رایج ترین مشکلات دندان مصنوعی چیست؟

مشکلات دندان مصنوعی

این امکان وجود دارد که حتی بهترین پروتزهای ساخته شده هم در صورت عدم توجه به آنها در رسیدگی ممکن است مشکلاتی را برای فرد ایجاد نمایند. ما اینبار می خواهیم در رابطه با رایج ترین مشکلات دندان مصنوعی صحبت کرده و ببینیم این مشکلات چه هستند و آیا ممکن است برای سلامت دهان و زیبایی چهره خطرافرین باشد یا خیر. با ما همراه باشید تا شما را با رایج ترین مشکلات دندان مصنوعی آشنا سازیم.

بیایید یک چیز را واضح برای شما بازگو نماییم، کیفیت کار همراه با یک تناسب صحیح باعث می شود تا احساس خوبی از داشتن دندان مصنوعی خود داشته باشید.

مشکلات دندان مصنوعی

بیایید حال با رایج ترین مشکلاتی که ممکن است توسط دندان مصنوعی برای ما رخ دهد آشنا گردیم.

مناسب نبودن پروتز

این مشکل می تواند یکی از شایع ترین مشکلاتی باشد که برای هر فردی که دارای دندان مصنوعی است، ایجاد گردد. دندان مصنوعی فقط زمانی می تواند ناراحت کننده باشد که مناسب دهان شما نباشد.

تناسب نامناسب منجر به اصطکاک و آسیب دیدگی بین دندان مصنوعی و بافت لثه می گردد. این اصطکاک می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و در صورت عدم مراقبت سریع می تواند منجر به آسیب شدید نیز گردد.

در صورتی که در حین استفاده از دندان مصنوعی خود احساس کردید که درد دارید سریعاً به دندانپزشکی خود مراجعه مرده و مشکل را برای متخصص دندانپزشکی بازگو نمایید. بهتر است این نکته را بدانید که پروتزهای مصنوعی یا همان دندان مصنوعی به منظور بهبود زندگی شما ساخته شده اند، نه اینکه مانع زندگی کردن شما شوند. پس در صورت بروز هر مشکلی بهتر است مشکل را با دندانپزشک خود درمیان گذاشته و اجازه دهید رفع مشکل توسط دندانپزشک انجام پذیرد.

احساس می کنید پروتزها شل شدند.

از دیگر مشکلاتی که می توان به پروتزهای مصنوعی نسبت داد شل شدن آنها می باشد.

هنگامی که برای اولین بار شروع به استفاده از دندان های مصنوعی خود می نمایید. ماهیچه های دهان شما تلاش خواهند کرد تا آنها را پس بزنند. این به این جهت می باشد که آنها اساساً یک جسم خارجی می باشند که باید حتماً جابجا گردند. همه اینها به شمل ناخودآگاه اتفاق خواهد افتاد و می تواند منجر گردد که شما احساس نمایید، دندان مصنوعی شما آنگونه که باید کار نمی کنند و درست نیست. سفارش ما این است چند روز صبر کرده تا دهان به دندان مصنوعی شما عادت کند. در صورتی که پس از یک هفته هنوز هم احساس می کنید با دندان مصنوعی خود مشکل دارید، امکان دارد احتیاج به تنظیم کردن داشته باشید.

غیر طبیعی جلوه دادن لبخند توسط دندان مصنوعی از مشکلات دندان مصنوعی

استفاده کردن از پروتزهای مصنوعی به این جهت است که شما با لبخندی طبیعی تر و زیباتر می توانید اعتماد به نفس خود را بازگردانده و حتی بیشتر نمایید. برخی از دندان های مصنوعی پس از استفاده نشان می دهند که دندان مصنوعی در دهان فرد وجود دارد و یک حس ناخوشایند هم برای خود فرد و هم برای طرف مقابل خواهد آفرید.

این مطلب را هم بخوانید
نحوه تشخیص علائم دندان مرده

یک دندان مصنوعی مناسب و خوب باید از لبخند معمولی شما قابل تشخیص بوده باشد. ما در دندانپزشکی گلدمد همیشه پروتزهایی که سفارشی هستند را توصیه خواهیم کرد. چرا که می توان با آن لبخند خود را کامل تر و زیباتر نمود و طبیعی تر هم به نظر خواهد رسید.

پروتزهای سفارشی می توانند با شکل، اندازه، تناسب و حتی رنگ دندان های فرد هم مطابقت داشته باشند. پس با این نوع دندان مصنوعی هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما از دندان مصنوعی استفاده می نمایید.

 مشکلات دندان مصنوعی

دندان مصنوعی روی جویدن غذا تاثیر منفی می گذارد.

از دیگر مشکل موجود برای دندان مصنوعی نامناسب این است که جویدن غذا به درستی انجام نمی پذیرد.

این شکایت در رابطه با پروتزهای مصنوعی بسیار رایج می باشد. علت هم این می باشد که به اندازه کافی متناسب نبوده است. در صورتی که نمی توانید کار جویدن را انجام دهید، احتمالاً از خوردن غذا هم هیچ لذتی نخواهید برد. در صورت مواجه با این مشکل بهتر است با دندانپزشک خود در اینباره صحبت کرده و اجازه دهید تا این مشکل را دندانپزشک برای شما رفع نماید.

 نداشتن دندان مصنوعی مناسب باعث می شود تا ساختار ساختار فک تحت تأثیر پروتزهای نامناسب قرار بگیرد و در نتیجه باعث ایجاد سردرد، درد فک و احساس ناراحتی عمومی گردد.

باعث پیری زود رس می شود.

پیری زود رس از دیگر مشکلاتی است که ممکن است برای افرادی که از دندان مصنوعی نامناسب استفاده می کنند، رخ دهد.

دندان مصنوعی هایی که بیش از حد کوتاه می باشند باعث می گردند بر چین و چروک های اطراف صورت شما افزوده گردد.

با افزایش سن این چین و چروک ها افزوده شده و چهره شما از آن شکل زیبا و صاف خود دور خواهد شد.پس حتما پروازهای مصنوعی را انتخاب نمایید که مناسب شما باشند و باعث گردند تا شما بتوانید سالها زیبا و جوانی خود را حفظ نمایید.

ایجاد اختلالات فک از دیگر مشکلات دندان مصنوعی

عملکرد فک به طور مستقیم با تراز دندان ها مرتبط می باشد. در صورتی که دندان مصنوعی شما مناسب نبوده و یا فرسوده گردیده باشد، می تواند روی عملکرد فک شما تأثیر منفی داشته باشد.

پروتز نامناسب باعث ایجاد استرس می گردد.

در صورتی که از ظاهر پروتز خود راضی نیستید یا دندان مصنوعی شما باعث ایجاد درد در شما می گردد، بهتر است به فکر رفع آن بربیایید‌ چرا که این مشکلات می تواند روی سلامت روانی شما تاثیر منفی داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید
جرم گیری دندان در خانه

با وجود پروتزهای نامناسب شما از نشان دادن لبخند خود به دیگران هراس داشته و اعتماد به نفس شما به مراتب کاهش پیدا کرده و منزوی خواهید شد. پس در صورت وجود مشکل حتما مشکل را با دندانپزشک خود درمیان بگذارید.

نظافت و بهداشت نادرست دهان از دیگر مشکلات دندان مصنوعی

بهداشت بد دهان به هیچ عنوان نمی تواند خوب باشد و با داشتن دندان مصنوعی این موضوع می تواند چند برابر بد باشد.

در صورتی که دندان مصنوعی خود را به طور مرتب مسواک نکرده و تمیز نکنید، غذا به آن گیر کرده و منجر به رشد و نمو باکتری و در نتیجه ایجاد بوی بد دهان و تغییر رنگ دندان ها می گردد.

دندان مصنوعی بیش از حد بزاق ایجاد می کند.

از دیگر مشکلی که می توان به دندان مصنوعی نسبت داد ایجاد بزاق بیش از حد ممکن می باشد. پروتزهای مصنوعی می توانند منجر به تولید بیش از حد بزاق در بدن گردند. این یک مشکل رایج در بین مصرف کنندگان پروتزهای مصنوعی می باشد.

زمانی که چیزی در دهان قرار داده می شود، غدد بزاق تحرک پیدا کرده و شروع به تولید بزاق بسیار می کند. با عادت نمودن بدن به استفاده از دندان مصنوعی، این مشکل رایج هم خود به خود برطرف شده و اصلاح می گردد و میزانتولید بزاق  به حالت عادی خود باز می گردد. این معمولاً فقط چند روزی به طول می انجامد.

از دیگر مشکلات دندان مصنوعی می توان به طور خلاصه به این موارد هم اشاره داشت:

  • پروتز مصنوعی باعث عجیب و غریب نشان دادن صورت می گردد.
  •  مشکل در صحبت کردن در زمان استفاده از دندان مصنوعی
  •  تغییر رنگ پیدا کرده و فرسوده می گردند.

در آخر

این مواردی که نام بردیم مشکلات رایجی بود که ممکن است برای هر نوع از دندان مصنوعی رخ دهد. در صورت مشاهده این مشکل بهتر است سریعا با دندانپزشک خود تماس گرفته و یک وقت ویزیت برای رفع این مشکل بگیرید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ