چرا زردچوبه برای خونریزی دندان مفید است؟

زردچوبه برای خونریزی دندان

زردچوبه دارای کورکومین می باشد، این ماده یک ترکیب شیمیایی غیر سمی و ارگانیک بوده که نه تنها باعث رنگ زرد روشن در زردچوبه می گردد، بلکه می تواند خواص ضد عفونی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی نسبت به دیگر مواد داشته باشد. به علت وجود همین خواص می باشد که زردچوبه به عنوان یک ماده عالی برای درمان بیماری های پریودنتال و حتی سرطان های دهان تبدیل گردیده است. اگر مایل هستید با خواص درمانی زردچوبه برای دهان و دندان آشنا گردید و بدانید که آیا درست است، زردچوبه برای خونریزی دندان مناسب می باشد یا خیر با ما در کلینیک دندانپزشکی گلدمد تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

چرا لثه دچار خونریزی می شود؟

مشکلاتی همچون خونریزی لثه نشانه دهنده این است که سلامت لثه بسیار ضعیف است که فرد در ثورت مواجه شدن با این مشکل فوراً باید به فکر درمان و رسیدگی به آن باشد تا مشکلات عدیده ای رخ ندهد.

از عواملی که باعث ایجاد خونریزی لثه می شود، می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  • ایجاد پلاک
  • مسواک کردن به صورت شدید
  • آسیب
  • بارداری
  • التهاب

البته این مورد را هم اضافه کنیم که در صورت وجود خونریزی منظم لثه، امکان وجود عفونت زمینه ای خواهد بود. اما خوب بهتر است برای تسکین و درمان آن از روش های جلوگیری خونریزی دندان همچون زردچوبه برای خونریزی دندان بهره برد. البته پس از بند آمدن خونریزی تاکید می شود برای درمان و ریشه یابی این مشکل و همچنین برای پیشگیری از حاد گردیدن، به دنداپزشکی مراجعه نماییم.

زردچوبه برای سلامت دهان و خونریزی دندان

زردچوبه به غیر از آنکه یک ادویه فوق العاده محبوب در بین مردم جهان شناخته می شود، بلکه در دندانپزشکی هم مفید می باشد. این ماده مهم به عنوان: دهان شویه‌ها، درمان های سفید کننده دندان مناسب بوده و به عنوان یک درمان عالی برای پاکسازی پلاک و همچنین به عنوان سیلانت دندان به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان قابل استفاده و پرفایده می باشد.

با کمک گرفتن از زردچوبه می توان باعث پیشگیری: درد لثه، بیماری لثه شد و از خطر پوسیدگی دندان ها مصون ماند.

بهترین نکته در رابطه با زردچوبه این می باشد که زردچوبه یک ماده غذایی می باشد که می توان در تمام نقاط آن را یافت و از خواص درمانی که دارد برای سلامت بدن و به خصوص سلامت و حفظ زیبایی دندان ها استفاده کرد. پس شما می توانید آن را به آسانی و بدون هیچ مشکلی به برنامه بهداشت دهان و دندان خود اضافه نمایید.

زردچوبه برای خونریزی دندان

آیا زردچوبه برای کاهش و بند آمدن خونریزی دندان مناسب است؟

این سوالی است که برخی از افراد درگیر آن هستند و این باور را ندارند که زردچوبه می تواند منجر به کاهش و بند آمدن خونریزی دندان شوند. بهتر است بدانید طبق مطالعات انجام شده، مشخص شده که زردچوبه به علت داشتن خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده طبیعی می تواند باعث کاهش علائم التهاب شده و باعث کاهش و بند آمدن خونریزی دندان شود.

این مطلب را هم بخوانید
تاثیر گیاهخواری بر سلامت دندان

کافی است یک خمیر زردچوبه آماده کرده و دوبار پر روز به مدت تقریبی ۱۰ دقیقه بر روی محل آسیب دیده که خونریزی دارد قرار داده شود، تا خونریزی کاهش پیدا کرده و به تدریج بند بیاید.

چگونه زردچوبه را به برنامه مراقبت از دهان و دندان خود اضافه نماییم؟

در ادامه مقاله زردچوبه برای خونریزی دندان باید بگوییم که برای برخی از افراد این سوال وجود دارد که درست است زردچوبه برای سلامت دهان و دندان پرفایده نی باشد، اما چگونه می توان از آن استفاده نمود؟ باید بگوییم، زردچوبه می تواند به سلامت دندان ها و همچنین لثه ها کمک شایانی نماید.

راه های بسیاری وجود داشته که می توان با کمک آن زردچوبه را به بهداشت دهان و دندان خود اضافه نمود. شما می توانید با کمک یک خمیر دندان با پایه زردچوبه از بروز بیماری لثه جلوگیری نموده و یا یک خمیر دندان خانگی سفید کننده زردچوبه تهیه کرده و باعث سفیدی دندان های خود در کنار بهبود لثه های خود شوید.

آیا  به غیر از زردچوبه برای بند آمدن خونریزی دندان روش دیگری هم برای این مشکل وجود دارد؟

زردچوبه هم برای سلامت کلی بدن و هم برای خونریزی دندان مناسب می باشد. اما خوب روش های دیگری هم وجود دارند که می توان برای کاهش و بند آمدن خونریزی لثه از آنها بهره برد. این روش ها به این شرح می باشند.

رعایت نمودن بهداشت دهان و دندان

وجود بهداشت ضعیف دهان می تواند در کنار ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان، منجر به خونریزی دندان هم گردد. در صورتی که می خواهید به مشکلات دندانی دچار نشوید و سلامت و زیبایی دندانهای خود را تضمین نموده و پایدار برای شما باقی بمانند توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند کمک کننده باشد.

این مطلب را هم بخوانید
زردچوبه برای دندان چه فایده ای دارد؟

استفاده از مسواک مناسب

مسواک مناسب می تواند از بروز حساسیت دندانی جلوگیری نماید. شما در صورت داشتن دندان های حساس بهتر است از مسواک نرم استفاده نمایید و بهتر است هر ۳ یا ۴ ماه مسواک خود را تعویض نمایید.

استفاده از کیسه یخ

به غیر از زردچوبه که برای خونریزی دندا‌ن مناسب است شما می توانید از کیسه یخ به منظور کاهش خونریزی دندان کمک بگیرید‌. کافی است ۱۰ دقیقه کیسه یخ را بر روی محل آسیب دیده قرار داده تا خونریزی کاهش پیدا کرده و تورمی که ناشی از آسیب های جزئی می باشد را کاهش و درمان نمایید.

استفاده از آب نمک در کنار زردچوبه برای خونریزی دندان

از دیگر روش هایی که می توانید در منزل به منظور کاهش دادن خونریزی دندان استفاده نمایید، قرقره آب نمک می باشد. شستشو دادن محل آسیب دیده با با آب نمک گرم این توانایی را دارد تا باعث کاهش باکتری ها و درمان خونریزی دندان گردد.

روغن کشی

از دیگر روش های خانگی برای کاهش و بند آمدن خونریزی دندان می توان به روغن کشی اشاره نمود.

این یک روش سنتی به منظور حذف نمودن باکتری ها از دهان و دندان می باشد. کافی است روغن مورد نظر را در دهان خود به مدت 20 دقیقه نگاه داشته و بچرخانید. شما می توانید از روغن نارگیل که دارای خواص ضد باکتریایی می باشد برای این کار بهره ببرید.

جمع بندی زردچوبه برای خونریزی دندان

شما می توانید زردچوبه را برای خونریزی دندان خود انتخاب و در منزل استفاده نموده و از خواص دارویی که دارد برای سلامت دهان و دندان خود بهرمند گردید. زردچوبه در کنار کاهش خونریزی می تواند باعث حذف پلاک و سفیدی دندان ها گردد. می بینید که این ادویه طلایی می تواند فواید بسیاری برای سلامت کلی بدن و همچنین سلامت دهان و دندان داشته باشد.

البته شما می توانید با رعایت نمودن بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن به موقع و … به سلامت دندان های خود کمک کرده و از بروز بیماری لثه و پوسیدگی دندان ها جلوگیری نمایید.

به غیر از استفاده زردچوبه برای کاهش خونریزی دندان می توانید از روش های خانگی دیگری هم به منظور بند آوردن خونریزی همچون: استفاده از کمپرس یخ، روغن کشی و … استفاده نمایید.

اما در صورتی که خونریزی همچنان ادامه داشت و علت خونریزی را نمی دانید بهتر است سریعاً به دندانپزشکی مراجعه و برای درمان خود کاری انجام دهید. امیدواریم توانسته باشیم شما را در داشتن دندان های سالم یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ