روکش چینی دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

روکش چینی دندان

آیا تا کنون به آن عکس های زیبایی که روی مجلات یا فضای مجازی وجود دارند نگاه می کنید و سوال برای شما پیش می آید که به چه صورت این افراد چنین دندان هایی عالی و زیبایی دارند؟ و چرا شما نمی توانید همچون آن ها دندان های سفید و زیبا داشته باشید؟ افرادی که در مجلات و فضای مجازی می بینید و دارای لبخند زیبا و سفیدی هستند از روش های دندانپزشکی همچون روکش دندان و روکش چینی دندان استفاده نموده اند و به این صورت باعث دوچندان شدن زیبایی خود و پوشش مشکلات دندانی خود شده اند.

بسیاری از ونیرهای چینی به منظور به دست آوردن لبخند زیبا و درخشان کامل استفاده می گردند. ما در این مقاله شما را با روکش های چینی که یک انتخاب ایده آل برای دندان های ما خواهند بود، آشنا می سازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دیگر نوبت شما است تا همچون تصاویر مجلات و فضای مجازی لبخند زیبایی را برای خود ایجاد کنید.

روکش چینی چیست؟

روکش های چینی دندان از یک لایه نازکی از مواد چینی تشکیل شده اند که به کمک دندانپزشک به سطح دندان می چسبند. این روکش ها به صورت سفارشی ساخته شده و بسته به اندازه، شکل و رنگ و بسته به نظر فرد ساخته می شوند.

این نوع از روکش ها نسبت به دیگر روش های زیبایی و درمانی کمتر تهاجمی می باشند و فقط سطح دندان را پوشش می دهند.

از آنجایی که روکش چینی به دندان طبیعی بیمار چسبیده می شود، پس می تواند یک انتخاب عالی به منظور تعمیر دندان ها باشد و یک جایگزین مناسب برای ایمپلنت یا پروتز خواهند بود.

روکش چینی دندان

چه افرادی کاندیدای مناسب ونیر چینی می باشند؟

روکش چینی می تواند در کنار زیبایی و سفیدی که به دندان ها هدیه می دهد، این توانایی را دارد تا آسیب دیدگی و شکستگی دندان را پنهان سازد‌.

این نوع از روش دندانپزشکی برای تمام افراد ایده آل و مناسب می باشد و هر کسی که به دنبال تغییر ظاهری خود است و می خواهد مشکلات دندانی را از بین برده و زیبایی را به دندان های خود هدیه بدهد، می تواند کاندیدای مناسب این روش دندانپزشکی باشد.

این مطلب را هم بخوانید
جراحی فک و صورت: راه حلی برای مشکلات فکی و صورتی 

با کمک روکش ها می توان اندازه، رنگ و شکل دندان های طبیعی خود را به راحتی تغییر داد.

ونیر ها به برطرف نمودن مشکلاتی که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود کمک شایانی می نمایند. این موارد به این شرح می باشند:

  • براده برداری
  • تغییر رنگ
  • ترمیم کردن و پرکردن
  • لبخند ناهموار یا باریک
  • فاصله گذاری
  • شلوغی
  • تغییر رنگ دندان ناشی از آنتی بیوتیک ها یا فلوئوروزیس

آیا می توان برای تمام مشکلات دندانی از روکش چینی دندان استفاده کرد؟

روکش دندانی ممکن است در برخی موارد نتواند به خوبی خواسته فرد را برآورده کند. به همین جهت قبل از انجام این روش، درمان های لازم توسط دندانپزشک صورت می پذیرد و پس از آنکه درمان با موفقیت انجام و به اتمام رسید، روکش چینی به منظور محافظت از دندان ها اعمال می گردد.

به عنوان مثال: ممکن است دندان به هر دلیلی دچار پوسیدگی شده و یا فرد به بیماری لثه مبتلا شده باشد. در این زمان دندانپزشک ابتدا درمان های لازم را که مربوط به پوسیدگی دندان یا درمان بیماری لثه می باشد را انجام داده و پس از آنکه درمان با موفقیت انجام شد، اقدام به روکش دندان می نماید.

یک گزینه دیگر اینکه در صورتی که شکاف های بزرگی بین دندان ها، وجود داشته باشد، ابتدا دندان پزشک توصیه دارد کارهای ارتودنسی را انجام دهید، سپس اقدام به قرار دادن روکش کنید. ارتودنتیست دندان ها باعث حرکت دندان ها می شود تا از شکاف های بزرگ جلوگیری و باعث یک دست شدن دندان ها شود. به همین جهت است که دندانپزشکان توصیه دارند در این مواقع ابتدا ارتودنسی انجام شود و پس از درمان روی دندان ها روکش قرار بگیرد.

بهتر است بدانید که روکش ها باید به دندان ها چسبیده شوند. در صورتی که روکش را روی دندان هایی که شکاف بسیاری دارند قرار دهید، ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شما بوجود آورند.

یا در موارد دیگر در صورتی که دندان ها به یکدیگر چسبیده و شلوغ باشند، یا اینکه اگر فک آنقدر کوچک باشند که دندان ها نامرتب به نظر برسند، دندانپزشک ابتدا اقدام به تراز نمودن دندان ها با کمک ارتودنسی می نماید و پس از آن از روکش چینی برای زیبایی دندان ها استفاده می کند.

این مطلب را هم بخوانید
از دست دادن دندان به چه علت رخ می دهد؟

 طول عمر روکش چینی دندان چقدر است؟

روکش های چینی انتخاب ایده آل برای زیبایی و پنهان سازی آسیب های دندانی می باشند. در رابطه با طول عمر و دوام ونیرهای چینی باید بگوییم که در صورتی که از آنها مراقبت شود می توانند ۱۰ تا ۱۵ سال دوام داشته باشند. حتی ممکن است تا ۲۰ سال هم دوام و عمر نمایند.

هزینه روکش های چینی

روکش های چینی نسبت به دیگر روش های دندانپزشکی از قیمت مناسبی برخوردار می باشند و با طول عمر بالایی که دارند، یک سرمایه گذاری عالی خواهند بود.

نکته خوبی که می توان بیان کرد این است که می توانید بسته به بودجه خود تمام دندان ها یا چند دندان جلوی دید را روکش نمایید.

آیا همه دندانپزشکان می توانند این عمل را انجام دهند؟

روکش چینی یک روش دندانپزشکی تخصصی زیبایی می باشد. اما بسیاری از دندانپزشکان هم امکان دارد بتوانند این روش دندانپزشکی را انجام دهند.

در آخر

روکش های دندان بسیار نازک می باشند و یک روش دندانپزشکی عالی برای سفید و زیبا نمودن دندان ها و پنهان سازی دندان شکسته و آسیب دیده باشند و به طور کل یک انتخاب ایده آل برای افرادی که می خواهند طرح لبخند زیبایی داشته باشند، می تواند باشد.

در صورتی که دندانی دچار پوسیدگی یا مشکلی باشد، دندانپزشک ابتدا مشکل را درمان می نماید و پس از اینکه درمان با موفقیت انجام شد، از روکش یا ونیرهای دندانی به منظور زیبا سازی و یکدست نمودن دندان ها استفاده می کند.

با روکش های چینی می توان اندازه، شکل و رنگ دندان ها را تغییر داد و نسبت به گذشته سفیدتر و شفاف تر نمود. در رابطه با قیمت هم باید بگوییم از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ