نحوه سفید کردن دندان کودک

سفید کردن دندان کودک

سفید کردن دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی بسیار محبوب می باشد. چرا که به شما این امکان را خواهد داد تا دندان های خود را سفید کنید و لبخند زیبای خود را بهبود بخشید. بعضی از والدین این سوال را دارند که چگونه می توان به سفید کردن دندان کودک  خود کمک نمایند؟ اگر شما هم به فکر سفید کردن دندان کودک خود هستید و می خواهید بدانید به چه علت دندان کودک زرد شده و تغییر رنگ می دهد و اینکه چگونه می توان دندان های زرد را درمان نمود، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

در صورتی که دندان کودک شما زرد، لکه دار و یا دچار تغییر رنگ شده است می توانید با کمک دندانپزشک یا روش های خانگی باعث سفید شدن دندان های کودک خود شوید.

با وجود دندان های سفید می توان عزت نفس کودک را حفظ نمود. همچنین این موضوع می تواند اثرات مثبت خود را در دیگر بخش های زندگی کودک شما حس شده و تاثیرات بسزایی داشته باشد.

علت زردی و تغییر رنگ دندان در کودکان

عوامل مختلفی می تواند روی سلامت و زیبایی دندان های کودکان ما تأثیر داشته باشند. از جمله عواملی که باعث ایجاد مشکل در دندان ها و تغییر رنگ آنها می شود عبارتنداز:

  • استفاده از نوشیدنی و خوراکی های دارای رنگ دانه همچون: زغال اخته، نوشابه، سس و ….
  • وجود بهداشت ضعیف دندان ها
  • ترومای دندان
  • مصرف آنتی بیوتیک
  • مصرف آهن
  • ژنتیک
سفید کردن دندان کودک

آیا سفید کردن دندان برای کودک می تواند خطرناک باشد؟

هنگامی که صحبت از سفید نمودن دندان برای کودکان به میان خواهد آمد، بعضی از والدین در مورد استفاده کردن محصولات سفید کننده دندان برای کودک خود نگران می شوند. چرا که نمی دانند که آیا روش های سفید کننده دندان بی خطر هستند یا خیر.

طبق نظر آکادمی اطفال آمریکا (AAPD)، تا هنگامی که تمام دندان های شیری کودک آشکار نشده و دندان های دائمی او در نیامده باشد، نباید اقدام به سفید نمودن دندان های کودک خود نمود.

علت صبر کردن به این علت است که از هیدروژن در ساخت نوارهای سفید کننده استفاده شده است.

علت دیگری هم که پیشنهاد می شود تا صبر نمایید این می باشد که دندان های شیری از دندان های دائمی سفید تر هستند و احتیاجی به سفید نمودن بیشتر نخواهند داشت. هنگامی که دندان های دائمی در آمدند به علت مصرف بیش از حد نوشابه و آب نبات دچار تغییر رنگ شده و زرد می گردند اما به اندازه کافی و نسبت به دندان های شیری قوی تر می باشند و می توان اقدام به سفید نمودن دندان های دائمی نمود.

این مطلب را هم بخوانید
انواع دندان عقل و مراقبت های بعد از آن

والدین بهتر است قبل از استفاده کردن از محصولات سفید کننده دندان، برای سفید نمودن دندان های کودک خود تا سنین جوانی، و حداقل تا 14 سالگی او صبر نمایند تا از رشد کامل دندان های فرزند خود مطمئن گردند.

سفید نمودن دندان کودکان در سنین پایین می تواند احتمال ایجاد مشکل در دندان های آنها را افزایش دهد و آنها را مستعد به پوسیدگی و درد دندان نماید.

آیا کودکان می توانند از خمیر دندان سفید استفاده نمایند؟

خمیر دندان حاوی سفید کننده می توانند لکه هایی که روی سطح دندان وجود دارند را از بین ببرند.

به طور معمول خمیر دندان سفید کننده دارای مواد ساینده ملایمی می باشد که می تواند دندان ها را جلا داده و دارای مواد شیمیایی می باشد که می تواند لکه های دندانی را از بین ببرد. اما خوب به علت وجود مواد شیمیایی بهتر است تا حد ممکن از مصرف آن برای کودکان جلوگیری شود و یا در صورت مصرف والدین به کودک خود در زمان استفاده از این خمیر دندان کمک نمایند.

این مورد را هم اضافه نماییم که خمیر دندان سفید کننده برای از بین رفتن لکه های کوچک مناسب بوده و کارایی خوبی دارد.

به هر حال بهتر است قبل از استفاده کودک از خمیر دندان سفید کننده با دندانپزشک اطفال در این زمینه صحبت و مشورت شود.

سفید نمودن دندان کودک بدون نسخه در مقابل سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی

طبق تحقیقات انجام شده پیشنهاد می گردد که باید کودک خود را برای سفید کردن دندان نزد دندانپزشک ببرید تا برای اولین بار دندان های خود را سفید نماید، چرا که محصولات سفید کننده دندان بدون نسخه نسبتا هنوز جدید می باشند و به اندازه کافی تحقیقاتی که نشان دهد که این روش ها برای کودکان مناسب هستند، تا کنون وجود نداشته است.

هنگامی که صحبت از سفید نمودن دندان برای کودکان می گردد، باید حتما قبل از شروع هر روشی با دندانپزشک مشورت های لازم انجام پذیرد. همچنین توصیه می گردد که صبر داشته باشید تا کودک شما تمام درمان های ارتودنسی را تمام نماید، چرا که وسایل ارتودنسی همچون بریس ها که برای صاف نمودن دندان ها استفاده می گردند، می توانند در فرآیند درمان باعث ایجاد لک در دندان ها شوند. پس صبر داشته باشید و پس از اتمام درمان دندانپزشک خود اقدام به سفید نمودن دندان کودک خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین نوع ارتودنسی کدام است؟

در صورتی که دندانپزشک شما به این نتیجه رسیده باشد که دندان های کودک شما را سفید نماید و مشکلی با درمان سفید کردن دندان کودک وجود نداشت، مطمئن گردید که زمان استفاده از ماده سفید کننده برای کودک، مواد سفید کننده و نوار باقیمانده مدت طولانی روی دندان های کودک شما باقی نماند و یا توسط کودک بلعیده نشود.

آیا کودکان می توانند دندان های خود را به طور حرفه ای سفید کنند؟

بله، سفید نمودن دندان های حرفه ای می تواند یک جایگزین عالی برای خمیر دندان سفید کننده باشد.

بلیچینگ دندان یک روش زیبایی دندانپزشکی می باشد که از طریق اعمال کنترل شده پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن منجر به سفید شدن دندان ها می گردد.

علت اعتماد به سفید کردن دندان به صورت حرفه ایی به این شرح می باشد:

دندانپزشک اطفال می تواند کاربرد سفید کننده را کنترل نماید.

نتایج آن ماندگارتر از دیگر روش های سفید کردن دندان می باشد.

می تواند لکه های عمیق، سطحی و سرسخت را از بین ببرد.

به طور قابل توجهی از ایجاد آسیب به دندان و حرکت لثه جلوگیری و به حداقل می رساند.

در آخر سفید کردن دندان کودک

سفید نمودن دندان ها می تواند ظاهر دندان های کودک را بهبود ببخشد و باعث بهبود لبخند کودک شما شود. با این همه، دندانپزشکان توصیه دارند تا حداقل تا سن ۱۴ سالگی برای سفید کردن دندان کودک خود صبر کنیم. اما در صورتی که می خواهید دندان های کودک خود را تمیز و سفید کنید، بهتر است با دندانپزشک اطفال در این زمینه صحبت و مشورت های لازم را دریافت نمایید.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ