چه زمانی به دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

مراجعه به دندانپزشکی

هر سال که از عمر ما می گذرد مشکلاتی ممکن است برای سلامت کلی بدن رخ دهد. البته مشکلات دهان و دندان هم از این قاعده مستثنی نیستند. شما می توانید با اولویت قرار دادن به است دهان و دندان به سلامت کلی بدن خود نیز کمک شایانی نمایید. بیشتر مشکلات و بیماری های که در بدن به مرور زمان رخ می دهد به علت توجه نکردن و نداشتن سلامت بهداشت دهان و دندان می باشد. اما چگونه می توان سلامت دهان و دندان خود را مدیریت نمود؟ آیا در منزل می توان به سلامت دهان و دندان پرداخت؟ چه زمانی احتیاج است تا به دندانپزشکی مراجعه نماییم؟ چه مشکلات دندانی می تواند برای سلامت ما خطرناک باشند؟ اگر می خواهید بدانید چگونه به سلامت دهان و دندان و به طور کل سلامت کلی بدن خود کمک نمایید و زمان مراجعه به دندانپزشکی را بدانید، با ما همراه باشید.

شما با مراجعه به دندانپزشکی می توانید از بروز درد، ایجاد پوسیدگی و … جلوگیری نموده و از هزینه های گزافی که ممکن است بر اثر ایجاد بیماری لثه و از دست رفتن دندان متحمل شوید پیشگیری نمایید.

۸ نشانه مراجعه به دندانپزشکی

معاینات به موقع و پاکسازی منظم دندان ها بخش مهمی از شناسایی مشکلات بالقوه سلامت دهان و همچنین خروج آنها به علت جلوگیری از دردناک گردیدن و گران گشتن آنها شود.

همه ما این گفته را قبول داریم که هیچ فردی دوست ندارد در تنگنا درمان یا جراحی های پیچیده قرار بگیرید. پس با مراجعه به دندانپزشک آن هم سالی ۲ بار به عبارتی هر ۶ ماه یکبار می توان از داشتن یک تجربه دردناک و هزینه بر تا حد ممکن جلوگیری نمود.

به غیر از آن به منظور مراجعه برای معاینه ۶ ماهه و نظافت، اصلی وجود داشته که به دندانپزشک احتیاج خواهد بود. در ادامه ما ۸ نشانه ای را که نشان خواهد داد تا شما احتیاج به مراجعه نمودن به دندانپزشکی را دارید را بیان خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه باشید.

درد در دندان، فک یا لثه

در صورتی که در دندان یا دهان خود احساس درد داشتید، مهم می باشد که سریعاً به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا مشکل پیش آمده را پیدا و برای کاهش و رفع درد، درمانی را پیشنهاد نماید.

از نکات کلیدی که باید حتما به یاد داشته باشید این می باشد که هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه نمایید، تا سریعتر از درد و مشکلی که در وهله ابتدایی منجر آن می گردد رهایی پیدا نمایید. راه حل امکان دارد ساده باشد و بتوان به سادگی مشکل پیش آمده را حل نمود.

این مطلب را هم بخوانید
هزینه بریس چگونه محاسبه میشود؟
مراجعه به دندانپزشکی

پس در صورتی که از هر نوع درد دهانی دچار رنجش هستید بهتر است به دندانپزشک مراجعه و درمان را شروع نمایید.

 وجود لثه ملتهب یا قرمز

آیا لثه شما دچار التهاب، تورم یا قرمزی شده است؟ اگر این چنین است وقت آن است تا به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا دنداپزشک به دندان های شما نگاهی بی اندازند و تشخیص دهند که به چه علت این عارضه ایجاد شده است. درصورتی که سریعاً تشخیص داده شود، لازم نیست درمان های پیچیده و پر هزینه ای را متحمل گردید.

مشکل در جویدن

از دیگر مشکلاتی که احتیاج به مراجعه به دندانپزشکی دارد مشکل در جویدن می باشد.

در صورتی که مشکلات بهداشتی و دندانی منجر به ایجاد مشکل برای انجام کارهای روزمره همچون غذا خوردن نموده است، این نشان خواهد داد که بایستی حتماً به دندانپزشکی مراجعه نمایید.

با مراجعه به دندانپزشکی، دندانپزشک می تواند با معاینه ای که انجام می دهد، تشخیص دهد که به چه علت این مشکل برای شما رخ داده و چه درمانی برای آن مناسب و موثر است.

توجه داشته باشید با انجام معاینه دندانپزشکی که در اسرع وقت انجام می دهید شما نی توانید سریعتر مشکلات دهان و دندان خود را جویا شده، برای درمان آن سریعتر اقدام نموده و در آخر سریعتر هم به فعالیت های عادی خود بازگردید.

دندان های حساس در رابطه با مراجعه به دندانپزشکی

آیا توجه کرده اید که دندان های شما به سرما یا گرما بسیار حساس می باشند؟ در صورت وجود این مورد سریعاً به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا با معاینات و درمان های که دندانپزشک تجویز می نماید بتوانید از شر دردهای دردناک و ناراحت کننده خلاص گردید.

تغییراتی که در دندان ها ایجاد می گردد، می تواند به گزینه هایی همچون پوسیدگی دندان و بروز بیماری لثه مرتبط باشد پس بهتر می باشد سریعاً این مشکل را بررسی کنید و به این موضوع حساس رسیدگی نمایید.

بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند برای هر فردی خجالت آور باشد، این مشکل می تواند به علت وجود یک مشکل بهداشتی دهان و دندان مرتبط باشد که بایستی به آن حتماً توجه گردد. این مشکل به عنوان هالیتوز هم شناخته خواهد شد و می تواند نشان دهنده وجود بیماری، پوسیدگی دندان و همچنین دیگر مشکلات دهان و دندان باشد. با درمان به موقع و سریع می توان از خطرات جدی تری که در پست سر این عارضه وجود دارد، جلوگیری نمود.

این مطلب را هم بخوانید
جرم گیری لثه چیست؟ چه فوایدی دارد و چه تفاوتی با جرم گیری دندان دارد؟

در صورتی که متوجه بوی بد دهان خود به صورت شدید و آن را تجربه نمودید و یا اینکه طعم ناخوشایندی را در دهان خود احساس کردید، بهتر است حتماً با دندانپزشک خود صحبت کرده و این مشکل را بازگو نمایید.

دندان بریده یا شکسته

از دیگر مشکلاتی که بایستی مراجعه به دندانپزشکی را در اولویت قرار داد وجود دندان شکسته یا بریده است.

حتی در صورتی که دردی ندارید، هرگز نباید دندان بریده شده یا شکسته را رها نمایید. وجود دندان شکسته می تواند مشکلات جدی را در پی داشته باشد و یا حتی مشکلاتی را برای فک ایجاد نماید.

در صورتی که دارای دندان شکسته هستید بهترین گزینه این می باشد که در سریعاً به دندانپزشکی مراجعه نمایید. دندانپزشک می تواند بر اساس وضعیت و بودجه ای که برای ترمیم دندان خود قرار داده اید بهترین پیشنهادات درمانی را بیان نماید.

وجود دندان لق

امکان دارد به علت تصادف دندان های شما لق شده باشند در این مواقع این مورد را جدی بگیرید و سریعا به دندانپزشکی مراجعه نمایید.

در صورتی که درمان انجام نپذیرد افتادگی یا لق گردیدن دندان می تواند منجر به افزایش مشکلات سلامت دهان، من جمله آسیب کوچک یا آسیب دائمی را برای دندان های دیگر شما به همراه داشته باشد.

هر چه سریعتر برای درمان دندان لق شده اقدام نمایید شانس بیشتری برای ثابت کردن دندان خود خواهید داشت. پس این مشکل را نادیده نگرفته و مراجعه به دندانپزشکی را به تعویق نیاندازید.

انجام ندادن چکاپ دندان

اگر چکاپ شش ماهه شما ازبین برود این امکان وجود خواهد داشت تا مشکلات دندانی نمایان گردد. در نتیجه به نوع حاد خود خواهند رسید و از نظر هزینه هم ممکن است هزینه درمان افزایش یابد.

با انجام چکاپ ۲ بار در سال شما نی توانید سلامت دهان و دندان خود را تضمین نموده و زیبایی، اعتماد به نفس را به خود هدیه دهید و از هزینه های گزافی که ممکن است مشکلات دندانی ایجاد نمایند پیشگیری نمایید.

جمع بندی مراجعه به دندانپزشکی

شما می توانید با مراجعه دوره ای به دندانپزشکی و معایناتی که دندانپزشک بر روی دندان های شما انجام می دهد از بروز مشکلات جدی همچون بیماری پریودنتال، پوسیدگی دندان، از دست رفتن دندان(مرگ دندان) و … جلوگیری نمایید.

کافی است معاینات دوره ای دندانپزشکی را به موقع انجام داده و سلامت دهان و دندان و از همه مهمتر سلامت کلی بدن خود را تضمین کرده و زیبایی و اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ