بهترین ایمپلنت دندان چیست؟

بهترین ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی را می توان به عنوان یک روش رایج، موفق و موثر برای جایگزینی دندان های آسیب دیده و از دست رفته دانست. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک جایگزین مناسب برای روش هایی که قبلاً در دندانپزشکی انجام می گرفت ارائه می نمایند. به دلیل میزان موفقیت فوق العاده ای که در نصب ایمپلنت های دندانی وجود دارد، به عنوان یک گزینه مناسب در علم دندانپزشکی شناخته می شود. در این مقاله شما را با بهترین ایمپلنت دندان آشنا کرده و خواهیم گفت که کدام یک از انواع ایمپلنت دندانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد. با ما پس تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزینی مناسب برای دندان از دست رفته خواهد بود. همانطور که از نام این روش دندانپزشکی پیدا است، دارای بخشی می باشد که به عنوان ریشه عمل خواهد نمود و در استخوان فک قابل کاشته است. همچنین به منظور پشتیبانی از انواع ترمیم های متحرک و ثابت دندان قابل استفاده می باشد. در یک فرد سالم، ایمپلنت به طور معمول طی ۴ تا ۶ ماه پس از قرار گرفتن، به طور کامل با استخوان فک ادغام و جوش خواهد خورد و همچون دندان های طبیعی قابل استفاده خواهد بود.

ترمیم هایی که با کمک ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می گردند، بعضی از طبیعی ترین گزینه های جایگزین به منظور دندان های از دست رفته خواهند بود. بر عکس پروتزهای ساده، ترمیم های دندانی که بر روی ایمپلنت قرار می گیرند، زمان صحبت کردن، خندیدن و یا در زمان غذا خوردن حرکت نخواهند کرد. همچنین ایمپلنت های دندانی با کمک به پیشگیری از تحلیل استخوانی می توانند روی صورت تاثیر گذاشته و از پیر به نظر رسیدن چهره جلوگیری نماید، همچنین می تواند سطح سالمی از استخوان فک را هم حفظ و نگهداری کند.

انواع ایمپلنت های دندانی

برای آنکه بتوان بهترین ایمپلنت دندان را شناسایی کرد و دانست کدام یک مناسب حال ما خواهد بود، باید انواع ایمپلنت دندانی را شناسایی کرد و ببینیم هر کدام چه ویژگی هایی دارند. با ما پس همچنان همراه باشید تا شما را با انواع ایمپلنت دندان آشنا سازیم.

ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت اندوستال یکی از انواع ایمپلنت های دندانی می باشد. این نوع از ایمپلنت با کمک جراحی به طور مستقیم در استخوان فک کاشته خواهد شد. زمانی که ایمپلنت به استخوان اطراف ادغام شد قسمت بالایی ایمپلنت باز می گردد و یک ضمیمه تخصصی به ایمپلنت متصل خواهد گردید.

این مطلب را هم بخوانید
جراحی لیفت سینوس چیست؟

ایمپلنت ساب پریوستئال

فریم تیتانیومی یکی دیگر از انواع ایمپلنت دندانی می باشد که به منظور مطابقت داشتن با کانتور استخوان فک ساخته می شود. این روش به خصوص برای بیمارانی طراحی گردیده شده که فک پایینی جذب شده ای دارند و جایی برای حمایت استخوانی کافی به منظور ایمپلنت های اندوستال وجود نداشته باشد، مناسب است.  این روش امروزه تا حدودی از بین رفته، چرا که تهاجمی بوده و ممکن است باعث ایجاد عفونت های مکرر در دهان و لثه شود. 

مینی ایمپلنت دندان

مینی ایمپلنت های دندانی هم می توانند جزو بهترین ایمپلنت دندان به حساب آیند. این نوع ایمپلنت دارای ساختار پیچی همچون ایمپلنت های اندوستال می باشد. این نوع از ایمپلنت دندان بر خلاف ایمپلنت معمولی، از یک طرح پیچ یک تکه ایجاد شده است و قطر آن کمتر از 3 میلی متر می باشد.

مینی ایمپلنت های دندانی به علت اندازه کوچک تر می توانند برای تثبیت پروتز تحتانی در بیمارانی که برجستگی لبه های چاقو یا پهنای استخوان محدودی دارند، مفید باشند.

ایمپلنت های دندانی زیرکونیا بهترین ایمپلنت دندان

این نوع ایمپلنت موفقیت بلند مدت داشته و نسبت به نوع ساده آن گزینه مناسبی می باشد. این ایمپلنت ها به رنگ دندان های طبیعی بوده و برای جایگزین کردن دندان های جلویی یک مزایا می باشد. این گزینه نسبت به نوع اندوستئال هزینه بالاتری را در بر خواهد داشت، ولی امروزه استفاده بیشتری از این نوع ایمپلنت می شود‌.

بهترین ایمپلنت دندان

چگونه بهترین ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟

برای آنکه بهترین را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مهم می باشد. ببینید آیا ثابت نمودن پروتز پایین با اوردنچر ایمپلنت می تواند برای شما مناسب باشد یا نیاز دارید تا پروتز آنقدر محکم باشد تا تکان نخورد؟

ببینید که کدام یک از انواع ایمپلنت دندان زمان بهبودی سریعتری دارد؟ برای رسیدن به موفقیت ایمپلنت توجه به سلامت بدن و زمان بسیار مهم می باشد.

قیمت و هزینه ساخت و نصب کدام یک از ایمپلنت ها برای شما مقرون به صرفه و مناسب است؟

در هر صورت برای اینکه بتوانید بهترین ایمپلنت را برای خود شناسایی و انتخاب نمایید بهتر است اجازه دهید دندانپزشک پس از انجام مایعانات لازم به شما بگوید کدام از یک برای شما بهترین خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید
بررسی تکنولوژی های جدید در جراحی دندان

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی هم می توانند مزایای بسیاری را با خود به همراه داشته باشند. از جمله مزایای ایمپلنت های دندانی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • با کمک ایمپلنت دندان فرد می تواند همچون گذشته به راحتی غذا بخورد و به راحتی صحبت نماید.
  • به طوری طراحی گردیده تا شبیه دندان های طبیعی باشد و عزت نفس فرد را بهبود دهد.
  • استرس را در رابطه با نحوه صحبت کردن کم می نماید.
  • باعث حفظ استخوان می شود و از پیری زود راس چهره جلوگیری می نماید.
  • از کاهش ارتفاع فک جلوگیری می کند.
  • تمیز کردن و مراقبت دندان به سهولت انجام می پذیرد.
  • ·        ۱۵ تا ۲۵ سال دوام خواهد داشت.

آیا ایمپلنت دندان مشکل ساز خواهد بود؟

ایمپلنت دندان می تواند در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم به همراه داشته باشد. از جمله معایب ایمپلنت دندان می توان به این موارد اشاره داشت:

  • همچون دندان های طبیعی شما سفید نخواهد شد.
  • به منظور قرار گرفتن احتیاج به جراحی تهاجمی خواهد داشت.
  • ایمپلنت دندان گران می باشند.
  • در صورتی که استخوان طبیعی کافی وجود ندارد امکان دارد قبل از قرار گرفتن احتیاج به پیوند استخوان داشته باشد.

در آخر

قرار گرفتن ایمپلنت می تواند برای حفظ استخوان و همچنین حفظ فرم صورت بسیار مفید و عالی باشد. انواع مختلفی از ایمپلنت دندان وجود داشته که می توان از بین آنها بسته به نیاز خود بهترین ایمپلنت دندان را با کمک دندانپزشکی شناسایی و انتخاب نمایید. امیدواریم توانسته باشیم شما را در رابطه با انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان آشنا سازیم.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ