انتخاب خمیردندان برای کامپوزیت

خمیر دندان کامپوزیت

زمانی که دندان ها کامپوزیت می شوند تا چند روز حساس می گردند یکی از روش های که باعث کاهش حساسیت می شود، استفاده کردن از خمیردندان مناسب برای کامپوزیت است. این نوع خمیردندان‌ به غیر از اینکه به کاهش حساسیت دندان ها می تواند کمک کند، این توانایی را هم دارا می باشد تا از خراب شدن و آسیب رسیدن به کامپوزیت هم جلوگیری نماید.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

چرا از خمیر دندان مخصوص کامپوزیت استفاده کنیم؟

استفاده کردن از بهتربن خمیر دندان مناسب برای کامپوزیت می تواند به حفظ سلامت کامپوزیت و لثه کمک نموده و از تغییر رنگ کامپوزیت پیشگیری نماید.

بهترین خمیردندان برای کامپوزیت

خمیردندان هایی که ساینده نباشند، می توانند انتخاب مناسبی برای تمیز نمودن کامپوزیت دندانی باشند. این نوع خمیر دندان، خمیردندان ای است که روی دندان ها و لثه ها ملایم می باشد و باعث ازبین رفتن خطر آسیب به مینای دندان یا ایجاد تحلیل لثه می شود. این چنین خمیردندان هایی به خصوص برای افرادی که دارای دندان ها و لثه های حساس هستند یا برای افرادی که دندانپزشک آنها سفارش نموده اند از فرمولاسیون خمیردندان ساینده پرهیز نمایند موثر می باشد.

خمیر دندان طبیعی

از جمله خمیردندان های غیر ساینده می توان به خمیر دندان طبیعی اشاره داشت. این نوع خمیر دندان از ترکیب مواد طبیعی همچون: سیلیس، کربنات کلسیم و جوش شیرین تهیه شده است. این مواد نام برده شده برای دندان ها ملایم بوده و در عین حال می تواند پلاک ها و لکه ها را ازبین ببرند.

خمیر دندان حاوی فلوراید

از دیگر گزینه های خمیر دندان غیر ساینده، می توان به خمیر دندان دارای فلوراید اشاره نمود. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی می باشد که می تواند به تقویت مینای دندان و همچنین جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک شایانی نماید. خمیر دندان دارای فلوراید بدون آسیب رساندن به مینای دندان باعث از بین رفتن موثر باکتری و پلاک از دهان می شود.

خمیر دندان حاوی پروبیوتیک و آنزیم

خمیردندان هایی که با پروبیوتیک ها و آنزیم ها فرموله گردیده تند هم نیز غیر ساینده می باشند. این خمیردندان‌ ها از آنزیم‌ ها به منظور تجزیه نمودن باکتری‌ های دهان و از پروبیوتیک‌ ها به منظور ارتقاء فلور دهان و دندان استفاده می نمایند. آنها برای لثه ها و دندان ها ملایم می باشند و در عین حال به ارتقای سلامت دهان و دندان کمک شایانی می نمایند.

این مطلب را هم بخوانید
تفاوت ارتودنسی با لیزر و لمینت دندان

به طور کلی چندین فرمول خمیر دندان وجود داشته که به هیچ عنوان ساینده نیستند و می توانند به شما کمک نمایند تا سلامت دهان خود را بدون اینکه به آنها آسیب برساند به حفظ دندان ها و لثه ها کمک کنند.

خمیر دندان کامپوزیت طبیعی، خمیر دندان دارای فلوراید و همچنین خمیردندان دارای آنزیم ها و پروبیوتیک ها من جمله این خمیردندان ها می باشد. بهتر است بدانید انتخاب خمیر دندان مناسب برای احتیاجات دندانی ضروری می باشد و همیشه دندانپزشکان توصیه به دنبال نمودن آنها دارند.

خمیر دندان کامپوزیت

چه‌ نوع مسواکی برای تمیز نمودن کامپوزیت مناسب است؟

دندان های کامپوزیت گردیده را بهتر است با برس های زبر مسواک نشوند. چرا که باعث بوجود آمدن  خراش‌ هایی بر روی سطح کامپوزیت می گردند و باعث آسیب به آنها خواهند شد. در صورتی که بخواهیم بهترین مسواک برای دندان های کامپوزیت شده، را به شما معرفی کنیم، نوعی می باشد که دارای برس های نرمی باشند و به بافت لثه و همچنین کامپوزیت آسیبی وارد نکند.

کدام نوع از خمیر دندان کامپوزیت مناسب است؟

بهتر است از خمیردندان‌ های ژله ای که غیر ساینده هستند، برای حفظ سلامت لثه و کامپوزیت استفاده نمایید.

از نظر دندانپزشکان بهترین نوع خمیر دندان کامپوزیت کدام نوع می باشد؟

طبق نظر دندانپزشکان مجرب و حاذق خمیر دندان هایی که دارای مواد سفید کننده و ساینده نیستند، می توانند بهترین نوع خمیر دندان برای تمیز نمودن و نگهداری از کامپوزیت باشند.

کدام خمیر دندان کامپوزیت می تواند بهترین خمیر دندان کامپوزیت باشد؟

خمیر دندان ها از ترکیبات متفاوتی ساخته شد اند. برخی دارای مواد ساینده هستند، برخی دارای مواد سفید کننده می باشند، برخی معمولی بوده و … . اما خوب از جمله بهترین خمیردندان‌ های مناسب کامپوزیت که شما می توانید از آنها استفاده نمایید، می توان به این موارد اشاره نمود:

  • خمیردندان‌ سنسوداین
  • خمیر دندان اورال بی
  • خمیر دندان کرست
  • خمیر دندان کلگیت

آیا خمیر دندان حاوی فلوراید برای کامپوزیت مناسب است؟

خمیردندان دارای فلوراید می تواند یکی از موثرترین روش های عالی به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان در نظر گرفته خواهد شد. چرا که به تقویت مینای دندان، همچنین تشکیل یک لایه محافظی کمک شایانی می کند و از ایجاد حفره هم جلوگیری می نماید. با این همه، شواهدی هم وجود دارد که نشان خواهد داد خمیر دندان دارای فلوراید ممکن است برای کامپوزیت مضر باشد.

این مطلب را هم بخوانید
هزینه پیوند لثه چقدر است؟

بهتر است اینگونه بگوییم که کامپوزیت پوسته‌ های نازکی می باشند که به منظور بهبود ظاهر دندان ها به جلوی دندان ها توسط دندانپزشک چسبانده می شوند. درست است که آنها بادوام می باشند، اما نمی توانند به اندازه دندان های طبیعی خود فرد قوی باشند. خمیر دندان حاوی فلوراید که کمی ساینده می باشد، می تواند با گذشت زمان باعث ساییدگی بر روی سطح روکش ها شود و منجر به کدر شدن یا تغییر رنگ آنها گردد.

در صورتی که روکش دارید، لازم می باشد به درستی از آنها مراقبت نمایید تا مطمئن گردید که در شرایط خوبی باقی مانده باشند. این مراقبت ها شامل مسواک کردن منظم دندان‌ ها، نخ دندان کشیدن به صورت روزانه و پرهیز نمودن از غذاها و نوشیدنی‌ هایی می باشد که باعث لک شدن دندان ها می گردند. با این همه، باید مراقب نوع خمیر دندانی هم که استفاده می نمایید باشید.

شما می توانید به جای استفاده از خمیر دندان دارای فلوراید از خمیر دندان غیر ساینده دارای فلوراید استفاده کنید.

با کمک این نوع خمیر دندان فلوراید دیگر آسیبی به سطح کامپوزیت و درخشندگی آن وارد نخواهد شد.

آیا می توانم از مسواک برقی برای کامپوزیت استفاده نمایم؟

باید بگوییم که بله، این امکان وجود دارد. استفاده کردن از مسواک برقی هیچگونه آسیبی به کامپوزیت وارد نخواهد کرد و البته این را هم ذکر کنیم که به تقویت لثه ها هم کمک شایانی می نماید. با کمک مسواک‌ برقی می توان فضای بین دندان ها را به درستی تمیز نموده و میکروب ها و ذرات مواد غذایی را از بین آنها خارج نمود.

در آخر

کامپوزیت دندان در صورتی که به درستی قرار داده شود، عادات بهداشتی دهان و دندان رعایت گردد و از هرگونه فعالیت مضری که امکان دارد باعث ایجاد آسیب روکش شود اجتناب گردد، می توان تا سال ها بدون هیچ مشکلی دندان های زیبا و سلامت داشت.

برای انتخاب خمیردندان مناسب برای کامپوزیت شما می توانید با دندانپزشک خود در این باره مشورت نموده و بهترین نوع خمیردندان مناسب برای کامپوزیت خود انتخاب و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ