متخصص ارتودنسی خوب در تهران

متخصص ارتودنسی خوب

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب و مناسب را بشناسیم؟ آیا تمام متخصصین ارتودنسی کاربلد و در این حیطه موفق می باشند؟ آیا راهی برای شناخت متخصص ارتودنسی وجود دارد؟

درست است اعتماد نمودن به فردی که دندان های خود را برای درمان به دست او می سپارید همیشه سخت است.

با این اوصاف، گاهی هم شما باید این نظر شکاکانه را داشته باشید، چرا که دارید عضو مهمی از بدن خود را که هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامتی کارایی دارد را دست فردی می سپارید که هیچ شناختی از او نداشته آید و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در دندان های شما شود. 

 پس به همین دلیل، ما لیستی از نشانه هایی که یک دندانپزشک و متخصص ارتودنسی باید داشته باشند را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید با کمک این نشانه ها انتخاب مناسبی برای سلامت دندان های خود داشته باشید.

نشانه های متخصص ارتودنسی خوب 

به طور کلی، متخصصان ارتودنسی تماما کارهای آنها مناسب بوده و جزو بهترین ها می باشند. البته هستند افرادی که به دلیل مبتدی و تازه کار بودن کمی آنگونه که باید شاید کارهای آنها خوب نباشد.  

برای یک تجربه ایمن شما می توانید به این ویژگی ها که در متخصص ارتودنسی خوب وجود دارد توجه نمایید. این نشانه ها می توانند در جستجوی یک متخصص ارتودنسی خوب کمک بزرگی را به ما کنند.

صلاحیت و مدارک معتبر

در ابتدا، اولین موردی که در متخصص ارتودنسی وجود باید داشته باشد و ما بایستی به آن حتما توجه نماییم، صلاحیت متخصص دندانپزشکی می باشد. متخصصان ارتودنسی به غیر از داشتن مدرک DDS یا DMD به گواهی ارتودنسی هم احتیاج دارند. جدا از این صلاحیت ابتدایی، یک متخصص ارتودنسی خوب بایستی گواهینامه های دیگری را هم در کنار مدرک خود داشته باشد. FDS یا MFDS مدارک تحصیلی عالی مورد احتیاج برای حرفه ارتودنسی می باشند.

یک متخصص ارتودنسی بایستی تمام مدارک مورد احتیاج و برخی از گواهی های دیگر به منظور نشان دادن کسب مهارت های دیگر به همراه داشته باشد. با فراگیری علم بیشتر و داشتن مدارک بالا باعث می شود تا بیمار حس اطمینان بیشتری به متخصص خود داشته باشد.

آشتیاق به کار

دومین مورد برای شناخت متخصص ارتودنسی مناسب این می باشد که به کار خود اشتیاق نشان دهد. توجه داشته باشید، هر پرسنل حرفه ای را نمی توان در صدر قرار داد، اگر علاقه ای به این حرفه وجود داشته باشد باعث می گردد تا کار خود را به نحو احسنت فرا گرفته باشد و بتواند بهترین درمان را برای بیمار خود توصیه نماید. 

فرقی نمی کند، فردی که عاشق کار خود است بهترین ها را نصیب خود خواهد نمود و در شغل خود به مراتب عالی دست پیدا خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
کامپوزیت دندان چیست و هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟

توجه داشته باشید، هر شخص پرشوری به دنبال پول نخواهد بود، بلکه به منظور رسیدن به کمال تلاش می نماید.

سطح مهارت از نشانه های متخصص ارتودنسی خوب

با وجود کسب صلاحیت اولیه، متخصص ارتودنسی بایستی به اندازه کافی مهارت هم داشته باشد تا بتواند کار را به خوبی سامان و انجام دهد. ساده ترین روش برای بررسی مهارت های متخصص ارتودنسی این می باشد که در اولین ویزیت مشاوره توجه داشته و مراقب باشید، سرعت و سطح اطمینان را رعایت نمایید و اگر یک متخصص ارتودنسی بر سر تصمیمات و حرف‌ها اشتباه می نماید، نشان‌ می دهد که چقدر بیکفایت بوده و مسولیت پذیر نیست.

در اصل، یک متخصص ارتودنتیست خوب به غیر از مهارت های حرفه ای، بایستی مهارت های ارتباطی مناسبی هم داشته باشد. حتی بهتر می باشد که یک متخصص ارتودنسی به اندازه کافی برای کسب مهارت های ارتباطی یا برخورد با مشتری بیشتر کارآزموده باشد.

  متخصص ارتودنسی خوب

برخورد با بیماران

یک متخصص خوب با مراقبت فوق العاده ای از بیمار خود مراقبت می نماید. یک متخصص ارتودنسی بایستی همدل و آماده باشد تا همه چیز را که لازم است شما بدانید را برای شما توضیح دهد. برخی از متخصصان ارتودنسی هنگامی که نتوانند چیزهایی را برای خود توضیح دهند، احساس اغماض می نمایند. این نشان می دهد که طرز فکر ضعیفی دارند. این گونه متخصصان ارتودنسی نه تنها روحیه خود را خراب می نمایند، بلکه نسبت بیمار و پزشک را هم از بین برده و به این صورت نمی توانید مشکلات خود را مطرح نمایید که به تشخیص ضعیف و درمان ظالمانه خواهد انجامید.

سطح صبر

متخصص بایستی در فرایند انجام مراحل صبوری داشته باشد. بهترین روش برای نظارت بر میزان توجه و صبر متخصص به ارتباط متخصص ارتودنسی با همکاران دیگر مرتبط می باشد.

ارتودنتیست مورد نظر بایستی نسبت به کاستی ها مدارا نموده و در برابر اشتباهات پافشاری نماید و به راه درست تاکید داشته باشد.

ویژگی دیگری که باید در این امر رعایت گردد مزاج می باشد. یک متخصص ارتودنسی خوب بایستی همیشه نسبت به مشکلات و علائم شما آگاه باشد. اگر یک متخصص ارتودنسی مدام حرف شما را با سؤالات قطع نماید یا با یکی از کارمندان صحبت نماید، بایستی در انتخاب خود تجدید نظر نمایید.

داشتن رفتار خوب با بچه ها

می توان گفت تقریباً 50 درصد از بیماران ارتودنتیست را کودکان تشکیل می دهند، پس یک متخصص ارتودنسی بایستی بداند که چگونه با بچه ها رفتار نماید. یک متخصص ایده آل بایستی بداند که چگونه بدون سختگیری و ترس دهان کودک را باز نموده و معاینات خود را انجام دهد.

 به طور کلی، کودکان از مراجعه به پزشک، به ویژه دندانپزشکان و ارتودنتیست ها هراس دارند. پس، اگر یک متخصص ارتودنسی نداند که چگونه یک کودک را به درمان تشویق کند، پس نمی تواند یک متخصص مناسب باشد و بایستی تصمیم خود را در انتخاب متخصص تغییر دهید. 

این مطلب را هم بخوانید
چه زمانی ایمپلنت دندان برداشته می شود؟

فروتنی از نشانه های یک متخصص ارتودنسی خوب

یک متخصص ارتودنسی خوب بایستی در انجام روش خود متواضع باشد. اگر چه متخصص ارتودنسی مسئول بهبود شما می باشد و شما بایستی متواضع باشید، اما باز هم متخصص ارتودنتیست نباید در این مورد اغماض نماید. بلکه بایستی یک رابطه متوسط بین هر دو شما برای درمان وجود داشته باشد.

در دسترس بودن 

همه ما گاهی ممکن است در زندگی حرفه ای و شخصی مسئولیت ها و وظایف را داشته باشیم. در مورد پزشک ارتودنسی هم همینگونه می باشد، اما اگر پزشک ارتودنسی برای مسائل جزئی چشم خود را از اورژانس های دندانی بندد، بهتر می باشد از چنین فردی دوری نمایید. یک متخصص خوب به سوگندی که خورده وفادار است و ماندگاری را برات شخصی در اولویت قرار خواهد داد.

وجود نظرات خوب

تمام آنچه که باید در مورد یک متخصص ارتودنسی خوب بدانید را فرا گرفتید اما برای جستجوی این متخصص یک مورد بسیار مهم باقی مانده و آن هم این است که نظرات افرادی که نزد متخصص مورد نظر رفته اند را جمع آوری نمایید و نقاط مثبت و منفی او را بسنجید و بسته به نظرات منفی و مثبتی که شنیده اید یک تصمیم عاقلانه بگیرید.

 به طور کلی بیماران عاشق ارائه بازخورد صادقانه می باشند. در اصل، حتی اگر شخصی به طور کلی نظرات خود را ترک نکند، تجربیات بد را به بررسی های بد قطعی می نماید. اگر بررسی‌ها به شما نگویند که یک متخصص ارتودنسی چقدر خوب می باشد، مطمئناً به شما اطلاع می‌دهند که یک ارتودنتیست چقدر بد می باشد.

در آخر

همانطور که انجام ارتودنسی و مراقبت از دندان ها مهم می باشد متخصصی که این کار را به عهده گرفته و می خواهد انجام دهد هم مهم می باشد که دارای نشانه و نکات مورد نظر ما است یا خیر. در صورتی که نکات مهمی که در بالا ذکر نمودیم را متخصص ارتودنسی به همراه نداشت پیشنهاد ما این است تا وقت ویزیت گرفتن از این شخص را نداشته باشید. 

دندانپزشکی تخصصی گلدمد شما را می توان. در این امر یاری نماید. این دندانپزشکی به درمان سریع دندان ها پرداخته و به کاشت لمینت ، ایمپلنت ، عصب کشی ، جراحی لثه، جراحی دندان عقل نهفته و … می پردازد و می تواند شما را در امر دندانپزشکی راهنمایی های مفید و موثری را نشان دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ