راه حل های برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی

راه حل های برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی

چگونه می توان به برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی خود کمک نمود؟ آیا حفظ بهداشت دندان مصنوعی می تواند روی سلامت کلی بدن تاثیری داشته باشد؟

سلامت دهان و دندان باعث می شود تا هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در سلامت کامل به سر ببریم. اینکه فکر کنید که حفظ بهداشت دهان فقط با وجود دندان های طبیعی الزامی می باشد و در رابطه با دندان مصنوعی روند بهداشتی وجود ندارد، یک فکر کاملا اشتباه است. حتی افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند هم باید هر شب چند دقیقه را به تمیز کردن کامل دندان مصنوعی خود اختصاص دهند. در صورتی که بهداشت دندان مصنوعی رعایت نشود ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شود.

توجه نکردن به بهداشت دندان مصنوعی می تواند باعث ایجاد جرم و پلاک بر روی دندان مصنوعی شده و در کنار ایجاد بوی بد در دهان، می تواند باعث کاهش عمر مفید دندان مصنوعی گردد.

چگونه تشخیص دهیم دندان مصنوعی بو می دهد؟

اگر که نمی دانید دندان مصنوعی شما بو می دهد یا خیر می توانید با یک تست ساده به جواب سوال خود برسید. شما می توانید پروتزهای مصنوعی خود را به مدت 5 دقیقه در یک کیسه فریزر قرار دهید و درب آن را ببندید. پس از مدتی درب کیسه را باز کنید و آن را بو کنید.

در صورتی که از داخل کیسه بوی ناخوشایندی استشمام شد، یعنی دندان مصنوعی شما بوی بد داده و باید برای رفع آن اقدام نمایید. شما می توانید با کمک دندانپزشکی گلدمد مشاوره لازم جهت رفع بوی بد دهان گرفته و به سلامت دهان و دندان و به طور کلی به سلامت کلی بدن خود کمک نمایید.

همچنین در صورت تمایل به داشتن دندان مصنوعی با کیفیت دندانپزشکی  گلدمد می تواند شما را در این امر یاری نموده و با قیمتی مناسب برای شما دندان مصنوعی با کیفیت و مناسب را بسازد.

علت ایجاد بوی بد دهان در دندان مصنوعی

شاید هنوز مطمئن نیستید که بوی بد دهان شما چگونه و یا در چه زمانی ایجاد شده است؟ ما در ادامه شما را با برخی از عوامل رایجی که در ایجاد هالیتوز نقش دارند، آشنا می سازیم. با ما همچنان در برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی همراه باشید.

رژیم غذایی

از مقصرهای معمولی در ایجاد بوی بد در دهان می توان به پیاز و سیر اشاره نمود. البته هستند مواد غذایی که می توانند منجر به ایجاد بوی بد در دهان و دندان مصنوعی شوند و فقط نباید به سیر یا پیاز بسنده نمود. این دو مورد جزو مهمترین موارد در ایجاد بوی بد در دهان می باشند.

این مطلب را هم بخوانید
ایمپلنت زیرکونیا چیست؟ کاربرد ایمپلنت زیرکونیا

خشکی

یکی دیگر از علل ایجاد بوی بد در دهان و دندان مصنوعی و چه در دندان های طبیعی، خشکی می باشد. یکی از عوارض جانبی بسیاری از داروها، خشکی دهان می باشد. بزاق تولید شده در دهان باعث می شود تا دهان دارای رطوبت باشد و از همه مهمتر بزاق باعث از بین رفتن باکتری های مضر در دهان می شود. پس در صورتی که به اندازه کافی بزاق در دهان تولید نگردد، می تواند به محل پرورش میکروب ها تبدیل شده و در نتیجه بوی بد و نامطبوع را در دهان خود ایجاد نمایید.

باکتری ها از علل ایجاد بوی بد دندان مصنوعی

مهم است که به خاطر داشته باشید که بوی بد دهان در درجه اول به چه دلیل می باشد. یکی از دلایل مهم در ایجاد بوی بد دهان وجود باکتری های مضر می باشد. این موجودات به سرعت رشد کرده و تکثیر می گردند، با حفظ بهداشت دهان و دندان می توان از رشد بیش از حد میکروب های مضر جلوگیری نمود.

راه حل های برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی

برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی

حال که دانستیم به چه علت بوی بد در دندان مصنوعی ایجاد می گردد، بهتر است به سراغ برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی برویم و ببینیم چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود.

یک زوج بسیار مسن در زمان صحبت با عزیزان خود همیشه در حال لبخند زدن می باشند، اما زمانی که به مشکل بر می خورند و دهان آنها بو می دهد دیگر شادابی را در زمان صحبت با عزیزان خود نخواهند داشت و منزوی و گوشه گیری می کنند.

با کمی وقت گذاشتن برای تمیز کردن دندان مصنوعی خود و رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از بروز این چنین مشکلی جلوگیری نمود و اعتماد به نفس و دور هم جمع بودن را از دست ندهید.

استفاده از شوینده مناسب

بهتر است برای خوشبو نگاه داشتن دهان و دندان مصنوعی خود حداقل روزی یکبار دندان مصنوعی خود را از دهان خارج نموده و تمیز کنید. برای تمیز کردن دندان مصنوعی از محلول تمیز کننده ای استفاده کنید که برای نوع خاصی از پروتز شما ساخته شده است.

این مطلب را هم بخوانید
بیماری های خود ایمنی و تاثیر آن ها بر سلامت دهان و دندان

شما می توانید با مشورت گرفتن با دندانپزشک خود بهترین نوع شوینده را برای دندان مصنوعی خود انتخاب و استفاده نمایید.

خیس کردن دندان مصنوعی

از دیگر روش های برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی خیساندن دندان مصنوعی می باشد. هر شب دندان مصنوعی خود را از دهان خارج کرده و خیس کنید. نه تنها خشک ماندن آنها باعث: ترک خوردن، تاب خوردن و خشک شدن آنها می گردد، همچنین باعث می شود تا باکتری ها در یک شب کامل رشد کرده و تکثیر گردند.

داشتن رژیم غذایی مناسب

با داشتن رژیم غذایی مناسب می توان به سلامت دهان و دندان کمک نمود. برخی از مواد غذایی همچون یک ماده ضد عفونی کننده عمل نموده و باعث حفظ سلامت دهان و دندان می شود.

مسواک کردن دندان مصنوعی

از دیگر روش های برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی مسواک کردن می باشد، با کمک مسواک می توانید ذرات غذایی که به دندان مصنوعی چسبیده را جدا نمایید و به این طریق از ایجاد بوی بد در دهان خود جلوگیری نمایید.

استفاده از دهان شویه

با کمک دهان شویه باعث می شود تا باکتری های مضر در دهان ازبین بروند و از این طریق دهان هم مورد شستشو قرار بگیرد و پاکیزه گردد.

در آخر

علت های مختلفی برای ایجاد بوی بد در دهان وجود خواهد داشت و هیچ فرقی نمی کند دندان طبیعی یا دندان مصنوعی داشته باشیم. بهترین کار برای جلوگیری از ایجاد بوی بد و برطرف کردن بوی بد دندان مصنوعی این است که بهداشت را رعایت کرده و حداقل روزی یکبار دندان مصنوعی خود را از دهان خارج کرده و مورد شستشو قرار دهیم.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ