آیا جراحی لثه با لیزر برای درمان بیماری لثه می تواند نتایج سریع را ارائه دهد؟

  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • آیا جراحی لثه با لیزر برای درمان بیماری لثه می تواند نتایج سریع را ارائه دهد؟
جراحی لثه با لیزر

بیماری لثه می تواند موجب آسیب های غیرقابل برگشت به لثه و همچنین به دندان ها شود. اینجا است که درمان پریودنتال با کمک لیزر به چشم آمده و می تواند یک کمک کننده برای هم دندانپزشک و هم یک درمان موفق برای بیمار باشد. برای بیماری لثه نیازی به انجام روش های تهاجمی نخواهد بود و متخصصان دندانپزشکی از لیزرهای ویژه برای این منظور استفاده می کنند. سوالی که ممکن است برای افرادی که دچار بیماری لثه شده اند پیش بیاید این است که آیا جراحی لثه با لیزر برای درمان بیماری لثه مناسب است یا خیر؟ آیا این روش می تواند به سلامت بافت کمک بسزایی کند؟ چگونه این ابزارها را انتخاب کنید که بافت های آلوده را هدف قرار دهند؟ آیا انرژی نور روند درمان را می توان  تسریع بخشد.

 پس اگر به دنبال جواب سوالات خود هستید، ما تمام ابهامات شما را در جراحی لثه با لیزر مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه جراحی لیزر برای درمان بیماری لثه مناسب می باشد.

لیزر درمانی در درمان دندان

جراحی لثه با لیزر شامل انرژی نور به منظور از بین بردن باکتری های مضر است. علاوه بر این باعث رشد بافت و همچنین استخوان اطراف دندان های آسیب دیده می شود. دندانپزشکان همین کار را برای درمان مفرط و البته تغییر شکل بافت لثه توصیه می کنند.

اکثر متخصصان فقط از دستگاه های مورد تایید FDA برای روش های جدید کمک لیزر استفاده می کنند. انواع مختلفی از لیزرها از جمله CO2، Diode، Nd: YAG، Erbium و … وجود دارند که دندانپزشکان متخصص می تواند برای درمان از آنها استفاده نمایند.

مراحل مهم در درمان پریودنتال با کمک لیزر

دندانپزشکان از لیزرها به منظور عمل بر روی بافت های سخت استفاده و بهره می برند. ابزارهایی هستند که بدون آسیب به بافت به از بین رفتن میکروب ها کمک می نمایند و بافت های سالم بدون هیچ آسیبی سالم باقی می مانند.‌ پس پاک کننده های اولتراسونیک رسوبات سخت تری مانند جرم را از بین می برند. رسوبات معدنی سخت مانند کلسیم به راحتی در اثر امواج صوتی شکسته می شوند. آب دائماً آنها را از بین می برد و ناحیه را استریل می کند.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه باید درباره بهداشت دهان و دندان بدانیم!

استفاده از نیروی لیزر به جای جراحی، می تواند باکتری ها را کشته و پاک کند. علاوه بر این، انرژی نور به استریل شدن منطقه کمک شایانی می کند.

لیزر غشای پایه پوشش اپیتلیال را هدف قرار می دهد. یک بخش که به افراد کمک می کند تا وقتی بافت برداشته می شود، دندان تمیز شده و بافت لثه دوباره به سطح دندان بچسبد. پس دیگر نیازی به استفاده از بخیه در این درمان وجود نخواهد داشت.

جراحی لثه با لیزر

مزایای انجام جراحی لثه با لیزر

شما بدون شک مایل به انتخاب روش های لیزری به جای درمان برش خواهید بود. در اینجا به شش مورد از آنها می پردازیم.

پروسه غیر تهاجمی

تا قبل از یک دهه، جراحی پریودنتال به معنای برش دادن بافت لثه با استفاده از ابزار بود. این تکنیک شامل استفاده از بخیه برای بستن می شد.

روش لیزر یک روش غیر تهاجمی است، چرا که نیازی به برش بخش بزرگی از بافت لثه نخواهد بود. در نتیجه، خطر کلی و احتمال عارضه بعد از عمل بسیار کمتر است. روشی ملایم که به بیماران در رفع مشکلات دندان کمک شایانی می تواند کند.

لبخند و ظاهر کلی صورت را بهبود می بخشد.

لثه به سرعت بر حالات زیبایی فرد تأثیر می گذارد. هیچ کس لبخند لثه ای را نمی پسندد. افرادی که در صورت خود دندان های کوتاه دارند از لبخند زدن خود راضی نیستند. آنها تمایل دارند که متعادل بافت لثه به دندان را برای زیبایی لبخند خود اصلاح کنند.

جراحی لثه با لیزر باعث لبخندی زیبا خواهد شد. دندانپزشک می تواند علاوه بر اینکه بافت را بکند و لثه را کوتاه کند این عمل را بدون ایجاد ناراحتی در افراد تغییر دهد.

بهبودی سریع

خوردن غذاهای سنتی و سفت ممکن است باعث بریدن بافت لثه شود. تورم و درد بعد از عمل جراحی باعث ناراحتی هایی در فرد می شود. اما بهبودی فرد تا همان هفته اول طول می کشد. بیمار برای چند روز اول بهتر است از رژیم غذایی مایع پیروی کند.

این مطلب را هم بخوانید
فیکسچر ایمپلنت چیست؟

جراحی لیزر شامل استفاده از ابزار جراحی نیست. آسیب بافتی به معنای ناراحتی جزئی، در محیط دهان است. بعد از عمل فقط ناراحتی خفیفی وجود دارد و طی ۲۴ ساعت بهبود می یابد.

استفاده از بیهوشی در جراحی لثه با لیزر

روش جراحی سنتی تهاجمی است و بیهوشی در قسمت های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

پزشکان از بیماران می خواهند تا از مصرف داروهای آرام بخش خودداری کنند. گاهی بیمار به داروی بیهوشی واکنش نشان نمی دهد.

بررسی

چه زمان از درمان بیهوشی تهاجمی استفاده می کنند؟ وقتی لثه کوچک باشد و ریشه را ببینند و نسبت به سرمای بیش از حد بیمار حساس باشد، از روش لیزر برای درمان تحلیل لثه استفاده می کنند.

ناراحتی کمتر

در مقایسه با روش های معمولی، روش های دندانپزشکی مبتنی بر لیزر کمترین خونریزی را دارد. لیزرها دقیق هستند و دندانپزشک مطمئن می شود که بافت سالم فرد ایمن باقی خواهد ماند.

ناراحتی های بیمار موارد پیچیده ای ندارد. بسته به سلامت کلی دهان، دندانپزشک ممکن است بیهوشی کامل را ترجیح ندهد.

اقدامات دندانپزشکی با لیزر کدامند؟

چه کسی می تواند بهترین کاندید برای جراحی مبتنی بر لیزر را ثابت کند؟

متخصصان روشی را به بیمارانی که انواع خاصی از پرکنندگی فلزی را دارند توصیه نمی کنند. همه افراد واجد شرایط هستند. پس با این گفته تمام افراد می توانند کاندیدای مناسب برای این کار باشند.

عوارض جانبی چگونه هستند؟

در صورتی که دندانپزشک بی تجربه باشد، می توانید با زخم، عفونت، تغییر رنگ قابل توجه بافت لثه و درد شدید در دندان های خود مواجه شوید. از سوی دیگر، اگر دندانپزشکی را انتخاب کنید که در لیزر درمانی تجربه داشته باشد، دیگر هیچ جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ