مراحل انجام لیفت لثه چیست؟

مراحل انجام لیفت لثه

لبخند شما تا آخر عمر همراه شما می باشد. بنابراین مهم است که به ظاهر لبخند و حسی که به شما می دهد توجه داشته باشید. بسیاری از بیماری های دندانی وجود دارند که می‌توانند باعث مشکلاتی را برای طرح لبخند ما ایجاد نمایند که می توان به: پوسیدگی دندان، از دست دادن دندان ها و مشکلات لثه ها اشاره داشت. ما در این مقاله می خواهیم با یکی از روش های دندانپزشکی با نام لیفت لثه آشنا شده و ببینیم مراحل انجام لیفت لثه به چه صورت می باشد. اگر شما هم به فکر زیبایی طرح لبخند خود هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

تحقیقات ثابت کرده است که لبخند لثه ای، به عنوان نشان دادن بیش از حد لثه نام برده می شود، در اعتماد به نفس و روانی فرد، می تواند اختلال ایجاد کند. در بسیاری از موارد، کسانی که لبخند لثه ای دارند، با کنترل یا پنهان کردن لبخند خود، سعی می کنند آن را پنهان کنند و اینگونه با آن کنار می‌آیند.

لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه که به عنوان افزایش طول تاج یا کانتورینگ لثه نیز شناخته می شود، نوعی جراحی زیبایی لثه است که خط لثه شما را ترمیم می کند.

این یک روش کم تهاجمی است که با استفاده از فناوری پیشرفته لیزر، علاوه بر اینکه بافت اضافه لثه برداشته می شود باعث تغییر شکل آن هم می گردد.

لیفت لثه به طور معمول برای کاهش ظاهر لبخند لثه ای استفاده می شود و همراه با روکش های چینی انجام می پذیرد. این روش به گونه ای طراحی شده است که دندان مخفی زیر لثه سالم را نشان می دهد و دندان های مربعی کوتاه را به دندان های مستطیلی بلندتر تبدیل می کند.

لیفت لثه به ندرت از نظر دندانپزشکی مورد نیاز است و بعد از آن بیشتر به منظور بهبود زیبایی استفاده می شود. دندانپزشک باید ارزیابی کند که آیا شما واجد شرایط این روش هستید یا خیر.

پس از درمان، هنگام لبخند زدن، لثه ها کمتر نمایش داده می شود و نسبت به طول دندان های شما از نظر بصری جذاب تر خواهند بود.

اگر باز هم برای شما سوال است که لیفت لثه چیست؟ باید بگوییم درمانی است که برای تغییر شکل لثه ها استفاده می گردد و باعث بهبود اصلاح لبخند لثه‌ ای می شود، درمان لیفت لثه نامیده می شود.

مراحل انجام لیفت لثه

حال که با لیفت لثه و لبخند لثه ای آشنا شدیم بهتر است به موضوع اصلی خود یعنی مراحل انجام لیفت لثه بپردازیم و ببینیم این روش دندانپزشکی چه مراحلی را باید طی کند تا طرح لبخند زیبایی را داشته باشیم. پس همچنان ما را در مراحل انجام لیفت لثه یاری کنید.

دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی انتظار دارید، می تواند به شما کمک کند در هنگام مراجعه برای درمان احساس بهتری داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای ساده برای دانستن همه چیز در مورد باندهای مولر

مرحله 1: آماده سازی

در ابتدای مراحل انجام لیفت لثه دندانپزشک شما ابتدا از یک خودکار برای مشخص کردن محل نشستن لثه جدید شما استفاده کند.

سپس از تزریق بی حس کننده موضعی روی لثه بهره می برند تا منطقه را بی حس نماید. این کار شما را از احساس درد یا ناراحتی در حین عمل، باز می دارد.

نوع آرامبخشی که در این مورد دریافت می کنید به عوامل متفاوتی بستگی خواهد داشت تا از حساسیت دندانی کم گردد، ولی معمولاً اکثر افراد طی عمل بیدار می مانند.

مرحله 2: درمان

در این روش از نور لیزر برای مناطقی که بافت لثه وجود دارد، استفاده می گردد. لیزر برای تغییر شکل لثه و تنظیم مجدد پوشش لثه استفاده می شود.

این عمل تقریباً 20 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید.

مرحله 3: بازیابی

بافت لثه در طول عمل بازیابی می شود. لیزر به منظور مهر و موم کردن زخم و همچنین برای مسدود نمودن رگ های خونی در لثه استفاده می شود.

آیا لیفت لثه دردناک است؟

در ادامه مراحل انجام لیفت لثه شاید سوال برای شما پیش بیایید که آیا لیفت لثه خطرناک است؟

با اینکه تزریق بی حس کننده موضعی در لثه می تواند دردناک بوده باشد اما عمل لیفت لثه بدون درد انجام می پذیرد.

چرا که در طول درمان فقط از لیزر استفاده می شود، بنابراین نیازی به برش وجود نخواهد داشت.

ممکن است در حین بهبودی کمی درد را بیمار تجربه کند، اما دندانپزشک می توان با گوشزرد نکاتی، باعث کاهش حداقلی درد و ناراحتی در بیمار گردد.

میزان ناراحتی هایی که بعد از عمل تجربه می کنند به میزان تغییر شکل یا برداشتن پوشش لثه بستگی خواهد داشت، اما معمولاً ظرف چند روز از بین خواهد رفت.

مراحل انجام لیفت لثه

چقدر طول می کشد پس از طی مراحل انجام لیفت لثه بهبود یابد؟

ممکن است تا 10 روز طول بکشد تا لثه شما به طور کامل روبه بهبودی رود. دندانپزشک دستورالعمل های خاصی را در مورد کارهایی که در طول دوره بهبودی باید انجام شود، را به شما توصیه می نماید.

برای باقی روزها پس از جراحی، به شما توصیه هایی می‌شود تا فعالیت های خود را تا حد ممکن محدود کنید.

در موارد بیشتر، می توان ظرف 24 ساعت غذا میل کرده و یا نوشیدنی بنوشید، اما از غذاهای سخت و سرد مانند تخم مرغ، ماکارونی، سبزیجات، بستنی، ماست و … در چند روز اول استفاده نکنید.

تا زمان بهبودی لثه ها از خوردن غذاها و نوشیدنی های تند، ترد و اسیدی و همچون غذاهای دارای دانه خودداری کنید.

می توانید با قرار دادن کیسه سرد روی دهان و مصرف مسکن های بدون نسخه، درد خود را تا حد ممکن کاهش دهید. توصیه می شود از مصرف آسپرین خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خونریزی شود ولی به جای آن ایبوپروفن را انتخاب کنید.

حتماً به دستورالعمل های دندانپزشکی خود در مورد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از تحرک کمتر توجه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
اندو کراون (endocrown) چیست؟ مزایای اندوکراون

خطرات لیفت لثه چیست؟

خطرات بسیار کمی در رابطه با روش لیفت لثه وجود دارد. ممکن است بعد از عمل دندان این خطرات افزایش یابد. وقتی که بافت لثه برداشته می شود، ناحیه بزرگتری از دندان ها ظاهر می شود و طول دندان افزایش می یابد.

دندان های ما با منافذ ریز به نام توبول پوشیده شده اند که انتهای عصبی داخل دندان ما هستند. اما ممکن است دچار مشکل هم شوند.

خبر خوب این است که این موضوع معمولاً با گذشت زمان از بین می رود و می توان این مدت را با محصولات مناسب به منظور بهبود کامل مدیریت کرد.

اگر به یک دندانپزشک بی تجربه مراجعه کنید، در معرض خطر خواهید بود و ممکن است بیشتر از حد لثه های شما تخریب شود. این می تواند باعث شود که ریشه های دندان در معرض دید قرار گیرند، به این معنی که مینای دندان دیگر روی دندان را نمی پوشاند.

بنابراین لایه بعدی دندان که عاج نام دارد در معرض دید قرار می گیرد. عاج سطح بسیار حساس تر از مینای دندان است و بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارد و مهم است که دندان ها را بپوشاند.

همچنین خطر عود بافتی جزئی وجود دارد، به این معنی که برای اطمینان از بلند شدن لثه به درمان دیگری نیاز خواهد بود.

اگر بیش از 24 ساعت از درمان تورم گذشته باشد یا علائم غیر عادی رخ دهد که شدید هم باشد، با دندانپزشک خود حتماً تماس بگیرید. ممکن است خطر یا عارضه ای رخ دهد، بنابراین مهم است که پزشک علائم را مشاهده کند.

هزینه لیفت لثه چقدر است؟

در این موارد، لیفت لثه یک روش انتخابی است، به این معنی که به نظر پزشک نیاز نیست. در چنین مواردی، بیمه دندانپزشکی هزینه وی را تحت پوشش قرار نمی دهد و باید خود بیمار اقدام به پرداخت نماید.

هزینه انجام لیفت لثه بسته به مقدار بافتی که برداشته یا ترمیم می گردد بستگی داشته و می تواند این هزینه متفاوت باشد.

در آخر

اگر مطمئن نیستید که روش درمانی لیفت لثه برای شما مناسب است، یا خیر و یا اگر اطلاعات بیشتری در مورد لیفت می خواهید، می توانید با ما در ارتباط بوده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ