برای انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب

زمانی که صحبت از سلامت فرزند ما می شود، هیچ جای تردیدی وجود نخواهد داشت و ما هر کاری برای حفظ سلامت و شادابی کودک خود انجام می دهیم. ممکن است گاهی کودک ما از مشکل دندان رنج ببرد در این زمان مراجعه به یک دندانپزشک مجرب و کارآمد که بتواند به درمان مشکل دندان کودک ما کمک کند، بسیار مهم تلقی خواهد شد. اما چگونه می توان دندانپزشکی را انتخاب نمود که بتواند به بهبود حال کودک ما کمک کرده و البته بتواند ترس کودک از مراجعه به دندانپزشکی را کاهش دهد. شاید فکر کنید انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب کاری بس دشوار است، اما ما به شما خواهیم آموخت برای انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب باید به چه نکاتی توجه فرمایید.

ما تا حد لازم سعی می کنیم تا مشکلات دندانی کودک شما را با شناسایی دندانپزشک مجرب و مناسب رفع نماییم. پس اگر به فکر سلامت دندان کودک یا کودکان خود هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شما باید به پزشکان فرزند خود از جمله دندانپزشک کودکان اعتماد کافی داشته باشید و این اعتماد زمانی رخ می دهد که شما با علم کافی آنها را انتخاب کرده باشید.

آیا فرقی بین دندانپزشک اطفال با دندانپزشک عمومی وجود دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به لزوم داشتن دندانپزشک اطفال بپردازیم، باید تفاوت کلی بین دندانپزشک «اطفال» و همچنین دندانپزشک عمومی را بدانیم. دندانپزشک عمومی مراقبت های لازم را برای همه گروه سنی را ارائه خواهد داد و لزوماً در مورد کودکان تخصصی نداشته و در صورت مراجعه شما را به دندانپزشک اطفال ارجاع می دهد. در مقابل یک دندانپزشک اطفال به طور خاص آموزش دیده و دارای گواهینامه هیئت مدیره منحصر به کودکان می باشد و حوزه تخصصی او در رابطه با سلامت دندان کودکان می باشد.

برای انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که گفتیم انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب می تواند باعث شود تا هم ترس کودک شما از رفتن به دندانپزشکی کاسته و ناپدید شود و هم به بهترین نحو به حفظ سلامت دندان کودک کمک شود. در اینجا نکاتی برای انتخاب دندانپزشک مناسب اطفال آورده شده است که شما می توانید با توجه به آنها مشکلات انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب را رفع کنید:

انجام مشاوره

شما می توانید برای داشتن انتخاب مناسب، برای مشاوره به چند دندانپزشک اطفال مراجعه کرده و مشاوره در رابطه با سلامت دندان کودک خود بگیرید.

به طور حتم شما اولین جفت کفشی را که می پوشید خریداری نخواهید کرد یا اولین ماشینی را که تست می‌کنید، مطمئناً نمی‌خرید. در مورد مراقبت های بهداشتی، به خصوص در مورد اولین دندانپزشک اطفال هم، همین امر باید صادق باشد.

در مورد دندانپزشک اطفال فرزند خود باید از تعدادی دندانپزشک مطمئن باشید و قبل از هر گونه تصمیم گیری هر دندانپزشکی را که انتخاب گردیده اید را مورد بررسی قرار دهید.

این مطلب را هم بخوانید
دندان های کج در کودکان به چه دلیل به وجود می آیند؟

لازم است مدارک دندانپزشکی او را ببینید.

دندانپزشکان حرفه ای، جهت کار با اطفال باید خیلی ماهر بوده و ماهرانه عمل نمایند. بیشتر دندانپزشکان در فضای مجازی تخصص و مهارت خود را ذکر می نمایند و به این صورت از خصوصیات کاری دندانپزشکان آشنا گردید، اما شما می توانید تحقیقات خود را هم به صورت مراجعه حضوری انجام دهید. بررسی کنید که آیا آنها تخصص لازم در مراقبت از کودکان دارند یا اینکه آیا آنها عضو آکادمی دندانپزشکی کودکان هستند یا خیر؟

آیا محیط کاری آنها برای کودکان دلپذیر است؟

باید بدانید که دندانپزشکان، به خصوص دندانپزشکان کودکان، راهی به منظور جلوگیری از ترس کودکان ارائه خواهند نمود. سعی کنید یک دندانپزشک اطفال را پیدا کنید که واقعاً به کودکان رسیدگی خواهد کرد.

ممکن است این کار با کمک یک دفتر رنگارنگ باشد، یا شاید با پخش موسیقی کودکان در لابی این کار انجام شود. محیط کار یک دندانپزشک اطفال باید محیطی دلپذیر و سرگرم کننده به نظر برسد، حتی خود کارکنان کلینیک دندانپزشکی کودکان نیز باید همین گونه باشند.

دندانپزشک و پرسنل باید همیشه با زبانی مثبت صحبت کنند تا بچه ها متوجه شوند و مشتاق باشند. به طور کلی محیط دندانپزشکی و کارکنان باید باعث شوند تا کودک و والدین احساس خوشایند و امنیت را در آن مکان داشته باشند.

رفتار کارکنان با شما و فرزند شما به چه صورت است؟

پرسنل و دندانپزشکان باید با مهربانی و احترام با شما و فرزند شما رفتار کنند و از کلیشه هایی که دندانپزشک و مطب آنها می توانند دریافت کنند آگاهی کافی داشته باشند. آنها باید برای پاسخ دادن به سؤالات مراجعین بدون توجه به مقدار سوالات ، آماده باشند. همچنین باید صبور باشند و به عنوان یک دندانپزشک اطفال، منتظر باشند تا کودک روی صندلی خود راحت باشد.

آیا از روش پیشگیرانه استفاده می کنند؟              

دندانپزشک اطفال به جای اینکه مجبور باشد مشکلی را برطرف کند، باید رویکردی پیشگیرانه ای داشته باشد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کند. به عنوان مثال، ببینید فلسفه و عملکرد آنها در مورد درمان هایی که از پوسیدگی دندان انجام داده و باعث جلوگیری آن می شوند، به جای اینکه فقط آن را تعمیر کنند، چه می تواند باشد. آیا از درزگیر استفاده می کنند؟ آیا از فلوراید درمانی برای دندان های قوی تر استفاده خواهند نمود؟ این موارد می تواند سوالات مهمی باشد که شما به عنوان پدر یا مادر کودک از دندانپزشک باید بپرسید.

انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب

موقعیت مکانی و در دسترس بودن چگونه است؟

هر چند که پیدا کردن یک دندانپزشک اطفال مشهور با بررسی های لازم، عالی خواهد بود، اما این نکته هم مهم می باشد که ببینید چقدر محبوب هستند. گاهی اوقات یک دندانپزشک اطفال بیش از حد شلوغ می باشد و در مواقع وقتی به آن دندانپزشک نیاز دارید در دسترس نخواهد بود. پس اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده مناسبی هستند و از روزها و ساعات که بدون نگرانی مراجعه کنید مطمئن باشید.

این مطلب را هم بخوانید
انواع روش های جراحی پیوند استخوان

موقعیت مکانی نیز یک عامل حیاتی خواهد بود. شما می خواهید نزدیکترین مطب دندانپزشک اطفال  را بیابید تا هم در زمان مراجعه به آن جا به دردسر دچار نشوید و هم در زمان اضطراری بتوانید سریعا کودک خود را به دندانپزشک مورد نظر برسانید.

آیا دندانپزشک اطفال مورد نظر با بیمه کار می کند؟

یکی دیگر از نکات انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب این است که بدانید که دندانپزشک شما با بیمه کار می کنند یا خیر. برخی از دندانپزشکان با بیمه کار نمی کنند و یا روش های دندانپزشکی هستند که مشمول بیمه نمی شوند. پس حتما به این نکته توجه نمایید تا یک انتخاب مناسب و شایسته ای را هم برای خود و هم برای کودک خود داشته باشید.

توجه به تجربه دیگران برای انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب

همیشه بهترین کار برای انتخاب دندانپزشک مناسب توجه  به تجربه افرادی است که به دندانپزشک اطفال مورد نظر مراجعه کرده اند.

شما می توانید با کمک خانواده، آشنایان و حتی غریبه های که نزد دندانپزشک مذکور رفته اند ببینید که انتخاب این دندان پزشک می تواند آیداهو آل و مناسب باشد یا خیر.

در آخر

در نهایت، باید بدانید عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در انتخاب دندانپزشک اطفال مناسب، به شما و فرزند شما کمک نماید. اما همه چیز به این موضوع بستگی خواهد داشت که چه چیزی برای شما و فرزند شما مناسب و مفید است. دندانپزشک اطفال مناسب دندانپزشکی می باشد که به شما و فرزند شما احساس راحتی و آرامش را هدیه دهد و کودک شما با یادآوری قرار ملاقات با او احساس هراس و ترس نداشته باشد و خود مشتاق به مراجعه به دندانپزشکی شود. این موضوع حتی می تواند در سنین بالا هم باعث جلوگیری از ترس کودک شود.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ