مزایای لیفت لثه چیست؟

مزایای لیفت لثه

به دلیل بافت نرمی که لثه دارد باعث قاب شدن دندان در دهان می شود. با انجام لیفت لثه بطور قابل توجهی می توانید بر ظاهر لبخند خود تأثیر بگذارید. لیفت لثه روشی است که در آن دندانپزشکان زیبایی لانگ شکل و «ارتفاع» لثه (بافت لثه) را تنظیم می کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با مزایای لیفت لثه آشنا گردیم.

هر چه خطوط لثه غیر معمول باشند یا اندازه لثه بیش از حد باشد، انجام لیفت لثه می تواند وسعت بافت را کاهش داده و سطح دندان بزرگتر را نشان دهد. درمان کلی لیفت را می توان در یک جلسه با نتایج مثبت، فوری انجام داد.

لیفت لثه

اگر به طور مداوم دچار بیماری پریودنتال شده اید، بهتر است به فکر درمان مناسب باشید چون لثه های شما را بسیار دچار چالش می کند، به این صورت لیفت لثه می تواند به عنوان یک درمان مناسب عمل نماید.

لیفت لثه حتی می تواند لبخند شما را یکدست و زیباتر کند. آیا لبخند شما نامتقارن به نظر می رسد؟ اگر نگاهی دقیق بیندازید می بینید که دندان ها یا لثه های شما ناهموار هستند یا خیر. وجود ناهمواری هایی در حاشیه های لثه می تواند این توهم را ایجاد کند که اندازه دندان های شما متفاوت است و باعث می شود لبخند شما بطور کلی ناهموارتر به نظر برسد.

لیفت لثه روی دندان های خاص حتی می تواند خطوط لثه شما را صاف کند تا دندان های سالم شما کاملاً قاب گردد. ایجاد دندان های متقارن یکی از ویژگی های حیاتی برنامه اصلاح طرح لبخند برای شما می باشد.

لثه ای که دندان ها را می پوشاند یا حتی لثه هایی که بیش از حدی مینای دندان را می پوشانند می توانند روی لبخند شما تاثیر منفی به جای بگذارند. یعنی وقتی شما در آینه نگاه کرده و لبخند می زنید، ممکن است بیشتر از دندان، بافت لثه را مشاهده کنید. گاهی اوقات لبخند لثه ای به دلیل سفت شدن ماهیچه های لب است، اما دلیل دیگر می تواند به لثه مربوط باشد. به طور طبیعی، لیفت لثه سطحی را که لثه روی دندان شما ایجاد نموده است را بالا می برد. به این ترتیب با کمک انجام لیفت لثه به محض اینکه در کنار دیگران لبخند می زنید، لثه کمتری دیده می شود.

مزایای لیفت لثه

اصلاح لبخند به دندان ها کمک می کند تا بلندتر و پرتر به نظر برسند. با لیفت لثه ها زیبایی سطح بزرگتری از مینای دندان نشان داده می شود. افرادی که چنین دندان هایی دارند که به دلیل داشتن لثه ها کوتاه یا ناهموار به نظر می رسند، به لطف گزینه های لیفت لثه با لیزر، بیماران می توانند نتایج یک روزه را مشاهده نمایند. بسته به اینکه آناتومی دندان شما چگونه است، لیفت لثه می تواند گزینه مناسبی برای روکش یا باندینگ دندان باشد.

این مطلب را هم بخوانید
لثه های تیره یا سیاه: علل و درمان سیاه شدن لثه

سال ها پیش، لیفت لثه به عنوان یک روش تهاجمی شناخته شده و با کمک جراحی انجام می پذیرفت اما امروزه با کمک لیزر درمانی این روش دندانپزشکی با سهولت و بدون درد انجام می پذیرد. این فناوری مورد تایید انجمن دندانپزشکان می باشد.

با لیزر درمانی ناراحتی به حداقل خواهد رسید و به زمان بسیار کمتری برای تکمیل عمل زیبایی احتیاج می شود. 

بهبودی سریع از فواید انجام لیفت لثه

شاید یکی از بزرگترین مزایای لیفت لثه با لیزر، نسبت به جراحی سنتی لثه، بهبودی پس از انجام جراحی باشد. چند دهه پیش، باید از یک داروی پانسمان بر روی محل لیفت لثه بیمار استفاده می شد و با بهبود دهان، رژیم غذایی خود را به میزان قابل توجهی محدود می نمودند تا روند بهبودی مختل نگردد.

اما اکنون از آنجایی که لثه های شما با لیزر درمان شده اند، محل برشی برای انجام عمل وجود ندارد و بدون هیچ پانسمان یا بخیه ای این عمل لیفت انجام می پذیرد.

هر زمانی که مایل بودید می توانید به بخورید یا بنوشید و نیازی به تغییر رژیم غذایی ندارید. شما می توانید سطح ناراحتی بعد از عمل را با آنچه در سایر روش های جراحی دهان رایج است مقایسه کنید.

مزایای لیفت لثه

 خطرات لیفت لثه

حال که با مزایای لیفت لثه آشنا شدیم بد نیست با خطرات و معایب لیفت لثه هم آشنا گردیم.

هر چه سعی کنید که برای نشان دادن سطح بزرگتری از دندان ها، بافت لثه را بررسی کنید تا دندانها نمایان شود، در زمان‌های آینده ممکن است خطراتی را برای خود ایجاد نمایید. بسته به اینکه چه بخشی از ساختار در خطر قرار می گیرد، دندان ها می توانند بسیار حساس باشند.

مشکلاتی در عصب دندان

دندان ما از هزاران منافذ ریز به نام توبول پوشیده شده اند که انتهای عصب را در خود جای می دهند. اگر لوله ها بطور کامل پوشش آنها باز گردد، ممکن است به دندان ضربه وارد نماید. البته درمان در زمان مناسب می تواند به درمان علائم کمک کند.

این مطلب را هم بخوانید
علل پوسیدگی دندان را بدانیم.

پوسیدگی دندان

 اگر ریشه دندان‌ها پوسیده شوند، دیگر لایه متراکمی از مینای دندان که تمام دندان را می پوشاند، وجود نخواهد داشت. در عوض، لایه بعدی دندان به نام عاج، نمایان می شود. عاج بسیار حساس تر از مینای دندان است، پس بهتر است که کاملاً توسط بافت های لثه پوشانده شود.

در کنار این خطوط، عاج دندان در خطر بسیار بیشتر برای ایجاد دندان پوسیدگی است. به همین دلیل است که ریشه های دندان در معرض دید باید با پیوند لثه یا نوعی از پرکننده های چسبنده پوشانده شوند. اگر لیفت لثه شما به نقطه ای برسد که ریشه آناتومیک در معرض دید قرار می گیرد، باید بهترین پوشانندگی را برای دندانهای خود انتخاب نمود.

 رکود

یکی دیگر از نگرانی های احتمالی رکود است. رکود معمولاً پس از لیفت لثه به خودی خود یک خطر محسوب نمی شود، مگر اینکه این ناحیه دچار آسیب شده باشد.

به عنوان مثال، اگر مسواک زدن شما خیلی تهاجمی است یا از مسواک های ساده استفاده می کنید، ممکن است لثه ها به جای اینکه محافظ سطحی باشند که از طریق درمان لیفت لثه به دست می‌آید، بیشتر روی دندان بخزند.

در آخر

دندانپزشکی گلدمد انواع درمان های زیبایی دندان را برای داشتن یک انتخاب مناسب به بیماران خود ارائه می دهد. لیفت لثه به ویژگی های خاص هر فرد بستگی داشته و مربوط است و ممکن است نقشی در طرح اصلاح لبخند فرد داشته باشد. دندانپزشکان با انجام لیفت لثه می توانند زیبایی لبخند را برای شما به ارمغان بی آورند. 

اگر می خواهید درباره فرآیند کلی لیفت لثه بیشتر بدانید و همچنین بدانید که آیا می توانید این خدمات زیبایی را انجام دهید، بهتر است با دندانپزشک خود در این باره صحبت نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ