بهترین روش کاشت ایمپلنت چیست؟

بهترین روش کاشت ایمپلنت

در صورتی که دندان شما به علت تصادف، ضربه شدید و یا کشیدن دندان از دست رفته است، نگران نباشید، شما می توانید با کمک بهترین روش کاشت ایمپلنت جای خالی دندان از دست رفته خود را پر نمایید. ایمپلنت دندان یکی از روش های رایج و مناسب در دندانپزشکی می باشد. ایمپلنت دندان دارای انواع مختلفی بوده و شما در این مقاله می توانید با بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان آشنا شوید.

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی به جایگزین نمودن دندان از دست رفته با یک گل میخ یا پایه فلزی می باشد که به طور دقیق در استخوان پیچ می شود تا به عنوان یک لنگر روی پروتز کاذب یا تاج عمل نماید. در غیر این صورت چیزی به منظور نگاه داشتن آن درست در حفره دندان از دست رفته وجود نخواهد داشت.

دندان مصنوعی، تاج یا پروتز به درستی در بالای پایه فلزی وصل می گردد.

با وجود این روش دندانی می توان یک جایگزین مناسب برای دندان از دست رفته داشت و فرقی نمی کند یک دندان از دست رفته باشد یا چند دندان. با وجود ایمپلنت دندان می توان وضعیت خوردن و نحوه صحبت کردن خود را اصلاح و بهبود بخشید. همچنین به زیبایی و افزایش اعتماد به نفس فرد کمک شایانی می نماید.

چه زمانی از ایمپلنت دندان استفاده می گردد؟

ایمپلنت ها، به خصوص انواع تک دندانی، می توانند برای کسانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، مناسب می باشد. به طور معمول افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و علاقه دارند راه حلی به منظور ترمیم دندان دائمی خود داشته باشند که از بین روش های دندانپزشکی روش ایمپلنت دندان می تواند موثر واقع شود.

بهترین روش کاشت ایمپلنت

ایمپلنت دندان دارای انواع مختلف بوده و از نظر نوع جنس، نحوه استفاده و … با یکدیگر فرق داشته و متفاوت هستند. هر کدام از روش های کاشت ایمپلنت دندان می توانند مزایای مختص به خود را دارا باشند. در ادامه شما را با بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان آشنا می سازیم.

بهترین روش کاشت ایمپلنت

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری با ایمپلنت یک روزه پس از خارج نمودن دندان آسیب دیده در استخوان فک قرار می گیرد. به علت سرعت بالا و همچنین کاهش هزینه کاشت جزو بهترین روش کاشت ایمپلنت شناخته شده و پرطرفدار می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
مراحل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

ایمپلنت تک مرحله ای

دومین روش ایمپلنت دندان شامل ایمپلنت تک مرحله ای می باشد. این روش نسبت به روش کاشت فوری کنی زمان بر بوده و حدود ۲ ماهی طول می کشد تا ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد.

در این روش احتیاجی نیست دوباره برای قرار دادن تاج اصلی، جراحی صورت پذیرد.

ایمپلنت دو مرحله ای

سومین مرحله که می توان به آن اشاره داشت ایمپلنت دو مرحله ای لست. این روش نسبت به دو روش قبلی که ذکر نمودیم، زمان بیشتر را می برد و طبق نظر دندانپزشکان بین ۳ تا ۶ ماه زمان احتیاج است تا به استخوان فک جوش خورده و ادغام گردد.

البته بر اساس جایگاه آن نسبت به استخوان فک هم به سه دسته دیگر تقسیم بندی می شود که برای شما به صورت مختصر به آنها اشاره خواهیم کرد.

ایمپلنت فرو رونده (Endosteal)

ایمپلنت فرو رونده یا اندواستیل را می توان جزو رایج ترین، مطمین ترین و بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان دانست. البته این نوع هم در سه نوع: پیچی، تیغه ای و استوانه ای است.

در این روش پس از کاشت کردن، این امکان فراهم است تا یک یا چند دندان بر روی هر کاشت سوار گردد.

ایمپلنت ساب پریو استیل (Subperiosteal)

دومین روش هم مربوط به ساب پریو استیل است. در این روش اسکلتی فلزی داخل لثه و بر روی استخوان فک قرار خواهد گرفت‌. البته به شکلی که بخشی از آن به منظور نگهداری دندان از لثه بیرون می آید. ایمپلنت ساب پریو استیل برای کاشت تک مرحله ای قابل استفاده می باشد.

این روش برای افرادی که علاقه ای به استفاده کردن دندان مصنوعی ندارند و یا دارای ارتفاع استخوان کمی هستند یا نمی خواهند پیوند استخوان انجام دهند مناسب است.

ایمپلنت زیگوماتیک (zygomatic)

ایمپلنت زیگوماتیک به علت اینکه کمی پیچیده است زیاد رایج نبوده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. می توان گفت زمانی که استخوان فک به اندازه کافی وجود نداشته باشد از این روش در قسمت استخوان گونه بهره گرفته می شود.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

حال که با انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان آشنا شدیم، بهتر است با مزایای این روش هم آشنایی پیدا کنیم و ببینیم به چه علت بهتر است از این روش استفاده گردد.

  • به وسیله ایمپلنت دندانی این امکان برای فرد فراهم است تا زیبایی چهره و طرح لبخند زیبای خود را حفظ نماید.
  • دندان های مجاور پشتیبانی و از آنها مراقبت می گردد.
  • مراقبت کردن از این روش آسان می باشد و احتیاج به کمی دقت خواهد داشت.
  • به بهبود وضعیت صحبت کردن کمک شایانی می نماید.
  • از تحلیل رفتن لثه می توان جلوگیری نمود.
  • غذا خوردن به آسانی و بدون مشکل انجام می پذیرد.
این مطلب را هم بخوانید
با عادت جویدن تکه های یخ مبارزه کنید.

آیا ایمپلنت دندان معایبی هم دارد؟

می توان گفت که در صورتی که از آن مراقبت شود به هیچ عنوان عیوبی نخواهد داشت و فقط از نظر قیمت و هزینه می توان گفت قیمت بالایی نسبت به دیگر روش های دندانپزشکی دارد.

قیمت کاشت ایمپلنت دندان

هر کدام از روش های نام برده شده از نظر قیمتی با یکدیگر فرق داشته و به علت نوسانات ارزی، نوع مواد، نوع کاشت، سابقه دندانپزشک و … امکان درج قیمت اصلی امکان پذیر نیست.

تنها راه برای رسیدن به قیمت کاشت ایمپلنت دندان این است که به دندانپزشک مراجعه و پس از معاینات و انتخاب روش مناسب، برآورد هزینه انجام پذیرد.

در آخر

شما در این مقاله دانستید که بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان برای شما کدام روش است و هر کدام از روش های نام برده شده به چه صورت می باشند.

اینکه بخواهیم به طور قطع بگوییم که کدام یک از روش های نام برده شده برای شما مناسب است کمی مشکل می باشد. بهترین کار این است با دندانپزشک متخصص خود در این باره مشورت نمایید. او پس از معایناتی که بر روی دندان، لثه و فک شما انجام می دهد بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان را به شما توصیه خواهد نمود.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ