مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی چگونه ممکن است؟

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

آیا راهی وجود دارد که بدون ارتودنسی دندان های خود را مرتب نمود؟ آیا مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی موثر می باشند؟ درست است که دندان های صاف و یکدست می توانند به حفظ داشتن اعتماد به نفس کمک بیشتری نمایند، اما خوب در کنار یک لبخند زیبا با دندان های یکدست و زیبا چیزی بیش از این هم وجود دارد که باعث اهمیت این موضوع می گردد. داشتن دندان های صاف در کنار افزودن زیبایی همچنین می‌ تواند به مراقبت نمودن از سلامت دهان و دندان کمک کرده و باعث آسان تر شدن مراقبت دهان و دندان شود و البته به شما در پیشگیری از مشکلات دندانی در آینده هم کمک شایانی می نماید.

اگرچه بسیاری از نوجوانان به منظور برطرف نمودن ناهماهنگی دندان های خود از بریس استفاده می نمایند، اما انجام ارتودنسی در بزرگسالی می تواند کمی با دشواری همراه باشد، اینکه بگوییم اثر گذار نیست، خیر به هیچ وجه حتی در بزرگسالی هم می توان از روش ارتودنسی برای صاف کردن دندان های خود بهره گرفت اما خوب برطرف کردن این مشکل با کمک ارتودنسی کمی زمان بر است. به همین جهت شما می توانید از روش های دیگر برای مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی استفاده نمایید.

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

علم دندانپزشکی آنقدر پیشرفت نموده است که امروزه به غیر از روش ارتودنسی می توان از دیگر روش های دندانپزشکی برای مرتب کردن دندان های خود بهره گرفت. شما می توانید ابتدا در مورد آنها تحقیق کرده و سپس از بین روش ها متفاوت، گزینه مناسب را انتخاب و استفاده نمایید.

ممکن است فرد به دلایل مختلف دندان های نامرتب، کج یا شکسته ای داشته باشد که در این مواقع برای پوشش دادن این مشکلات مراجعه به دندانپزشکی می تواند کمک کننده باشد. دندانپزشک بسته به مشکلاتی که دندان شما دارد، بهترین روش ترمیمی و زیبایی را برای شما پیشنهاد خواهد نمود. در ادامه شما را با چند تکنیک مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی آشنا می سازیم، پس با ما همچنان همراه باشید.

کانتورینگ

در صورتی که دندانی به طور کامل صاف نباشد، نمی تواند به طور کامل صاف در دهان شما بنشیند. امکان دارد کمی از یک طرف بیرون بزند. در بعضی موارد، امکان دارد روی دندان مجاور هم همپوشانی داشته باشد. و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، امکان دارد بین دو دندان مشکل ایجاد کند.

این مطلب را هم بخوانید
انواع جراحی فک  و مزایای آن

در بعضی از موارد، دندانپزشک شما می تواند با کمک روش مانیتورینگ این مشکل را برطرف نماید. مانیتورینگ باعث ازبین رفتن کمی از مینای دندان می شود تا بتواند به صاف نمودن دندان دچار مشکل کمک نماید.

در حالی که کانتورینگ امکان دارد برای برطرف نمودن برخی مشکلات جزئی به تنهایی هم کافی باشد، اما بعضی مواقع در کنار درمان های باند هم قابل استفاده می باشد. دندانپزشک امکان دارد بخواهد پس از صاف نمودن دندان از باندینگ به منظور صاف نمودن یا پوشاندن نواحی کانتور شده استفاده نماید.

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

باندینگ از روش های مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

دندانی که نامرتب است به غیر از اینکه دارای بیرون زدگی است، ممکن است فرورفته هم به نظر بیاید. امکان دارد یک طرف دندان با دندان کناری خود همسطح باشد. با این اوصاف، از مکانی که باید قرار گیرد عقب می نشیند.

در این رابطه، دندانپزشک شما امکان دارد از باندینگ به منظور ایجاد منطقه فرو رفته برای بوجود آوردن ایجاد یکنواختی استفاده نماید.

روکش ها

در حالی که کانتورینگ و باندینگ می توانند راه حلی ساده‌ برای بعضی از ناهماهنگ های دندانی باشند، اما نمی توانند روی همه مشکلات کارایی داشته باشند. در بعضی از موارد، امکان دارد ناهماهنگی قابل توجه روی دندان وجود داشته باشد.

به عنوان نمونه، در صورتی که دندان به قدری کج باشد که در یک طرف دیگر قابل دید باشد، درمان کانتورینگ و باندینگ نمی تواند به فرد کمکی کند. پس شما به سطحی احتیاج خواهید داشت که اتصال را ایمن نگاه دارد.

در این روش دندانپزشک شما مقداری از قسمت جلویی دندان را بر داشته و یک پوسته روکش بر روی آن می چسباند. دندانپزشک پوسته را طوری شکل می دهد که دندان جلویی صاف به نظر برسد. همچنین امکان بزرگ‌ تر نمودن آن نیز وجود دارد و می تواند هر شکافی را پوشش دهد.

تاج ها

از دیگر روش های مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی تاج ها می باشند. تاج ها باعث پوشش دندان های غیر تراز شده و به صاف و مرتب گردیدن دندان ها کمک بسیاری می نمایند.

گاهی اوقات بهترین راه به منظور ترمیم دندان کج شدید، استفاده از روش تاج می باشد. دندانپزشک شما در این روش ابتدا دندان را تراشیده و پس از آن یک تاج به آن می چسباند.

این مطلب را هم بخوانید
دستگاه ارتودنسی متحرک چیست؟

شما با کمک این روش می تواند در کنار داشتن طرح لبخند زیبا به حفظ تمیزی و بهداشت دهان و دندان خود نیز کمک نمایید.

هزینه مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

روش های که نام برده شده از نظر هزینه نسبت به روش ارتودنسی از قیمت پایینی برخوردار می باشند و شما نی توانید بسته به بودجه خود یکی از روش های نام برده شده را انتخاب و استفاده نمایید.

آیا این روش ها همچون ارتودنسی ماندگاری دارند؟

ارتودنسی درست است که زمان بر و کمی نسبت به دیگر روش های ترمیمی هزینه بالایی را به خود اختصاص داده است اما، دوام آن می تواند مادام‌العمر باشد. اما در رابطه با دیگر روش های نام برده شده باید بگوییم که این روش ها ماندگاری بالایی نداشته و در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت شود حدود ۱۰ سال می توانند کارایی داشته باشند.

در آخر

بعضی از افراد به منظور اصلاح کردن وضعیت دندان های خود احتیاج به درمان ارتودنسی خواهند داشت. به عنوان مثال، در صورتی که ناهماهنگی یا شلوغی قابل توجه بوده باشد، به احتمال زیاد بریس ها به منظور صاف کردن همه دندان ها به طور همزمان مناسب هستند.

با این همه، بعضی از مشکلات جزئی تری هم هستند که ممکن است برای دندان ها رخ دهد. مشکل ممکن است به یک دندان مرتبط باشد مثلاً کمی کج باشد یا به طور دقیق صاف نباشد. درمان ارتودنسی امکان دارد در زمینه احتیاج نباشد و با کمک چند تکنیک کوچک دندانپزشکی به برطرف نمودن مشکل دندان کمک نمود.

اما در کل روش ارتودنسی بهترین گزینه برای داشتن لبخند زیبا و دندانهای صاف و منظم می باشد. چرا که پس از درمان به صورت همیشگی ماندگاری خواهد داشت.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ