معایب خمیر دندان زغالی چیست؟

معایب خمیر دندان زغالی

زغال چوب به عنوان بزرگترین ترندها در دنیای لوازم آرایشی و سلامتی و لوازم آرایشی شناخته شده می باشد. این ماده ارزشمند به یک ماده مرسوم در اسکراب ها و ماسک های تجاری تبدیل گردیده و بعضی از افراد هم برای سفید نمودن دندان های خود از خواص آن بهره می برند. درست است که این ماده فوق العاده خواص درمانی و زیبایی برای دندان ها داشته و باعث سفید شدن دندان ها می گردد اما خوب معایبی را هم به همراه داشته و برخی از دندانپزشکان به دلیل همین معایب خمیر دندان زغالی استفاده از آن را تجویز نمی کنند.

اگر مایل هستید به این موضوع که آیا خمیر دندان زغالی برای دندان های شما مناسب است یا خیر و اینکه معایب خمیر دندان زغالی چیست؟ این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با دندانپزشکی  گلدمد همراه باشید.

زغال

زغال فعال نوعی می باشد که در محصولات زیبایی و خمیر دندان استفاده قابل استفاده و پر از کاربرد می باشد. این ماده یک پودر دانه ریز می باشد که از: پوسته نارگیل، چوب و دیگر مواد طبیعی تولید گردیده که تحت گرمای شدید، اسیدی می گردند.

تعداد بسیاری از محصولات خمیر دندان زغالی در اکثر داروخانه ها و یا به صورت آنلاین قابل عرضه هستند. این ماده بسیار جاذب می باشد و از نظر پزشکی به متظور جذب و حذف سموم استفاده می گردد. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا به درستی برای سفید نمودن دندان ها مناسب است و باعث درمان آنها می شود؟ برای آنکه بدانیم آیا برای سلامت و زیبایی دندان مناسب است یا خیر بایستی با مزایا و معایب خمیر دندان زغالی آشنا گردیم و سپس به این نتیجه برسیم که برای ما مناسب می باشد یا خیر. با ما همچنان همراه باشید.

معایب خمیر دندان زغالی

تحقیقات بیشتر در فرایند مدت خمیر دندان زغالی مورد احتیاج می باشد. یک بررسی که در سال 2017 انجام شد، هشدار داد که دندانپزشکان به علت ادعاهای اثبات نشده و خطرات ایمنی بایستی به بیماران خود سفارش نمایند که زمان استفاده از خمیر دندان بر زغالی بودن خمیر دندان دقت کرده و احتیاط نمایند.

در ادامه معایب خمیر دندان زغالی را به اشتراک می گذاریم.

خمیر دندان زغالی به منظور استفاده روزمره بیش از حد ساینده می باشد. استفاده نمودن خمیر دندان زغالی به صورت بیش از حد بر روی دندانها، این توانایی را دارند تا مینای دندان را به مرور از بین ببرند. همچنین امکان دارد با نشان دادن عاج، بافت زرد آهکی، زردتر نشان داده شود. همچنین ممکن است دندان های فرد را حساس تر نماید.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه باید درباره دندان شیری کودک بدانید!

برخی از برندهای خمیر دندان زغالی دارای فلوراید محیط می باشند.

فلوراید به قوی سازی مینای دندان کمک بسزایی می نماید که می توان به طور خلاصه به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی اشاره داشت.

  • شواهدی وجود دارد که خمیر دندان زغالی را با افزایش پوسیدگی دندان مرتبط می سازد.
  • امکان دارد منجربه ایجاد لکه بر روی برخی از دندان ها گردد. 
  • ذرات زغال این توانایی را دارند در شکاف های دندان ها تجمع نمایند.

اثر زغال چوب بر روی ترمیم نمودن دندان مخصوص نخواهد بود. هنوز مشخص نشده که زغال چوب چگونه می تواند برای موادی که مورد استفاده در ساخت تاج ها، روکش ها، پل ها و پرکننده های سفید اثر داشته باشد. ذرات زغال امکان دارد بین آنها جمع گردد و یک طرح کلی خاکستری یا سیاه باقی بگذارد.

خمیر دندان زغالی به منظور سفید کردن

زغال فعال در خمیر دندان امکان دارد با ازبین بردن لکه های سطحی بر روی دندان شما کمک نماید. زغال چوب ساینده ملایمی می باشد و همچنین ممکن است لکه های سطحی را تا حدی جذب نماید.

با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بر لکه های مینای دندان اثری دارد یا اثر سفید کنندگی طبیعی دامی باشد، تا کنون وجود نداشته است.

به منظور سفید نمودن دندان ها، یک محصول بایستی روی لکه های سطح و همچنین لکه های ذاتی که زیر مینای دندان وجود دارد، کار نماید. لکه های ذاتی بر اثر مواردی همچون برخی داروها، شرایط پزشکی زمینه ای و یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید ایجاد می گردند.

معایب خمیر دندان زغالی

فواید خمیر دندان زغالی چیست؟ 

حال که با معایب خمیر دندان زغالی آشنا شدیم نباید این موضوع را رد کنیم که این خمیر دندان تمام مضر بوده و هیچ مزایا و فواید را به همراه نداشته. خمیر دندان زغالی در کنار معایب مزایایی هم داشته و همین مزایا باعث تولید این خمیر دندان شده است. از مزایا و فواید خمیر دندان زغالی می توان به این موارد اشاره داشت:

  • امکان دارد به حذف لکه های سطحی بر روی دندان فرد کمک نماید.
  • امکان دارد بوی بد دهان را درمان کند.
  • امکان دارد در صورت استفاده گه گاه پس از تمیز نمودن حرفه ای از لک شدن دندان ها جلوگیری نماید.
این مطلب را هم بخوانید
آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان

چگونه باعث سفید شدن دندان های خود شویم؟

به غیر از خمیر دندان زغالی که معایب خمیر دندان زغالی را دیگر می دانیم محصولات دیگری هم وجود دارند که می توانند زیبایی لبخند ما را دو چندان نمایند. این محصولات زیبایی به این شرح هستند:

  • خمیر دندان های سفید کننده
  • نوارهای سفید کننده
  • سفید نمودن دندان در دندانپزشکی 
  • سفید نمودن دندان در منزل تحت نظارت دندانپزشک

هنگامی که به دنبال محصولات سفید کننده دندان می باشید، محصولاتی را انتخاب نمایید که دارای مهر پذیرش ADA می باشند و آنهایی که دارای کووارین آبی و پراکسید هیدروژن می باشند می توانند انتخاب مناسبی باشند.

در آخر

از مضرات استفاده از خمیر دندان زغالی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

ساینده می باشد و امکان دارد مینای دندان را از بین برده و باعث زرد نشان داده شدن دندان ها گردد.

لکه های زیر مینا را نمی تواند  از بین ببرد.

اکثر برندهای خمیر دندان زغالی دارای فلوراید مخالف می باشند و به همین جهت مانع از پوسیدگی دندان نمی گردد.

این توانایی را دارد روکش ها، بریج ها، تاج ها و هر نوع پوشش دندانی دیگر را هم لک دار نماید. 

در طولانی مدت و همچنین از نظر ایمنی هنوز هیچ اطلاع درستی در در دسترس نیست.

شما می توانید در صورت تمایل به سفید نمودن دندان های خود با دندانپزشک خود مشورت نموده و اجازه دهید محصولی که برای دندان های شما مناسب است را دندانپزشک شما برای شما تجویز نماید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ