بهترین نوع ارتودنسی کدام است؟

بهترین نوع ارتودنسی کدام است؟

ارتودنسی چگونه می تواند به من در داشتن دندان های صاف کمک کند. بهترین نوع ارتودنسی کدام است؟ آیا قیمت تمام انواع روش های ارتودنسی یکسان است؟

یک روش به منظور صاف کردن دندان ها که در کلینیک دندانپزشکی و توسط متخصص انجام می پذیرد، ارتودنسی نام دارد. زمانی که دندان ها نامرتب هستند، احتمال اینکه احساس ناراحتی و خجالت داشته باشید، وجود دارد. اما راهکارهایی وجود دارد که می توان با کمک آنها به بهبود وضعیت دندان ها و فک کمک شایانی نمود و آن هم روش ارتودنسی می باشد.

این روش به عنوان روش درمانی و زیبایی در دندانپزشکی شناخته می شود که هم باعث زیباتر شدن طرح لبخند بیمار می گردد و هم به سلامت جسمی بیمار کمک شایانی می نماید. روش ارتودنسی امروزه در انواع مختلف توسط متخصص قابل ارایه می باشد. ما درافین مقاله سعی داریم شما را با بهترین نوع ارتودنسی که می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد، آشنا سازیم. اگر شما هم به فکر تراز و صاق نمودن دندان و فک خود هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و مشاهده کنید کدام نوع از انواع ارتودنسی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ارتودنسی نزدیکترین گزینه ها را می تواند به شما ارائه دهد و بهترین روش به منظور برطرف نمودن مشکلاتی است که برای دندان ها رخ داده، به عنوان مثال، در صورتی که دندان نیش شما آنطور که باید در یک راستا قرار ندارد یا یک یا هر دو فک شما کاملاً بسته نمی‌ شود، ممکن است گزینه Invisalign گزینه خوبی برای شما باشد. براکت های مورد استفاده در این نوع درمان شفاف و قابل جابجایی هستند، پس هر زمانی که بخواهید می توانید آنها را بیرون بیاورید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی به عنوان شاخه ای از دندانپزشکی برای تراز کردن و صاف نمودن دندان ها بوده و توسط متخصص ارتودنسی انجام می پذیرد.

بریس‌های سنتی یکی از انواع ارتودنسی هستند. جنس این براکت ها از فلز می باشد و در جلوی دندان‌ قرار می‌ گیرند، برای جابجایی دندان ها آنها باید همیشه تا زمانی که درمان کامل گردد روی دندان ها باقی بمانند.

بریس های سنتی از نظر راحتی و حتی ظاهر راه طولانی را پیموده اند. استفاده از مواد مختلف و جدید، کمک می کند که نسبت به گذشته کمتر به چشم بیاید.

این مطلب را هم بخوانید
طول عمر ایمپلنت دندان

ممکن است شما با استفاده از بریس ها، ترازهای شفاف یا یکسری وسایل مشابه به تقارن کامل دندان و صورت دست یابید. بیماران ارتودنسی عموماً افرادی هستند که به طور معمول دندان های شلوغ یا کجی دارند و این افراد دارای دندان های ناهماهنگ می باشند.

هدف از درمان ارتودنسی بهبودی وضعیت دندان و صاف و تراز کردن فک ها می باشد. پس با داشتن دندان های سفید روشن‌ دارای دندان های صاف تر خواهید شد. این فقط در مورد زیبایی شناسی نیست بلکه دندان های کج یا نامرتب موجب ایجاد مشکلات در عملکرد فک می شوند.

بهترین نوع ارتودنسی کدام است؟

بهترین نوع ارتودنسی

رایج‌ ترین درمان های ارتودنسی شامل بریس‌ ها، نگهدارنده‌ ها، ترازکننده شفاف یا اینویزیلاین هستند.

بریس های فلزی

بریس ها رایج ترین نوع درمان ارتودنسی جهت صاف کردن دندان ها و رفع مشکلات ناهماهنگی بریس فلزی می باشند. آنها متشکل از براکت ها بوده که به دندان با کمک ماده ای چسبناک به نام سیمان متصل می‌ شوند، با سیمی که بین آنها قرار دارند، می توانند انواع مختلف باندهای لاستیکی یا کش ها را برای حرکت سریع تر روی آنها انجام داد.

براکت ها به طور معمول از نوعی ساخته می‌شوند تا وقتی روی دندان ها سیمان شوند و سیم‌ هایی بین آنها قرار گیرند بتواند با نوارهای لاستیکی یا کش‌ برای حرکت و نتایج سریع تر آماده باشند.

نگهدارنده ها

درمان پس از ارتودنسی، استفاده از نگهدارنده‌ ها است تا با بازگشت دندان ها به موقعیت آرام خود، از پایداری دندان اطمینان حاصل شود. دندانپزشکی توصیه دارد که آنها را چند ماه اول در شب یا گاهی در صورت نیاز بپوشانید.

ترازهای اینویزیلاین

در روش درمان اینویزیلاین که جایگزینی برای بریس های سنتی است از یک سری تراز کننده های شفاف و نامرئی استفاده می کنند.

بریس های سنتی یا فلزی چیزی است که اکثر افراد با شنیدن کلمه ارتودنسی به آن فکر می کنند. با این حال برای درمان‌ Invisalign از یک سری سینی‌ های پلاستیکی معمولی استفاده می‌ کنند که هر دو هفته یکبار آن‌ها را تعویض می‌ کنند.

جنس سینی ها از موادی ساخته شده اند که دارای سطح صافی هستند که استفاده از آن را آسان می کنند. آنها نسبت به دستگاه های ارتودنسی سنتی کمتر تحرک‌ کننده هستند، چرا که لبه‌ های تیز یا براکت هایی ندارند که در زمان غذا خوردن باعث درد شوند.

این مطلب را هم بخوانید
چه چیزی باعث دندان درد در شب می شود؟

مجموعه بریس‌ های فلزی، در درمان های اینویزیلاین از کش ها یا نوارهای لاستیکی برای کمک به هدایت دندان‌ ها در موقعیت‌ های جدید خود هنگام حرکت استفاده می‌ کنند.

ترازهای اینویزیلاین قابل جابجایی بوده و آنها را بسیار راحت تر از بریس های فلزی می کند.

همه دستگاه های ارتودنسی می توانند برای شما کار کنند.

مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟

ارتودنسی یک پروژه طولانی و گاه طاقت فرسا است، اما نتایج ارزشمندی دارد. متوسط ​​درمان حدود دو سال طول می کشد. با این حال در مورد هر بیمار بسته به شلوغی یا فاصله دندان ها و دیگر عوامل، درمان متفاوت است.

البته زمان می برد تا دهان با بریس سازگار شود چرا که ابتدا باید در دهان عادت کنند.

مراقبت و بهداشت دهان و دندان در زمان استفاده از بهترین نوع ارتودنسی

نکاتی در مورد مراقبت از سلامت و تمیز کردن دهان در زمانی که از استفاده می کنید:

افرادی که از بریس استفاده می کنند باید سطح بالاتری از بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مناسب و آبکشی دهان از بیماری لثه، حفره ها و سایر مسائل که موجب پوسیدگی یا از دست دادن دندان شود، جلوگیری می کند.

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می تواند به مشکلات جدی دندان تبدیل شود. مشکلات دندانی نیز می تواند باعث پوسیدگی یا آسیب شود و نیاز به مراجعه سریع به دندانپزشک خواهد بود.

موقع استفاده کردن از بریس‌ ها باید از مصرف بعضی غذاهای چسبنده و جویدنی  دوری کرد، چرا که آنها می توانند به دندان های شما آسیب برسانند.

به منظور استفاده از انواع بریس‌ ها، براکت‌ های فلزی یا سرامیکی در بزرگسالان و نوجوانان می توانند از ترازهای شفاف استفاده کنند تا هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن بیشتر خودش را نشان دهد.

درآخر

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ