عمر بریج دندان چقدر است؟

عمر بریج دندان

در صورتی که یک یا چند دندان شما دچار آسیب شده و باید از دهان خارج گردند تا آسیبی به دندان های مجاور وارد نشود، باید فکری برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته نمود. یکی از روش های مناسب برای جایگزینی دندان های از دست رفته و البته دندانپزشک هم بسته به شرایطی آن را توصیه می کند، بریج دندان می باشد. اما ما می دانیم از نظر مالی، جراحی دندان مانند یک سوال بزرگ می تواند برای بسیاری از افراد باشد و افرادی که این روش دندانپزشکی را انتخاب می کنند مایل هستند تا بدانید هزینه ای که برای بریج دندان انجام می دهند ماندگار است یا پس از مدتی از دست خواهد رفت. برای رسیدن به سوال اینکه عمر بریج دندان چقدر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ما در اینجا شما را هم با روش بریج دندان که یک روش دندانپزشکی موفق و مناسب است آشنا کرده و هم در رابطه با طول عمر بریج دندان با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

طول عمر بریج دندان

بهتر است در ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که بریج های دندانی با کیفیت می توانند تا چندین دهه عمر کنند و برای صاحب خود کارایی داشته باشند. بیایید در طول مدت زمان ماندگاری یک پل و چگونگی جلوگیری از سقوط زودتر آن باید بیشتر صحبت کنیم.

بریج های دندانی به طور معمول بین 10 تا 15 سال عمر می کنند، اما اگر به درستی نصب و نگهداری شوند حتی بیشتر از 20 سال هم می توانند عمر مفیدی داشته باشند.

عواملی که می تواند به طول عمر بریج دندان کمک کرده و تاثیر گذار می باشند، به این شرح می باشد.

مواد ساخت بریج

یکی از عواملی که باعث می شود تا بریج ها تا مدت ها قابل استفاده باشند، موادی است که در ساخت بریج دندان استفاده شده است.

موادی که پل شما از آن ساخته شده است می تواند بر طول عمر شما تأثیر بگذارد.

پل های سرامیکی به طور معمول از چینی و زیرکونیوم ساخته می شوند. بطور طبیعی بسیار سخت هستند. با این حال، از آنجایی که پرسلن تا حدودی شکننده است، اغلب برای پل های پشت دهان یعنی دندان های آسیاب مناسب نخواهند بود. در صورتی که از این دندان ها برای آسیاب کردن و جویدن غذا استفاده شود بریج های چینی ساییده شده به شکستگی ختم می شود.

این مطلب را هم بخوانید
ارتودنسی دندان برای بزرگسالان

دندان های پایه نیز مهم هستند.

یکی دیگر از مواردی که برای طول عمر بریج دندان می افزاید و باید مورد توجه قرار گیرد، دندان های پایه یا همان دندان های مجاور بریج جدید می باشد. اگر با اباتمنت های خود مشکل داشته باشید، ممکن است بر روی پل دندانی شما تاثیر داشته باشد.

قوی ترین بریج دندان در واقع یک پل متکی به ایمپلنت می باشد که در آن از یک یا چند ایمپلنت به جای دندان پایه یا همراه با آن استفاده می شود.

ایمپلنت های دندانی بسیار قوی و بادوام هستند، با این حال کمی از دیگر روش های دندانپزشکی گران تر هستند و نسبت به بریج های سنتی نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

عمر بریج دندان

آیا بریج های دندانی می افتند؟

یک بریج دندان در شرایط خاص، به طور معمول با عدم مراقبت باعث بسیاری از مشکلات سلامت دهان و دندان می شود و از بین می رود.

شایع ترین علت افتادن بریج های دندانی دندان های پایه ای است که شروع به پوسیدگی می کنند. در حالی که روکش روی دندان های پایه شما به طور کلی مانند یک دندان طبیعی تحلیل نمی‌رود، بخشی از دندان طبیعی به طور معمول همچنان در معرض دید قرار می گیرد و مانند تمام دندان های طبیعی باید از آن مراقبت شود وگرنه پوسیدگی در آن اتفاق می افتد.

از طرف دیگر، در صورتی که خود ایمپلنت از کار بیفتد، یک بریج دندانی با پشتیبانی از ایمپلنت ممکن است بیفتد. این ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد که بسیاری از آنها ممکن است تحت کنترل شما نباشند.

پس اگر پل سقوط کند چه باید کرد؟

بهترین کاری که می توان در این مواقع انجام داد این است که به سرعت با دندانپزشک خود تماس بگیرید. دندانپزشک به سرعت علت شکست پل را ارزیابی می کند و متوجه می شود که آیا اباتمنت یا ایمپلنت نگهدارنده هنوز در شرایط کافی برای انجام کار خود قرار دارد یا خیر.

در صورتی که اینگونه نبود، می توانند بلافاصله پل را مجدداً وصل کنند تا از عوارض بعدی آن جلوگیری شود.

اگر اینگونه نبود خوب، ممکن است نیاز به جراحی بیشتری وجود داشته باشد، اما دندانپزشک شما را در مورد همه چیزهایی که باید بدانید راهنمایی کامل و کافی می کند.

این مطلب را هم بخوانید
ایمپلنت زیرکونیا چیست؟ کاربرد ایمپلنت زیرکونیا

آیا بریج های دندانی نیاز به تعویض دارند؟

ما دوست داریم بگوییم که آنها نیاز به تعویض ندارند، اما در واقعیت این است که بریج های دندانی ممکن است به هر دلیلی از کار بیفتند. این بدان معنا است که آنها می شکنند یا ترک می خورند یا حتی ممکن است به طور کامل از بین بروند. به عنوان مثال، بریج دندان امکان دارد در اثر ضربه به صورت، دوار آسیب شود.

در موارد آسیب جزئی تر، شکستگی در پل دندانی هم شاید بدون برداشتن، قابل تعمیر باشند. با این حال، اگر آسیب شدیدتر باشد یا بریج ناخوشایند بوده باشد، باید سریعا برا  رفع آن اقدام کنید. یعنی باید در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

اگر بریج دندانی ناخوشایند شود و صورت آسیب ندیده باشد چه باید کرد؟

ممکن است نشانه یک مشکل عمیق تر باشد، و توصیه می کنیم در اسرع وقت به ما مراجعه کنید. پوسیدگی دندان باعث ایجاد مشکلاتی در دهان می شود یا ایمپلنت به هر دلیلی از کار بیفتد. ما باید ارزیابی کنیم که چه چیزی اشتباه است و یک مسیر جدید برای اقدام طراحی کنیم.

در آخر

اگر بهداشت دهان و دندان، مراقبت های دندانپزشکی و … به طور دقیق و کامل به صورت منظم و درست انجام پذیرد، به هیچ عنوان مشکلی برای بریج دندان وجود نخواهد داشت و می توان تا چند دهه از عمر خود را بدون هیچ مشکل و آسیبی با بریج دندان زندگی کرد.

البته در صورت وجود هر گونه مشکلی در بریج دندانی بهتر است به سرعت با دندانپزشک خود در این باره صحبت نمایید تا درمان به موقع برای نجات بریج دندان انجام شود.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ