایده آل و مناسب باشد.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

باید در رابطه با بریس های سرامیکی بگوییم که اساساً همان بریس های سنتی هستند، تنها با یک فرق و آن هم به جایی فلز از سرامیک استفاده شده است.  ارتودنسی سرامیکی تقریباً می توان گفت که نامرئی می باشند.

این مطلب را هم بخوانید
مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی چگونه ممکن است؟

این نوع از بریس ها هم دارای انواع مختلف می باشد‌. بریس ها می توانند از جنس پلاستیک هم ساخته شوند که می‌توانند نسبت به نوع سرامیکی خود کمی مات به نظر برسند.

چرا از ارتودنسی به منظور صاف نمودن دندان ها استفاده کنیم؟

ارتودنسی به شما این کمک را می دهند تا باعث بهبود وضعیت دندان های خود شوید و دوباره طرح لبخند خود را که مدت ها از شما دور بوده را بازیابید. به طور کلی روش ارتودنسی یک درمان اثبات گردیده برای صاف نمودن دندان هم برای کودکان و هم بزرگسالان می باشد.

بریس ها با وارد نمودن فشار ملایم و ثابت در مدت زمان طولانی به دندان کاری انجام می دهند تا دندان ها به آرامی در جهتی که متخصص ارتودنتیست تعیین نموده حرکت نمایند. هدف تقویت و صاف نمودن دندان ها به منظور جلوگیری از چند مشکلی است که در پایین به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ازدحام بیش از حد در دندان ها
  • فاصله بین دندانی
  • بدشکل شدن دندان ها
  • کراس بایت
  • اندربایت

مزایای سلامت بلند مدت استفاده از ارتودنسی هم عبارتند از:

  • باعث بهبود سلامت دهان و دندان می شود.
  • پس از تراز شدن دندان ها مسواک کردن و نخ دندان کشیدن دندان ها به آسان انجام می پذیرد.
  • دندان های صاف کمتر دچار سایش و پارگی خواهند شد.
  • بهبود در نحوه صحبت کردن و غذا خوردن

همانطور که مشاهده نمودید ارتودنسی می تواند منجر به مجموعه ای از مزایای سلامت دهان و دندان شود. شما فقط در این زمینه باید نوع مناسب خود را انتخاب نمایید.

ارتودنسی سرامیکی

مزایای ارتودنسی سرامیکی در مقابل ارتودنسی فلزی چیست؟

بریس های سرامیکی ساخته شده از مواد شفاف هستند و از ایجاد طعم ناخوشایند در دهان برعکس بریس های فلزی جلوگیری می نمایند.

همچنین این مواد شفاف بوده و با رنگ دندان مطابقت خواهند داشت و به همین جهت از دور دیده نمی شوند و حس ناخوشایندی را در فرد ایجاد نخواهند کرد.

این مطلب را هم بخوانید
از دست دادن دندان به چه علت رخ می دهد؟

معایب سرامیک های ارتودنسی

درست است که بریس های سرامیکی دارای مزایا می باشند اما در مقابل چند عیب هم در کارنامه خود دارند. بریس های سرامیکی شکننده بوده و به علت شفاف بودن در خطر لکه شدن قرار خواهند گرفت. همچنین از نظر قیمتی هم از بریس های سنتی گران تر می باشند.

طول درمان با بریس های سرامیکی چقدر می باشد؟

زمانی که نوبت به درمان خواهد رسید، هیچگونه تجهیزاتی نمی توانند سریع‌ باشند و بلکه همه چیز به وضعیت بیمار مرتبط می باشد. درمان با ارتودنسی چه سرامیکی و چه فلزی ممکن است بسته به وخامت مشکل بین ۶ ماه تا چند سال به طول بیانجامد.

چگونه بریس های سرامیکی را تمیز کنیم؟

بریس های سرامیکی به علت جنس خود، برعکس بریس های فلزی مستعد لکه شدن می باشند. به این صورت، زمان استفاده احتیاح به مراقبت بیشتری خواهند داشت.

پس حتماً پس از هر وعده غذایی اقدام به زدن مسواک کنید و روی بریس های خود را نخ دندان بکشید تا از نشست پلاک در بین آنها جلوگیری کنید.

شما همچنین می تواند از مسواک مخصوص ارتودنسی که با نام مسواک بین دندانی هم مشهور می باشد به پاکسازی دندان و بریس های خود مشغول گردید.

به طور کلی بهداشت دهان دندان همچون زمانی است که از بریس های سنتی استفاده می گردد.

قیمت ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی درست است که بهترین مزایای را با خود به همراه دارد و به علت دیده نشدن روی زیبایی تاثیر بدی نخواهد گذاشت اما خوب از نظر قیمت بریس ارتودنسی باید بگوییم که از هزینه بالایی برخوردار می باشد.

در آخر

تعداد افرادی که به دنبال درمان ارتودنسی می باشند روز به روز در حال افزایش می باشد، ولی به دلیل نمایان بودن تجهیزات ارتودنسی روی دندان ها از استفاده آن عقب نشینی می نمایند. این افراد نگرانی اصلی آنها در رابطه با زیبایی می باشد و به همین جهت ما به آنها پیشنهاد به استفاده از ارتودنسی سرامیکی می نماییم. بریس های سرامیکی تمام مزایای بریس های فلزی را دارا بوده و می توانند انتخاب مناسبی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ