جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

از روش جرم گیری به منظور کمک به بیماران مبتلا به بیماری لثه و تجمع بیش از حد پلاک انجام می گردد. همچنین برای زیبایی و اعتماد به نفس افرادی که دارای دندان های زرد و کدر هستند مناسب می باشد. جرمگیری به دو صورت در دندانپزشکی و در منزل انجام می پذیرد. ما می خواهیم در این مقاله شما را با نحوه جرم گیری دندان در خانه آشنا سازیم. اگر شما هم مایل هستید این روش های خانگی را آموزش و برای سلامت و زیبایی دندان خود استفاده نمایید ما را تا انتها همراهی کنید.

جرم گیری دندان

جرمگیری یکی از روش های درمانی و مراقبتی دندان و لثه می باشد. این روش یک روش تمیز کننده دندان است که به زیر خط لثه رسیده و پلاک دندان را ازبین می برد. زمانی که از دندان ها به طور مناسب مراقبت نگردد جرم گیری در دندان صورت می پذیرد و پس از آن به مرور پلاک تشکیل شده و پوسیدگی دندان باعث تخریب دندان و کشیدن دندان می گردد.

فرقی نمی کند همه افراد در خطر ابتلا به جرم دندان هستند. باکتری، پروتئین و بزاق در دهان باعث تشکیل یک لایه نازک بر روی دندان می شود. در صورتی که این لایه با کمک مسواک و نخ دندان از روی پوست زدوده نگردد، می تواند مشکلاتی از قبیل پوسیدگی در دندان را منجر شود.

جرم گیری دندان در خانه

شاید بارها شنیده باشید که می توان با کمک روش های خانگی اقدام به جرمگیری دندان ها نمود. حتما می گوید تنها راه جرمگیری موثر دندان در دندانپزشکی و توسط دندانپزشک فقط اماکن پذیر می باشد. ما به شما می گوییم اینگونه نبوده و می توان با کمک روش های ساده اما موثر اقدام به جرمگیری و سفید نمودن دندان های خود نمود.

در ادامه به چند روش جرم گیری دندان در خانه اشاره خواهیم نمود. اگر شما هم مایل هستید طرح لبخند زیبایی داشته باشید می توانید از این روش های ساده اما فوق العاده برای سلامت و زیبایی دندانهای خود استفاده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

این مطلب را هم بخوانید
ارتودنسی سرامیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

مسواک زدن

شاید برای شما سوال باشد که من همیشه دندان های خود را مسواک می زنم پس چرا دارای جرم است؟ باید بگوییم نحوه مسواک زدن مهم می باشد. زمانی که مسواک را اصولی و در زمان مناسب استفاده کنید می توانید به رفع جرم و پلاک کمک بسزایی نمایید.

شما بایستی حداقل دو بار مسواک و نخ دندان بکشید. همچنین انتخاب یک مسواک مناسب می تواند کارساز باشد. برس مسواک شما نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد و هنگام مسواک زدن حتما  تمام زوایای دندان خود را با حوصله مسواک بزنید.

خمیر دندان دارای فلوراید و ضد جرم

انتخاب خمیر دندان مناسب در کنار مسواک مناسب می تواند کارساز و مفید باشد. برای تقویت مینای دندان و سفید نمودن دندان شما می توانید از همیر دندانی که حاوی فلوراید است استفاده نمایید. همچنین خمیر دندان ضد جرم هم همانگونه که از نامش بر می آید برای سلامت و جرم گیری دندان در خانه مناسب می باشد، چرا که دارای ترکیباتی همچون: فلوراید، زینک سیترات، پیروفسفات و … که برای جرم گیری و سفید کردن دندان مناسب است، می باشد.

جوش شیرین

از دیگر روش های خانگی به منظور جرم گیری دندان می توان به جوش شیرین اشاره نمود. جوش شیرین خاصیت سایندگی داشته و باعث می شود جرم از روی دندان زوده شود.

کافی است یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط نموده تا یک خمیر سفت ایجاد شود. سپس خمیر به دست آمده از جوش شیرین را روی دندان خود خود به مدت 2 تا 3 دقیقه با کمک مسواک به دندان های خود بمالید. پس از آن دندان ها را بشویید تا چیزی از خمیر جوش شیرین روی دندان باقی نماند.

توجه

به دلیل خاصیت سایندگی که جوش شیرین دارد از مصرف بیش از اندازه آن خوداری نمایید.

جرم گیری دندان در خانه

نمک دریا

با کمک نمک دریا هم می توان به جرم زدایی دندان های خود کمک نمود. کافی است مقداری نمک دریا را با مقداری خمیر دندان مخلوط نموده و بر روی دندان های خود بمالید و با کمک مسواک دندان ها را بشویید. با انجام یک بار در روز از این روش می توانید دندان هایی زیبا، سفید و بدون جرم داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
راه های مقابله با قفل فک و رگ به رگ شدن فک

هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید از دیگر روش های جرم گیری دندان در خانه است. هیدروژن پراکسید دارای خاصیت ضدعفونی کننده بوده و باعث ازبین رفتن باکتری های دهان و همچنین خوشبو شدن دهان فرد می گردد.

کافی است هیدروژن پراکسید را با نسبت برابر با آب ترکیب نموده و همچون دهانشویه برای یک دقیقه در دهان بچرخانید و پس از آن از دهان خارج سازید.

توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن اسید مالیک می تواند به پاک کردن دندان‌هایی که دارای جرم و پلاک هستند کمک نماید. برای اینکار ابتدا توت فرنگی را خرد کرده و با خمیر دندان مخلوط نمایید. سپس 2 تا 3 بار در روز از این ترکیب استفاده نمایید. با این روش به رفع زردی دندان های خود نیز کمک خواهید کرد.

پوست موز

از دیگر روش های جرم زدایی دندان پوست موز می باشد. با کمک پوست موز می توانید در سریعترین زمان ممکن باعث سفید شدن دندان های خود شوید. می توانید پوست موز را به مدت دو دقیقه روی دندان های خود مالش دهید و پس از آن دندان های خود را مسواک بزنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک تمیز کننده عالی برای دندان های لکه دار و جرم دار می باشد. دارای ترکیباتی همچون: آنزیم ها، استیک اسید، پتاسیم و … است. در ابتدا با مسواک معمولی دندان های خود را مسواک بزنید و پس از آن سرکه سیب به مدت شست ثانیه با کمک انگشتان خود روی دندان های خود بمالید و پس از آن با آب دهان خود را بشویید.

در آخر

روش های خانگی به منظور زیبایی و سلامت دندان بسیار کارساز، مفید و بدون عوارض می باشد. شما می توانید با کمک این روش های خانگی بهترین نتیجه را برای دراز مدت داشته باشید. امیدواریم توانسته باشیم با این مطالب شما را در سلامت دهان و دندان و زیبایی لبخند  کمک نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ