زردچوبه برای دندان چه فایده ای دارد؟

زردچوبه برای دندان

شاید برای شما سوال باشد که زردچوبه چگونه برای دندان مناسب می باشد؟ اما واقعیت این است که زردچوبه دارای خواصی ای است که می تواند به سلامت و زیبایی دندان و لثه های شما کمک شایانی نماید. ما در کلینیک دندانپزشکی گلدمد شما را با فواید و نحوه استفاده زردچوبه برای دندان و لثه ها آشنا می سازیم و اشاره خواهیم کرد که چگونه زردچوبه می تواند به سفید شدن دندان کمک نماید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فواید زردچوبه برای دندان و لثه

زردچوبه دارای کورکومین می باشد، یک ترکیب شیمیایی غیر سمی و ارگانیک که نه تنها باعث ایجاد طعم بی نظیر و خوش رنگ شدن غذا می شود، بلکه در کنار آن خواص دارویی بی شمار همچون: ضد میکروبی، ضد عفونی و آنتی اکسیدان قوی هم خواهد داشت.

به علت همین خواص می باشد که زردچوبه به عنوان یک ماده عالی به منظور درمان بیماری های پریودنتال و به خصوص سرطان های دهان تبدیل گردیده و توسط پزشکان و دندانپزشکان هم مورد تایید است.

پس طبق مطالعات انجام شده زردچوبه در کنار اینکه یک غذای فوق العاده محبوب می باشد، در علم دندانپزشکی هم مفید واقع می گردد. از زردچوبه می توان به عنوان دهان شویه ها، درمان های سفید کننده دندان استفاده نمود و همچنین می توان برای پاکسازی پلاک استفاده کرد.

البته این را هم اضافه نماییم که به عنوان سیلانت دندان به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان هم قابل استفاده و مفید می باشد.

با کمک زردچوبه می توان از بیماری لثه، درد لثه، پیشگیری نموده و از ایجاد پوسیدگی جلوگیری می نماید.

نکته مثبتی که وجود دارد این است که این ماده غذایی مفید در تمام آشپزخانه های ایرانی وجود داشته و به همین جهت به آسانی با کمک زردچوبه می توان بهداشت سلامت دهان و دندان را تضمین نمود.

زردچوبه برای دندان

شما می توانید به طرق مختلف از خواص درمانی و زیبایی زردچوبه برای دندان و لثه های خود بهره ببرید. در ادامه شما را با چند روش که می توانید با کمک آن سلامت و بهداشت دهان و دندان را تضمین نمایید را بیان می کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

خمیر دندان زردچوبه

برای بهره بردن از زردچوبه کافی است خمیر زردچوبه تهیه کرده و از آن بهره ببرید. برای تهیه خمیر دندان شما می توانید پودر زردچوبه را با مقداری آب مخلوط نمایید تا خمیر غلیظی بدست بیاورید. سپس می توانید روی خمیر دندان زده و استفاده کنید. البته می توان به صورت پودر هم به روی مسواک زده و به این طریق از آن استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
بریج دندان چگونه انجام می شود؟

اما به علت اینکه ممکن است حس خوشایندی در زمان استفاده از آن نداشته باشید، می توانید دو قطره نعناع به آن بی افزاید تا طعم و بو خمیر زردچوبه کمی تغییر پیدا کرده و خوشایند گردد. در رابطه با نعناع باید بگوییم که در تولید بیشتر خمیر دندان ها از نعناع استفاده می گردد و همچون زردچوبه دارای خواص درمانی مناسب برای سلامت دهان و دندان است.

یکی از خواص درمانی نعناع این است که به تسکین درد کمک شایانی می نماید و در صورت وجود درد دندان می توان از این گیاه دارویی استفاده نمود و همچنین برای برطرف گردیدن بوی بد دهان مناسب است.

بهتر است زمان مسواک کردن ۵ دقیقه باشد تا به خوبی خواص زردچوبه منتقل گردد.

پس از انجام مسواک کردن با زردچوبه، دهان خود را به طور کامل شستشو دهید و از یک خمیر معمولی استفاده کرده و مسواک بزنید.

زردچوبه برای دندان

خمیر دندان سفید کننده زردچوبه

سفید کننده های تجاری دندان امکان دارد دارای مواد مضری باشند که موجب ایجاد و افزایش خطر لثه، تحلیل لثه، درد لثه و فرسایش مینای دندان می شوند. در صورتی که به دنبال یک جایگزین ارگانیک، غیر سمی و ایمن برای محصولات سفیدکننده دندان می باشید، می توانید از زردچوبه که دارای خواص درمانی و زیبایی است، استفاده نمایید.

به طور کلی خمیر دندان سفید کننده خانگی که بر پایه زردچوبه باشید بسیار کارآمدتر و بهتر خواهد بود.

به منظور تهیه خمیر دندان زردچوبه برای سفید کردن دندان، مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از:

  • ·        ¼ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • ·        1-2 قطره عصاره نعناع (برای طعم)
  • ·        1/8 قاشق چایخوری روغن نارگیل ذوب شده
  • اختیاری: ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین

زردچوبه طبق تحقیقات انجام شده به عنوان یک عامل سفید کننده دندان تشخیص داده شده، اما این را هم اضافه نماییم که برای سفید شدن دندان احتیاج به زمان بوده و همچون خمیر دندان های تجاری نمی تواند سریع تاثیر بگذارد.

برای آنکه می خواهید اثر بخشی خمیر زردچوبه افزایش پیدا کند، می توانید از جوش شیرین هم در این خمیر استفاده نمایید.

جوش شیرین یک ماده ساینده می باشد که می تواند لکه های سطحی بر روی دندان ها را حذف و سفید نماید.

این مطلب را هم بخوانید
جراحی فک و صورت: راه حلی برای مشکلات فکی و صورتی 

پس از استفاده از این خمیر دندان، بهتر است از یک خمیر دندان ساده استفاده کرده تا از شر زردی و بوی زردچوبه در دهان و دندان خود خلاص شوید.

دهانشویه زردچوبه برای دندان

در صورتی که می خواهید لثه های زیبا و سالمی را برای خود داشته باشید، پیشنهاد ما این است هر روز از دهان شویه زردچوبه استفاده کنید. اما چگونه این دهان شویه را تهیه کنیم. این کار سختی نبوده و فقط به چند ماده احتیاج خواهید داشت تا بتوانید دهان شویه زردچوبه را آماده کنید.

برای تهیه دهانشویه زردچوبه به موارد زیر احتیاج می باشد:

  • ·        1 فنجان آب مقطر
  • ·        1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • ·        1 قاشق چایخوری میخک
  • ·        2-3 قطره نعناع (در صورتی که می خواهید عطر قوی داشته باشد، این امکان وجود دارد که بیشتر استفاده گردد.)

به منظور تهیه این دهان شویه کافی است که هر سه ماده نام برده شده را در قابلمه ریخته و روی شعله قرار داده تا بجوشد. پس از گذشت 15-20 دقیقه که به جوش آمد آن را از روی شعله برداشته و بگذارید تا دم بکشد. سپس روغن نعناع (اختیاری) را اضافه نمایید و آن را در یک شیشه دربسته بریزید و درب آن را محکم ببندید. حال دهان شویه شما آماده است و می توانید از این طریق از خواص درمانی آن بهره ببرید.

برای مصرف حدود 1 دقیقه آن را غرغره نموده و سپس آن را از دهان خارج نمایید. این کار را بهتر است یک بار در روز انجام دهید تا همیشه نفسی تازه و لثه های سالمی داشته باشید.

در آخر

ما هر آنچه که باید شما در رابطه با زردچوبه برای دندان بدانید را آورده ایم و امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه کمک هر چند کوچکی به شما دهیم.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ