پرسینگ دهان چیست؟

پرسینگ دهان

امروزه زیبایی یکی از دغدغه های خانم ها به خصوص خانم های جوان شده و به همین جهت حاضر هستند هر روشی را از تزریق ژل به گونه ها گرفته تا انجام پرسینگ دهان برای افزایش زیبایی خود انتخاب و استفاده نمایند. ما در این مطلب می خواهیم در رابطه با پرسینگ دهان صحبت کنیم و ببینیم آیا این روش زیبایی می تواند برای سلامت دهان و دندان خطرناک باشد و یا یک روش زیبایی بی خطر است؟ با ما ما همراه باشید تا ببینیم کلینیک دندانپزشکی گلدمد این روش زیبایی را مناسب می داند یا خیر.

در صورتی که به فکر انجام پرسینگ می باشید، بهتر است ابتدا در مورد رابطه بین سلامت دهان و پرسینگ دهان فکر نمایید. یا در صورتی که قبلاً آن را انجام داده اید، امکان دارد دوست داشته باشید بدانید چگونه می توان از آن مراقبت نمود. به هر جهت، به منظور کشف حقایق درست و همچنین توصیه هایی به منظور سوراخ نمودن دهان توسط این کلینیک سفارش می گردد، توجه نمایید.

پرسینگ دهان چیست؟

پرسینگ سوراخی می باشد که در هر جایی از لب، زبان و یا گونه‌ ها به منظور نگهداری از جواهرات ایجاد می گردد. این روش همچون سوراخ نمودن گوش است.

در رابطه با جواهرات مورد استفاده در سوراخ نمودن دهان می توانند در سبک های گوناگونی همچون: ناودانی، حلقه و هالتر باشند. بعضی از افراد هم هستند که اقدام به انجام پرسینگ در گلوی خود می نمایند که این کار بسیار می تواند برای فرد خطرآفرین باشد.

در صورتی که به دنبال سوراخ نمودن لب، گونه یا زبان خود می باشید، قبل از انجام این کار با یک متخصص دندانپزشکی در این باره مشورت نمایید تا او تمام آنچه که می خواهید در رابطه با انجام پیرسینگ دهان بدانید را برای شما بازگو نماید.

خطرات پیرسینگ دهان چیست؟

پرسینگ هم می تواند در کنار زیبایی که به فرد می دهد خطراتی را هم به همراه داشته باشد. برخی از عوارض جانبی احتمالی که امکان دارد با پیرسینگ دهان تجربه نمایید را برای شما بازگو می کنیم. از عوارض و خطراتی که پرسینگ دهان می تواند به همراه داشته باشد عبارتند از:

پرسینگ دهان

عفونت از خطرات انجام پرسینگ

اولین خطری که انجام پرسینگ دهان می تواند برای فرد بوجود بیاورد، عفونت است. دهان شما دارای باکتری می باشد. زمانی که باکتری وارد سوراخ می گردد، می تواند باعث ایجاد عفونت گردد. شما به سرعت پس از انجام دادن سوراخ و قبل از اینکه بهبودی صورت پذیرد، در معرض بیشترین خطر عفونت قرار خواهید گرفت. از جمله عواملی که می تواند باعث ایجاد عفونت در سوراخ شود می توان به: لمس جواهرات با دست، مصرف دخانیات و قرار دادن اشیاء دیگر در دهان اشاره داشت.

بیماری های بالقوه تهدید کننده زندگی از خطرات انجام پرسینگ

در صورتی که پیرسینگ با سوزن های غیر بهداشتی انجام پذیرد، می تواند خطر ابتلا به چند بیماری را همچون: هپاتیت B، هپاتیت C و HIV را افزایش دهد. پس مطمئن گردید که سوراخ های شما با سوزن های یکبار مصرف که کاملاً ضد عفونی شده ایجاد شود و پس از استفاده هم دور انداخته شوند.

این مطلب را هم بخوانید
روش استفاده از چسب دندان مصنوعی

اندوکاردیت از خطرات انجام پرسینگ

پرسینگ این امکان را ایجاد می کند تا باکتری ها وارد جریان خون فرد گردند و به سمت قلب روند. در این مواقع خطر ابتلا به اندوکاردیت (التهاب دریچه ها یا بافت های قلب) افزایش پیدا می کند.

دندان های شکسته یا ترک خورده از خطرات استفاده از پرسینگ

از دیگر تأثیرات احتمالی که پرسینگ دهان دارد می توان تاثیر آن را بر روی سلامت دندان ها مشاهده کرد. چرا که با انجام پرسینگ، جواهراتی که استفاده می شود و در دهان نصب می گردد می توانند باعث ترک دندان ها و شکستگی آنها شود.

 در صورتی که تاج یا روکش دارید، امکان دارد بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرید.

آسیب به لثه از عوارض و خطراتی استفاده از پرسینگ دهان

همچنین جواهرات می توانند باعث شوند تا به بافت نرم لثه آسیب وارد شود و باعث عقب نشینی لثه ها گردند. لثه های فرورفته، ریشه دندان های شما را در برابر بیماری های پریودنتال و پوسیدگی آسیب پذیرتر می نماید.

خونریزی طولانی مدت از خطرات انجام پرسینگ دهان

در صورتی که یک رگ خونی در زمان سوراخ نمودن برش خورد، می تواند منجر به خونریزی غیرقابل کنترل و همچنین باعث از دست رفتن خون شدید گردد.

درد و تورم از خطرات انجام پرسینگ دهان

درد و تورم هم یکی دیگر از عوارض شایعی است که ممکن است پس از انجام پرسینگ دهان با آن مواجه شد. در موارد شدید، ممکن است تورم باعث شود تا راه هوایی شما بسته و تنفس را برای شما دشوار نماید. در صورتی که احساس کردید درد یا تورم دارید، در مراجعه به دندانپزشک یا پزشک خود تردید نداشته باشید.

تداخل با عملکرد طبیعی دهان از خطرات انجام پرسینگ

به غیر از چالش برانگیزتر نمودن در نحوه صحبت کردن و تلفظ صحیح کلمات، جواهراتی که در دهان نصب می شوند می توانند باعث شوند تا جریان بیش از حد بزاق صورت پذیرد و مشکلاتی را در جویدن و بلع ایجاد کند.

طول عمر استفاده از پرسینگ دهان چقدر است؟

در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت گردد و عاری از هر گونه عفونت دهانی باشید، پرسینگ دهان می تواند تا آخر عمر برای شما باقی بماند.

فقط توجه داشته باشید در صورت مشاهده اولین علائم درد و یا مشکل سریعاً به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. اما به یاد داشته باشید که حتی با وسواس ترین مراقبت های دهان، باز هم امکان دارد آسیب به دندان ها و بلع احتمالی جواهرات وجود داشته باشد. بهترین روش به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل پرسینگ دهان این می باشد که به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

این مطلب را هم بخوانید
انتخاب خمیردندان برای کامپوزیت

نحوه مراقبت از پرسینگ دهان

در نحوه مراقبت از پرسینگ دهان توجه به چند عامل می تواند کمک کننده باشد. مثلاً:

حتماً برای انجام این روش به یک متخصص آموزش دیده مراجعه کرده تا از ابزارهای استریل به منظور به حداقل رساندن خطر عفونت یا بیماری استفاده گردد.

از جویدن تنباکو و استعمال دخانیات پرهیز کنید و از عادات اجباری که ممکن است پرسینگ شما را آلوده نماید، اجتناب نمایید، این عادات عبارتنداز:

  • بازی کردن با جواهرات یا چرخاندن آن
  • جویدن ناخن
  • گذاشتن خودکار یا مداد در دهان
  • نوک عینک را در دهان خود قرار دادن
  • قرار دادن هر چیز دیگری در دهان که ممکن است محل نگهداری باکتری باشد.

زمانی که پیرسینگ دهان بهبود پیدا کرد، هر زمان که در حال خوردن غذا یا خواب می باشید، بهتر است حتماً جواهرات خود را بردارید. در صورتی که ورزش می کنید یا درگیر دیگر فعالیت های بدنی می ببشزد، ضروری می باشد که جواهرات خود را بردارید.

مراقبت های بعدی به منظور حفظ سلامت دهان پس از انجام سوراخ نمودن دهان بسیار مهم تلقی می شود. بهداشت دهان و دندان را با نظر ویژه به پیرسینگ و جواهرات خود انجام دهید.

  • حداقل مسواک کردن دو بار در روز
  • انجام نخ دندان یا استفاده از مسواک بین دندانی حداقل یک بار در روز
  • استفاده از دهانشویه های ضد میکروبی و استفاده از سوهان زبان (در صورتی که سوراخ زبان دارید، قبل از استفاده کردن از سوهان، جواهرات را از زبان خارج نمایید).
  • حداقل سالی دو بار به منظور تمیز کردن و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

در آخر

پرسینگ دهان به طور قطع خطر عفونت و دیگر مشکلات دندانی را می تواند افزایش دهد، اما شما می توانید با آموزش و راهنمایی که از متخصص دندانپزشک خود می گیرید این احتمال را کاهش دهید.

استفاده کردن از محصولات با کیفیت و همچنین مراقبت در منزل می تواند زمان درمان را کاهش دهد. پس می توانید در عین حال داشتن پرسینگ سلامت خود را هم حفظ کنید.

دندانپزشکی گلدمد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و روکش، بلیچینگ و کامپوزیت و جرم گیری … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ