فواید ایمپلنت دندان

فواید ایمپلنت دندان

اگر به فکر انجام ایمپلنت های دندانی به منظور جایگزین نمودن دندان های از دست رفته خود می باشید، به احتمال بسیار امکان دارد سوالاتی برای شما پیش آمده باشد. به عنوان مثال: آیا ایمپلنت بهترین گزینه برای ما می باشند؟ آیا هزینه انجام ایمپلنت دندان بالا است؟ آیا من کاندیدای مناسبی برای انجام ایمپلنت هستم؟ و آیا ایمپلنت های دندانی طبیعی به نظر خواهند رسید؟فواید ایمپلنت دندان چیست؟ این سوالاتی است که ممکن است در هنگام انتخاب این روش دندانپزشکی برای شما پیش بیاید.

به همین دلیل دندانپزشکی گلدمد بر آن شده تا شما را با فواید و مزایای انجام ایمپلنت دندان آشنا سازد و سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید را در این مقاله بیان کند. البته شما می توانید به صورت مستقیم هم سوالات و مشورت های لازم را از دندانپزشکی گلدمد داشته باشید و یا اینکه این روش را در این دندانپزشکی با قیمتی مناسب انجام دهید.

فواید ایمپلنت دندان

برای آنکه شما بتوانید به پاسخ سوالات خود برسید ما یک فهرست از ده فواید برتر ایمپلنت دندان را که فکر می کنیم برای شما مناسب است و شما را به جواب سوال هایتان می رساند جمع آوری نموده و در این مقاله بیان نمودیم. با ما همچنان همراه باشید.

همچون دندان طبیعی به نظر می رسد.

زمانی که یک ایمپلنت دندانی در کنار دندان طبیعی نصب می گردد، نتیجه کاملا طبیعی به نظر خواهد رسید. دندان مصنوعی به شکل هم سطح بر روی خط لثه قرار خواهد گرفت، پس هیچ کس این توانایی را ندارد تا بتواند تشخیص دهد که کدام دندان ها واقعی و کدام یک ترمیم می باشند.

کارکرد آن همچون دندان طبیعی می باشد.

از بزرگترین فواید انجام ایمپلنت دندان این می باشد که ایمپلنت همچون دندان های طبیعی عمل می نمایند و عملکرد و استحکام آن با سایر ترمیم ها بی رقیب می باشد. از آنجا که خود ایمپلنت دندانی همچون یک ریشه طبیعی محکم در استخوان فک شما قفل می گردد، به دندان کاذب ثبات خواهد داد.

ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان می تواند جلوگیری نماید.

از عوارض از دست رفتن دندان این می باشد که توده استخوانی در اطراف محل دندان از دست رفته فرد شروع به تحلیل و از دست رفتن می کند.

 این مورد به این دلیل می باشد که دیگر ریشه ای در لثه وجود ندارد که استخوان سازی نموده و باعث تقویت استخوان گردد. با قرار گرفتن ایمپلنت دندانی در استخوان فک، رشد استخوان دوباره از طریق فرآیندی به نام osseointegration تحریک می گردد و شروع می شود. این موضوع می تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان در آینده هم کمک نماید.

این مطلب را هم بخوانید
پرسینگ دهان چیست؟

با کمک ایمپلنت دندان می توان از ساختار صورت خود پشتیبانی نمود.

از دست رفتن دندان باعث می شود تا استخوان محلی که دندان در آنجا از دست رفته تحلیل رود و ظاهری فرو رفته و پیری در فرد به خصوص در اطراف دهان ایجاد گردد. 

 با کمک به محکم نگاه داشتن استخوان های فک، ایمپلنت های دندانی این کاربرد را دارند تا به حفظ ساختار صورت فرد کمک نمایند.

ماندگاری ایمپلنت طولانی می باشد.

همچون دندان های طبیعی، با انجام مراقبت های مناسب، ایمپلنت های دندانی این پتانسیل را دارا می باشند تا آخر عمر دوام داشته و طول عمر بالایی داشته باشند.

فواید ایمپلنت دندان

مقرون به صرفه بودن از فواید ایمپلنت دندان

اگر به هزینه های ایمپلنت دندان در مقایسه با هزینه های سایر ترمیم هایی که امکان دارد به طور منظم احتیاج به تعویض داشته باشند، نگاه کنیم، به طور شگفت انگیزی متوجه می شویم که این روش مقرون به صرفه می باشد. چرا که طول عمر بالای و همچنین احتیاج نداشتن به ترمیم باعث می گردد تا هزینه اضافی هم برای این روش تعیین نگردد.

زمانی که دهان شما از نظر دهانی مناسب باشد و ایمپلنت های شما با موفقیت قرار بگیرند، دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا روی جلوگیری از هر گونه مشکل بعدی تمرکز نمایید.

با ایمپلنت دندان محدودیت در خوردن ندارید.

از دیگر فواید ایمپلنت دندان باید به این مورد اشاره کنیم که می توان همچون دندان طبیعی از آن استفاده نمود و محدودیتی برای مصرف خوراکی های گوناگون وجود ندارد.

از بزرگترین شکایاتی که مرتبط با از دست دادن دندان یا استفاده نمودن از پروتز می باشد این است که افراد مجبور می باشند آنچه را که می خورند تغییر نمایند. چرا که نیش آنها یا اثر کمتری داشته و یا اینکه دندان مصنوعی به اندازه کافی در جای خود قرار نگرفته تا بتواند خوردن چیزهایی همچون سیب را فراهم نماید. 

زمانی که ایمپلنت دندان پایدار باشند، اکثر افراد این توانایی را دارند به طور معمول بنوشند و غذا بخورند.

ایمپلنت های دندانی این اجازه را به فرد می دهد تا با اطمینان غذا بخورد، صحبت نماید و بخندد.

مراقبت نمودن از ایمپلنت های دندانی آسان می باشد.

مراقبت کردن از ایمپلنت های دندانی آسان می باشد. چرا که احتیاجی به مراقبتی مشابه به یک دندان طبیعی دارند. به عبارتی حداقل ۲ بار در روز مسواک کردن و نخ دندان کشیدن، انجام معاینات منظم دندانپزشکی و همچنین قرار ملاقات های منظم با متخصص دندانپزشکی خود. 

این مطلب را هم بخوانید
انواع جراحی فک  و مزایای آن

بسیاری از مردم در این باورند که از آنجایی که ایمپلنت های آنها از مواد عالی ساخته شده، احتیاجی به تمیز نمودن ندارند، اما این موضوع نمی تواند دور از واقعیت باشد. همانند دندان های طبیعی، ایمپلنت های دندانی هم می توانند دچار آفت و جرم، بیماری های لثه و همچنین می توانند عفونت ها را در صورت وجود نداشتن مراقبت صحیح جذب نمایند.

نتایج قابل پیش بینی را ایمپلنت های دندانی ارائه می دهند.

موفقیت ایمپلنت دندان به موقعیت آن در دهان و همچنین میزان استخوان فک بیمار به منظور حمایت از آن بستگی خواهد داشت. عواملی همچون سیگار کشیدن هم می تواند بر موفقیت یا شکست خوردن ایمپلنت دندان تأثیر بگذارد. به طور کلی، باید بگوییم موفقیت ایمپلنت های دندانی تقریباً حدود 98٪ می باشند، به این معنی که نتایج قابل پیش بینی داشته و برای اکثریت قریب به اتفاق افراد مناسب می باشند.

با وجود این فواید ایمپلنت دندان که در اینجا به آن ها اشاره نمودیم احتمالا توانسته آید به جواب سوالات خود هم برسید. البته ایمپلنت دندان برای هر فردی مناسب نبوده و بهتر است قبل از انتخاب و انجام این روش ابتدا اجازه دهید متخصص دندان پزشک دندان و دهان شما را معاینه نماید و در صورتی که واجد شرایط انجام این روش بودید این روش را به شما پیشنهاد نماید.

جمع بندی فواید ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به منظور جایگزین نمودن دندان های طبیعی از کار افتاده و مرده بسیار انتخاب ایده آل بوده و می تواند برای افرادی که واجد و شرایط این امر هستند دارای فواید چشمگیری باشد. این فواید می تواند شامل: مقرون به صرفه بودن، طول عمر بالا، جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان، ظاهر و طرح لبخند زیبا و … اشاره داشت. شما می توانید با کمک این روش دندانی همچون دندان طبیعی خود داشته باشید و همچون دندان طبیعی از ایمپلنت دندانی خود نیز بهره ببرید.

کلینیک دندانپزشکی گلدمد ارایه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی همچون: مراقبت های دندانی، جرم گیری دندان، انجام ایمپلنت، جراحی لثه و جراحی دندان و … با قیمتی مناسب برای بیماران عزیز خود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ