تفاوت بین دندانپزشک و دندانپزشک زیبایی چیست؟

تفاوت بین دندانپزشک و دندانپزشک زیبایی

امروز صبح بعد از گذراندن چند دقیقه بیشتر در آینه، شاید به این نتیجه برسید که لبخند شما نیاز به کمی اصلاح داشته باشد. دندان های شما این روزها بیشتر زرد به نظر می‌رسند تا سفید و همیشه آرزو می کنید کاش کمی صاف تر بودند. پس لازم است که به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید، اما دندانپزشک زیبایی کیست؟ تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک زیبایی چیست؟

اگر از دندان های نافرم و نازیبا رنج می برید پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

حتما با خود می گویید دندانپزشک زیبایی چه تفاوتی با دندانپزشک عمومی دارد؟ آیا وقتی صحبت از ظاهر لبخند شما به میان می آید این همان دکتری است که باید به آن مراجعه کنیم؟ بله دقیقاً یک دندانپزشک زیبایی، کسی است که برای زیباتر کردن لبخند خود لازم است به او مراجعه کنید.

دندانپزشک زیبایی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک زیبایی بپردازیم بهتر است بدانیم دندانپزشک زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی، پزشکی می باشد که به درمان زیبایی دندان می پردازد و زیبایی دندان ها و طرح لبخند را آفریده و تضمین می نماید. ممکن است مفهوم مشخصی به نظر برسد، اما این سوال پیش می آید که “دندانپزشکی زیبایی چیست؟”

مجموعه زیبایی دندانپزشکی، خدماتی است که به طور خاص به بهبود ظاهر لبخند افراد کمک می کند. از طریق یک دندانپزشک عمومی مطمئن می شوید که دندان های شما سالم و محکم هستند و با کمک دندانپزشک زیبایی این اطمینان را حاصل می کنید که دندانهای شما در درجه زیبایی خود می توانند قرار بگیرند.

به عبارتی دندانپزشک زیبایی ظاهر لبخند را بهبود می بخشد تا همیشه در مورد ظاهر دندان های خود مطمئن و اعتماد به نفس داشته باشید.

کار یک دندانپزشک زیبایی به طور ویژه به مجموعه ای از درمان های زیبایی دندان اختصاص خواهد داشت. تجربه دنیای واقعی نشان داده است: دانش فنی، نحوه کار و همچنین هنر و ظرافت با هم توامان می توانند زیبایی و سلامت دندان ها را تضمین نمایند.

انواع روش دندانپزشک زیبایی

پرکننده های همرنگ دندان: این فلزات پرکننده ها از جنس رزین کامپوزیت ساخته شده‌اند و به طور کامل با دندان های شما ترکیب می شوند و آن‌ها را بسیار ظریف تر از پرکننده های سنتی می سازند.

ونیرهای پرسلن: این روکش‌های سرامیکی بسیار نازک هستند که به جلوی دندان ها چسبانده می شوند از جمله های لکه ها، براده‌ ها، ترک ها، شکاف ها و حتی ایراد کوچک دندان ها را به کلی بپوشاند.

این مطلب را هم بخوانید
زردچوبه برای دندان چه فایده ای دارد؟

ترمیم های تمام سرامیک: روکش های تمام سرامیکی که یک شکل بوده و رنگ آنها که ممکن است شبیه یک دندان طبیعی باشد. بنابراین زمانی که نیاز به ترمیم دندان یا حفره شکسته دارید، بهترین راه برای ایجاد بهترین نتیجه هستند.

سفید کردن دندان: یک دندانپزشک زیبایی می تواند یک کیت سفید کننده سفارشی برای در منزل نیز داشته باشد که بسیار قوی تر و قابل اعتمادتر از هر چیزی است. به طور معمول باید چند هفته از کیت استفاده کنید تا لبخندی تا 8 درجه سفیدتر داشته باشید.

اینویزیلاین: این روش درمانی از یک سری سینی های تراز کننده پلاستیکی و شفاف سفارشی ساخته شده اند. آنها به منظور تمیز کردن دندان ها برخلاف بریس های فلزی استفاده می شوند. یعنی روی دندان ها نامرئی اند و به شما این امکان را می دهند که بدون دردسرهای روزانه براکت ها و سیم ها، لبخند صاف تری داشته باشید.

تفاوت بین دندانپزشک و دندانپزشک زیبایی

تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک زیبایی

اگر بخواهیم یک تفاوت کلی برای تفاوت بین دندانپزشک و دندانپزشک زیبایی بیاوریم این است که دندانپزشک زیبایی روش هایی را برای بیمار خود ارائه می نماید که باعث زیبایی دندان و بهبود نقص دندانی شود و در کل زیبایی فرد را تحت شعاع قرار خواهد داد. اما دندانپزشک به طور کلی تمام آنچه که به سلامت دهان و دندان مربوط می شود را پوشش می دهد.

این را همه می دانیم که دندانپزشکی زیبایی یک روش مناسب برای ایجاد لبخندی زیبا است. اما بعضی مواقع قبل از آغاز نمودن فرآیند زیبا سازی دندان ها احتیاج است تا اقداماتی به منظور ترمیم دندانها هر چند کوچک انجام پذیرد

این کار باعث می شود تا دندان ها از پایه مناسبی به منظور بهره‌گیری از مواد دندانپزشکی زیبایی برخوردار باشند.

در زمینه دندانپزشکی زیبایی امروزه پیشرفت بسیاری حاصل گردیده است و درمان ها موثرتر و سریع تر و در بیشتر موارد آسان تر، همچنین کم درد تر ارائه می گردد.

یکی از این تکنولوژی های پیشرفته ورود لیزر به علم دندانپزشکی می باشد. با کمک این روش درمانی و زیبایی می توان به سفید نمودن دندان ها و البته اصلاح لبخند لثه ای را بدون وجود درد و یا بدون احتیاج به بی ‌حسی انجام داد.

پس می توان گفت دندانپزشکی عمومی به درمان و پیشگیری بیماری های دهان و دندان کمک می نماید، اما دندانپزشکی زیبایی به زیبایی ظاهری دندان کمک می نماید.

این مطلب را هم بخوانید
روکش دندان چیست؟ انواع روکش دندان را بشناسیم.

چرا شناسایی تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک زیبایی مهم است؟

شما با شناسایی نمودن دندانپزشکی عمومی و دندانپزشکی زیبایی می دانید که کدام یک برای شما مناسب می باشند و می تواند شما را به سمت هدف سوق دهند. دندانپزشکی زیبایی به طور کلی روی زیبایی دندان ها و لثه کاربرد دارد، در صورتی که دندانپزشکی عمومی روی سلامت کلی دهان و دندان تمرکز داشته و باعث درمان و بهبود آن می شود.

البته این را هم خاطر نشان نماییم که تمام دندانپزشکان یک مدرک را کسب می نمایند. پس یک دندانپزشک می تواند هم در حوزه عمومی دندانپزشکی و هم در حوزه زیبایی دندانپزشکی فعالیت داشته باشد. ابتدا دندانپزشکان در حوزه عمومی کار خود را شروع می نمایند، پس از آن با شرکت در دوره های دندانپزشکی زیبایی و یا ادامه تحصیل می توانند یک دندانپزشک زیبایی گردند.

کدام روش درمان زیبایی می تواند برای من مناسب باشد؟

حال که با تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک زیبایی آشنا شدیم، شاید برای شما سوال باشد که کدام روش زیبایی دندانپزشکی برای من مناسب است؟ این سوال به نوع وضعیت دندان و لثه های شما بستگی دارد. بهترین کار این است که ابتدا دندانپزشک زیبایی وضعیت دندانها و لثه های شما را ارزیابی نمایند و پس از معاینه شما روش مناسبی که بهترین درمان برای شما می باشد را پیشنهاد می نماید.

شما باید قبل از انتخاب درمان زیبایی چند نکته را در نظر داشته باشید. طول عمر روش درمانی، میزان تهاجمی بودن، برگشت پذیری بودن، تاثیر آن بر زیبایی لبخند، هزینه، طول مدت درمان و هنین مجموع درمان هایی که احتیاج است را باید در نظر گرفت.

در آخر

اگر برای داشتن ظاهری زیبا به کمک لبخند نیاز دارید، باید همیشه به دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید. وقتی به دیدن او می روید، دقیقاً می دانند چگونه لبخند رویایی شما را به شما هدیه دهند.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ