ویژگی خمیر دندان مناسب

خمیر دندان مناسب

بعضی از افراد معتقد می باشند که هر چه بیشتر از خمیر دندان استفاده گردد، دندان ها تمیزتر و سفیدتر خواهند شد، یا برخی بر این باورند که می توانند کمی نمک به خمیر دندان خود اضافه نمایند. باید بگوییم که این درست نبوده، چرا که نمک به دلیل داشتن فلوئور ممکن است منجر به ایجاد ناهنجاری در محیط دهان و همچنین آسیب به بافت های دهانی گردد. انتخاب خمیر دندان ایده آل می تواند مزایای بسیاری را برای ما به ارمغان بی آورد. با ما همراه باشید تا با ویژگی های خمیر دندان مناسب آشنا گردیم.

ویژگی های خمیر دندان خوب

طبق نظر دندانپزشکان حاذق خمیر دندان مناسب و خوب بایستی ویژگی هایی را به همراه داشته باشند این ویژگی ها عبارتند از:

براق کننده و سفید کننده باشند.

طعم و بوی عالی

آسیب نرساندن به مینای دندان

خوشبو کننده در دهان

جلوگیری از پوسیدگی دندان

جلوگیری از ایجاد جرم بر روی دندان ها

داشتن قیمت مناسب

دریافت گواهینامه سازمان استاندارد و انجمن دندانپزشکی

استفاده از بسته بندی مناسب

مشخصات خمیر دندان

نکته جالبی که در مورد خمیر دندان ها وجود دارد و بهتر است در زمان خرید خمیر دندان به آن توجه شود قسمت پایین خمیر دندان می باشد. در صورتی مه به قسمت پایین لوله خمیر دندان نگاه کرده باشید، رنگ هایی را خواهید دید که هر کدام ویژگی های را با خود به همراه دارند:

1. رنگ مشکی نشان دهنده این است که تمام مواد آن کاملاً شیمیایی می باشد.

 2. رنگ سبز نشان خواهد داد که کاملاً طبیعی است.

3. آبی نشان خواهد داد که در آن داروهایی در کنار مواد طبیعی در این خمیر دندان وجود دارد.

بهترین خمیر دندان

 برخی از مردم فقط از مسواک و خمیر دندان به عنوان یک عامل برای محافظت از دندان های خود یاد می کنند و برای آنها مهم نیست که خمیر دندانی که خریداری می کنند آیا برای دندان های آنها مناسب است یا خیر. ما در ادامه انتخاب مناسب خمیر دندان شما را با بهترین خمیر دندان ها آشنا می سازیم. با ما همچنان همراه باشید.

خمیر دندان سفید کننده

از محبوب ترین ویژگی های یک خمیر دندان  مناسب می توان به سفید کنندگی خمیردندان اشاره نمود.

 همه مایل هستند با لبخندی سفید و درخشان در دید همه ظاهر گردند. 

این مطلب را هم بخوانید
روکش دندان چیست؟ انواع روکش دندان را بشناسیم.

 همین موضوع باعث شده تا این نوع خمیر دندان تبدیل به یکی از محبوبیت خمیر دندان ها شود.

با این اوصاف، چیزی که خیلی از مردم آن را نمی دانند این می باشد که خمیر دندان سفید کننده لزوماً لکه ایی که از چای، قهوه و نوشیدنی های گازدار ایجاد می گردد را از روی دندان های شما پاک می کند. به غیر از این، استفاده بیش از حد از خمیر دندان سفید کننده هم می تواند دندان شما را از بین ببرد و آنها را حساس نماید.

در ترکیبات این نوع از خمیردندان‌ها مقداری مواد سفیدکننده همچون پراکسید اکسیژن و یا ذرات کوچکی با خاصیت سایشی استفاده شده که می تواند باعث ساییدگی مینای  دندان گردد.

پس خمیر دندان سفید کننده، لایه خارجی دندان را برداشته و به دنبال این امر لایه زیرین که سفیدتر می باشد را نمایان می سازد.

پس می توان نتیجه گرفت، خمیر دندان های سفید کننده برای مصارف طولانی و روزانه مناسب نمی باشند.

خمیر دندان مناسب

خمیر دندان ترمیم کننده مینا

خمیر دندان Stripey این خمیر دندان همان کاری را انجام می دهد که بر روی بسته بندی گفته شده انجام می دهد و مینای دندان را ترمیم می سازد. به عبارتی خمیر دندان های ترمیم کننده برای ترمیم نمودن دندان های ایده آل مناسب هستند. همچنین خمیردندان ترمیم کننده مینا برای همیشه باقی می تواند بماند، چرا که آنها می توانند با ارائه یک لایه نازک از مینای دندان برای مدت کوتاهی محافظت نمایند.

خمیر دندان برای دندان های حساس

خیلی از افراد از درد دندان رنج می برند و زمان خوردن غذاهای یا نوشیدنی های گرم یا سرد ناراحتی های بسیاری را تجربه می نمایند. با کمک انواع خمیردندان حساس می توان به آرام نمودن دندان ها کمک بسزایی کرد. این تنها یک راه حل موقتی می باشد و بهتر است برای درمان آن به دندانپزشک مراجعه نمایید. 

خمیردندان ضد پوسیدگی خمیردندانی ضد پوسیدگی یک خمیر دندان محبوب در بین بسیاری از افراد است، نسبت به سایر خمیر دندان ها دارای مقدار بیشتری فلوراید است. خمیر دندان ضد پوسیدگی با رساندن فلوراید اضافه به مینای دندان به منظور محافظت از حفره های دندان کمک می نماید.

خمیر دندان زغالی

از دیگر انواع خمیر دندان ها می توان به خمیر دندان زغالی اشاره نمود که امروزه هم بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

این مطلب را هم بخوانید
دندان قروچه در کودکان چگونه درمان می شود؟

یکی از موادی که در ترکیب این خمیر دندان ها مورد استفاده است، کربن می باشد، کربن هم همچون مواد سفید کننده دندان خاصیت سایندگی داشته و می تواند منجر به آسیب به مینای دندان شود. در اصل هم خمیر دندان های زغالی به دلیل زبری و سایندگی که دارند در زمان کوتاه هم می تواند باعث ازبین رفتن مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی را برای دندان ها به همراه داشته باشد.

از دیگر ویژگی های منفی این خمیر دندان می توان به این مورد اشاره داشت که این خمیر دندان دارای فلوراید کمی می باشد و به همین دلیل نمی تواند از دندان ها به خوبی محافظت نماید. پس باید گفت این نوع خمیر دندان با اینکه اثر سفیدکنندگی بالایی دارد اما به دلیل مشکلاتی که به همراه داشته نمی تواند گزینه مناسبی برای سلامت دندان ها باشد.

تفاوت بین خمیر دندان ها

شاید برای شما سوال باشد که آیا بین خمیر دندان ها تفاوتی وجود دارد؟ در اصل باید بگوییم تفاوت واقعی در بین مارک های مختلف خمیردندان ها می باشد. پس، می‌توان گفت فرق آنچنانی بین خمیر دندان ها وجود نداشته و تنها مارک و چند عنصر است که در بین مارک ها متغیر می باشند. 

در آخر

برای آنکه بتوانید یک انتخاب مناسب و ایده آل برای سلامت و بهداشت دهان و دندان خود داشته باشید بهتر است قبل از انتخاب و خرید خمیر دندان مورد نظر با دندانپزشک در انتخاب بهترین خمیر دندان که مناسب حال شما باشد مشورت نمایید و اجازه دهید دندانپزشک بسته به معایناتی که بر روی دندان های شما انجام می دهد یک خمیر دندان مناسب را به شما پیشنهاد نماید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ