فرق مسواک برقی با مسواک دستی چیست؟

فرق مسواک برقی با مسواک دستی

اگر دندان های شما بلندتر از قبل شده باشد، ممکن است که تحلیل لثه را تجربه کرده باشید. چند دلیل ممکن است برای عقب نشینی لثه وجود داشته باشد که می توان به: بهداشت نامناسب دهان، مسواک زدن به صورت نامناسب و … اشاره داشت. اما برای آنکه از سلامت کلی دهان و دندان خود مطمئن باشیم بهترین پیشنهاد این است که به نحوه مسواک زدن خود توجه نماییم. ما می توانیم از دو نوع مسواک برای سلامت و بهداشت دهان و دندان خود استفاده نماییم که این دو یکی مسواک معمولی است و یکی مسواک برقی. اما فرق مسواک برقی با مسواک دستی در چیست؟ کدام یک برای دندان های ما مناسب تر هستند. با ما همراه باشید تا با فرق مسواک برقی با مسواک دستی آشنا گردیم. 

مسواک کردن دندان 

روش درست مسواک کردن دندان ها یکی از اولین مواردی می باشد که دندانپزشکان با بیمارانی که لثه های آنها عقب رفته است، پیشنهاد می دهند و به طور معمول هم همیشه به گفتگو درباره بهترین نوع مسواک برای لثه ها و دندانها با بیماران خود می پردازند. 

وجود مسواک برای سلامت دهان و دندان حیاتی بوده و از پوسیدگی، ایجاد پلاک، بوی بد دهان و … جلوگیری می نماید. مسواک های مختلفی در بازار موجود می باشند اما بهتر است بسته با نظر دندانپزشک خود بهترین را برای سلامت دهان و دندان خود انتخاب نمایید.

فواید مسواک زدن

اهمیت به سلامت دهان و دندان باعث می شود تا بخش مهمی از سلامتی کلی بدن هم تامین گردد. به عبارتی سلامت کلی بدن به سلامت دهان و دندان مرتبط می باشد. 

ما می توانیم با مسواک کردن منظم به بهبود سلامت دهان و دندان کمک بسزایی نماییم. از فواید مسواک زدن می توان به این موارد اشاره داشت:

از ایجاد پلاک و جرم بر روی دندان جلوگیری می گردد.

ازایجاد حفره بر روی دندان ها پیشگیری می شود.

خطر ابتلا به بیماری لثه را تا حد ممکن کاهش می دهد.

ابتلا به برخی از سرطان های دهان کاهش پیدا می کنند.

به بهبود سلامت کلی بدن کمک شایانی می نماید.

برای آنکه به توان به این مزایا دست پیدا کرد بایستی حتما حداقل روزانه ۲ مرتبه اقدام به مسواک زدن نماییم تا هر گونه جرم، پلاک، مواد غذایی که باید دندان و لثه جامانده را خارج سازیم. به این نحو سلامت کلی بدن و سلامت دهان و دندان تضمین می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
جراحی فک و صورت: راه حلی برای مشکلات فکی و صورتی 

فرق مسواک برقی با مسواک دستی

 طبق نظر دندانپزشکان حاذق و متخصص بهترین مسواک، مسواکی می باشد که شما بتوانید به درستی و به طور مداوم از آن استفاده نمایید. مسواک به دو صورت برقی و ساده وجود داشته که هر دو را می توان به طور خودکار برای تمیز نمودن و سالم نگاه داشتن لثه ها و دندان ها مورد استفاده قرار داد، البته به شرطی که ۲ بار در روز و هر بار به مدت 2 دقیقه از این دو مدل استفاده نمایید و توجه داشته باشید که به هر دندانی رسیده باشد.

اما چیزی که مردم بیشتر آن را فراموش می نمایند این می باشد که احتیاجی به اعمال فشار زیاد بر روی دندان ها وجود نخواهد داشت و لازم نیست حتما با فشار زیاد عمل مسواک نمودن را انجام دهید. فرقی ندارد چه مسواک برقی و چه مسواک دستی داشته باشید، برس کار خود را انجام خواهد داد. مسواک کردن به صورت ملایم برای لثه و مینای دندان مهم می باشد و فرقی وجود ندارد که کدام نوع مسواک را انتخاب و استفاده می کنید.

مسواک برقی

در ادامه فرق مسواک برقی با مسواک دستی می توان با تعریف هر کدام با فرق مسواک برقی با مسواک دستی آشنا شویم و ببینیم کدام یک می تواند برای ما مناسب باشد. پس با ما همچنان همراه باشید.

در مسواک برقی، دامنه حرکتی بیشتر به برداشته شدن پلاک کمک می نماید.

سرعت حرکتی برس بالاتر از دستی است.

برای افرادی که تحرک محدودی دارند آسان تر می باشد.

تایمر 2 دقیقه ای داخلی گمان و حدس را حذف می نماید.

یک سرگرمی برای بچه ها به منظور مسواک کردن دندان ها می باشد.

سنسورهای فشاری دارند که ملایم با لثه ها رفتار نمایند.

مسواک دستی 

و اما مسواک دستی یا همان مسواک معمولی در فرق مسواک برقی با مسواک دستی، به منظور از بین رفتن پلاک و تمیز نمودن دندان بسیار مناسب می باشد.

نگهداری آن آسان بوده و قابل تعویض می باشد.

از نظر قیمتی مقرون به صرفه است.  همه پسند می باشد. منظور این است در انواع مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
ایمپلنت چیست؟ انواع و طرز کاشت ایمپلنت

برای سفرها یک انتخاب مناسب و ایده آل است.

انواع اندازه های سر، سفتی مو و طرح های دسته در بازار موجود می باشد.

مسواک زدن با مسواک معمولی دقیق بوده و تنظیم فشار را آسان می نماید.

فرق مسواک برقی با مسواک دستی

معایب مسواک برقی: فرق مسواک برقی با مسواک دستی

احتیاج به برق یا باتری دارد.

احتیاج به تعمیر و نگهداری مناسب دارد. (شارژ یا تعویض باتری، تعویض هد و …)

برای سفر نامناسب است.

بسیار گران تر از مسواک های معمولی می باشد.

معایب مسواک دستی 

از معایب مسواک معمولی هم می توان به این موارد اشاره داشت: 

بدون تایمر بوده و به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی را برای مسواک کردن در نظر دلشت.

احتمال مسواک زدن خشن در این نوع مسواک وجود دارد.

دارای سنسور فشار نیست.

برای افرادی که مشکل دارند سخت می باشد.

فرقی نمی کند، چه از مسواک برقی استفاده نمایید و چه از مسواک دستی، مهم این است که از اعمال فشار زیاد خودداری نمایید. مسواک کردن سخت با هر دو نوع مسواک می تواند باعث ازبین رفتن مینای دندان گردد، ریشه دندان را در معرض دید قرار داده، باعث از بین رفتن دندان ها گردد و احتمال پوسیدگی و خطر را هم افزایش دهد. زمانی لثه ها عقب نشینی نمودند، نمی توان دوباره آنها را بازگرداند. اما می توان با کمک دندانپزشک آنها را درمان نمود. 

در آخر

هر دو نوع مسواک معمولی و مسواک برقی به منظور سلامت و بهداشت دهان و دندان پرکاربرد و پر از مزیت می باشند. فرق هایی که بین مسواک برقی با مسواک دستی وجود دارد در نحوه زمان دهی، تعیین نوع کشیدن برس بر روی دندان ها، قیمت و … می باشد. اما خوب هر فردی می تواند با هر کدام از این دو مدل مسواک باعث تضمین سلامت دهان، دندان و لثه خود باشند.

دندانپزشکی گلدمد خدمات خود را که از قبیل: انواع جراحی های دندان، کامپوزیت، ایمپلنت دیجیتال، جراحی دندان عقل نهفته و … می باشد را با بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت به بیماران عزیز خود ارایه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ