مزایای مراقبت از دندان و لثه  

مزایای مراقبت از دندان و لثه

نادیده گرفته شدن سلامت دهان و دندان ممکن است منجر به ایجاد پلاک بر روی دندان ها و همچنین لثه های ما گردد. زمانی که درمان نگردد، پلاک ها تبدیل به جرم گردند و ممکن است پوسیدگی را در دندان ها ایجاد نمایند. با مراقبت نمودن از دندان و لثه می توان به مزایای بسیاری دست پیدا کرد. اگر بخواهیم به طور خلاصه مزایای مراقبت از دندان و لثه اشاره نماییم می توان به: افزایش و حفظ زیبایی، سلامت کلی بدن، افزایش اعتماد به نفس و … اشاره داشت. اگر مایل هستید با مزایای مراقبت از دندان و لثه  آشنا گردید پیشنهاد می کنیم با دندانپزشکی  گلدمد تا انتهای این مقاله همراه باشید.

علائم بیماری پریودنتال

از علائم بیماری پریودنتال می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ایجاد بوی بد دهان مزمن
  • داشتن لثه های قرمز و حساس
  • درد در زمان جویدن
  • عقب نشینی لثه ها یا لق شدن دندان ها

بدون وجود درمان، بیماری لثه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ تواند خطرناک باشد. متأسفانه باید بگوییم، خطرات بیماری پریودنتال به همین نقطه ختم نمی گردد. بیماری پریودنتال ممکن است از خط لثه شما انتشار پیدا کند و اطراف را آلوده سازد و در آخر هم کل بدن را آلوده سازد.

اما خوب، می توان با سلامت دهان و دندان از همه این مشکلات جلوگیری نمود. در ادامه ما چند روش که می تواند به سلامت و تندرستی دهان و دندان کمک نماید را به شما آموزش خواهیم داد. این روش های مراقبتی می توانند از ایجاد مشکلات دهان و دندان جلوگیری نموده و مزایای بسیاری به همراه داشته باشند. در ادامه شما را با مزایای مراقبت از دندان و لثه آشنا می سازیم، با ما همچنان همراه باشید.

از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می کنند.

بیماری از علل اصلی مرگ و میر مردان و زنان در جهان است. در صورتی که باکتری های که در دهان وجود دارند وارد جریان خون گردند، می توانند در شریان ها تجمع نموده و سخت گردند. این تجمع منجر به ایجاد یک وضعیت خطرناک با نام تصلب شرایین می گردد که یک شکل مهم از بیماری قلبی می باشد.

کاهش مفاصل

اگر بهداشت دهان و دندان صورت نپذیرد می تواند منجر به آرتریت روماتوئید (RA) گردد که در مفاصل، قلب و رگ های خونی و دیگر سیستم های بدن دچار بیماری می گردد. باکتری های دهان این توانایی را دارند به کل بدن بیمار وارد گردند و مشکلات بسیاری را برای بدن فرد ایجاد. نمایند.

این مطلب را هم بخوانید
ایمپلنت زیرکونیا چیست؟ کاربرد ایمپلنت زیرکونیا

بارداری سالم تر

از دیگر مزایای مراقبت از دندان و لثه می توان به بارداری سالم اشاره نمود. بیماری لثه چه شدید و چه خفیف به طور مستقیم با خطرات بارداری همچون وزن کم زمان تولد و زایمان زودرس مرتبط می باشد. دانشمندان بر این باور هستند که باکتری های موجود در بدن به طور طبیعی می توانند منجر به زایمان زودرس گردند.

بهبود عملکرد بدن

توجه به سلامت دندان و لثه می تواند مانع از ایجاد مشکل در مردان گردد. زمانی که باکتری هایی که از بیماری لثه ایجاد شده اند وارد جریان خون می گردند و تغییراتی را رگ های خونی ایجاد نموده و باعث ملتهب شدن رگ ها می گردند، در نتیجه جریان خون به اندام تناسلی مردان کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد نعوظ در مردان می گردد‌. 

سلامتی بهتر

توجه داشته باشید جریان خون تنها راهی نبوده که میکروب ها می توانند از طریق آن وارد بدن ما گردند. هر بار که ما نفس می کشیم، نفس مستقیماً به ریه های ما وارد می شوند. زمانی که باکتری های دهان وارد ریه های ما می گردند، خطر ابتلا به بیماری همچون ذات الریه و برونشیت را می توانند در ما افزایش دهند.

مزایای مراقبت از دندان و لثه

جلوگیری از سرطان از مزایای مراقبت از دندان و لثه  

بیماری لثه می تواند باعث ایجاد انواع سرطان ها، به خصوص سرطان های خون را افزایش دهد. این افزایش امکان دارد به دلیل ناشی از باکتری های دهان ما باشد.

بهبود باروری

بیماری پریودنتال به غیر از اینکه می تواند منجر به بروز مشکلاتی در زنان گردد، بلکه این توانایی را دارد تا بر درمان های باروری هم تأثیر منفی داشته باشد. این احتمالاً علت ابتلا به بیماری لثه بر هورمون های استروژن و پروژسترون است.

محافظت از سلول های مغز

در ادامه مزایای مراقبت از دندان و لثه باید بگوییم که باکتری ها می توانند به کانال های عصبی و جریان خون وارد شوند و در نتیجه منجر به ابتلا به بیماری آلزایمر و از دست رفتن حافظه شوند.

این مطلب را هم بخوانید
قراردهی ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان

کاهش بیماری های کلیوی

دهان و دندان ها اگر مراقبت نگردند می توانند مشکلاتی را هم برای کلیه ها ایجاد نمایند. همچنین برای افرادی که مشکل مزمن کلیه دارند هم بسیار خطرناک بوده و می تواند خطر مرگ را در افراد مسن که از این بیماری رنج می برند، را افزایش دهد.

کاهش خطرات عوارض

با وجود بیماری لثه، یا نبود مراقبت های دهان و دندان ممکن است عوارضی برای سلامت فرد ایجاد گردد. یکی از این عوارض افزایش سطح قند خون است. با مراقبت و انجام نکات بهداشتی دهان و دندان می توان سطح دیابت را کنترل نمود. در صورتی که بیماری پریودنتال پیشرفت گردد، امکان دارد تولید قند خون را هم فرد تجربه نماید.

از مهم ترین اقدامات به منظور محافظت از دندان ها، لثه ها و همچنین سلامت کلی بدن، بهداشت دهان و دندان با کمک مسواک کردن منظم و انجام نخ دندان می باشد. همچنین با منظم نمودن دندان، استفاده از دهان شویه می توان از ایجاد میکروب و باکتری در دهان و دندان جلوگیری نمود. 

زمانی که جرم و پلاک در دهان و دندان وجود نداشته باشد و به صورت منظم مسواک و نخ دندان روزانه حداقل دوبار انجام پذیرد می تواند به سلامت دهان و دندان و همچنین زیبایی و بالا بردن اعتماد به نفس خود کمک نمود.

در آخر

توجه به سلامت بهداشت دهان و دندان می تواند مزایای بی شماری را در پی داشته باشد، هم به سلامت کلی بدن و هم به زیبایی و بالا رفتن اعتماد به نفس کمک نماید. با انجام چند روش بهداشتی و مراقبتی دهان و دندان، مراجعه به موقع به دندانپزشکی و … می توان سلامت کلی بدن را تضمین نمود. 

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ