پر کردن دندان با کامپوزیت و مواد سفید

پرکننده های سفید دندان

افرد بسیاری هستند که در طول عمر خود دچار پوسیدگی و حفره دندانی می شوند و علت هم می تواند برای هر فردی متفاوت باشد. مثلا برای برخی افراد به علت نداشتن بهداشت دهان و دندان نامناسب ممکن است حفره دندانی ایحاد شده وپوسیدگی دندان وجود داشته باشد. یکی از راه های حفظ دندان های سوراخ شده پر نمودن دندان با کمک پرکننده هایی همچون آمالگام می باشد. ما در این مقاله می خواهیم ببینیم دیگر پر کننده دندانی که می تواند بهتر از پر کننده های نقره و طلا باشند چه مزایایی می تواند برای سلامت دندان ها به همراه دلشته باشند. با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از پرکننده های سفید آشنا گردیم.

پرکننده های سفید دندان

طبق نظرسنجی سلامتی که انجام شد، تشان داد که، اغلب همه در مقطعی دچار حفره دندانی و یا پوسیدگی دندان می شوند و آن را تجربه می نمایند. رایج ترین راه حلی که امروز دندانپزشکان برای درمان این مشکلات لستفاده می نمایند، پر کردن دندان با مواد سفید می باشد که به نام کامپوزیت معروف می باشد. این ماده پرکننده، دندان های شکسته یا پوسیده را بهبود بخشیده و ترمیم می نماید و یک جایگزین مناسب، ظریف و زیبایی شناختی برای آمالگام می باشد.

در صورتی که دچار پوسیدگی دندان هستید، دندانپزشک امکان دارد آمالگام سفید را به علت فواید فراوانی که دارد پیشنهاد نماید. همچنان با ما همراه در دندانپزشکی گلدمد همراه باشید تا با چند مزایای استفاده از پرکننده های سفید آشنا گردیم.

پرکننده های فلزی همچون آمالگام نقره و طلا به عنوان رایج ترین پر کننده های دندانی شناخته شده و چندین دهه قابل استفاده می باشد اما خوب پرکننده های کامپوزیت‌های تبدیل بهتری داشته و مزایای منحصر به فردی نسب به آمالگام نقره یا طلا خواهد داشت.

پر کردن دندان با کامپوزیت و مواد سفید

این پر کننده مخلوطی از شیشه و پلاستیک همرنگ دندان است که بسیار هم به ظاهر و خس طبیعی دندان شباهت دارد.

این نوع پر کننده به صورت لایه لایه اجرا می شود و با کمک نور مخصوص سخت و سفت می گردد. رزینی که در این پر کننده موجود است در مخلوط با سطح دندان پیوند می خورد تا باعث پر شدن حفره دندان گردد.

مزایای استفاده از پر کننده های سفید دندان

استفاده از این پر کننده بسیار ‌پر فایده و کاربردی می باشد. در ادامه شما را با چند مزایای کاربردی استفاده از پرکننده های سفید آشنا می سازیم. همچنان با ما همراه باشید.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره انتخاب یک مسواک خوب

این نوع پر کننده طبیعی به نظر خواهند رسید. 

پرکننده های سفید می توانند ظاهری طبیعی را به دندان ها ببخشند، نمونه های نقره ای یا طلایی به راحتی قابل شناسایی بوده و همچنین دیدن آن ها برای افراد نمی تواند خوشایند باشد. رزین کامپوزیت به منظور مطابقت پیدا کردن با رنگ دندان های موجود بیمار آماده گردیده و با مینای طبیعی بیمار می تواند ترکیب گردد. این روش یک ظاهر یکپارچه ایجاد می نماید و به فرد کمک می نماید تا لبخندی زیبا را به نمایش بگذارد و از نشان دادن دندان های خود خجالتی نداشته باشند.

این پرکننده ها سمی نیستند.

در ادامه مزایای پرکننده های سفید باید بگوییم که این نوع پر کننده دندان غیر سمی هستند. در ساخت پرکننده سفید، سرامیک و پلاستیک غیر سمی با یکدیگر ترکیب می گردند تا جایگزین مناسبی برای همتایان فلزی خود باشند. از آنجا که پرکننده های فلزی دارای ترکیبی از آلیاژهای فلزی همچون جیوه می باشند، می توانند منجربه ایجاد واکنش های آلرژیکی در افرادی که مبتلا به آلرژی به فلز هستند گردند. پر نمودن دندان ها با کمک رزین هیچ اثر نامطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

پر کننده های کامپوزیت پایدار می باشند. 

پرکردن دندان نقره ای احتیاج به برداشتن مقدار قابل توجهی از مینای دندان خواهد داشت که ممکن است منجر به ضعیف گردیدن دندان ها و حتی نابودی دندان ها گردد. از ژرف دیگر هم، پرکننده های سفید را می توان با کمترین حذف کنندگی در مینای دندان در آنجا قرار داد. این کار به دندان های موجود بیمار اجازه خواهد داد تا استحکام ساختاری و یکپارچگی خود را حفظ نماید، چرا که با پر نمودن دندان های تضعیف شده اثر پوسیدگی کاهش پیدا می کند. 

پرکننده های سفید دندان

نصب آن بر روی دندان زمانبر نیست.

پرکننده های رزین کامپوزیت پس از اینکه بر روی دندان اعمال می گردند می توانند به سرعت سخت گردند. هنگامی که بر روی مینای دندان قرار گرفت، با کمک یک دستگاه خاص دندانپزشکی خاص سخت شدن مواد کامپوزیتی را تسریع می بخشد و در عرض چند ثانیه عامل باندینگ به دندان بیمار خواهد چسبید. 

بادوام می باشند. 

از دیگر مزایای استفاده از پرکننده های سفید می توان به بادوام بودن آن اشاره نمود. علاوه بر بادوام بودن، آنها را می توان در هر نقطه از دهان بدون آنکه ترسی از ترک خوردن وجود داشته قرار داد.

این مطلب را هم بخوانید
مینا پلاستی چیست؟ آیا امری بسیار ضروری در سلامت دندان است؟

مقاومت خوبی پر کننده های سفید دندان در برابر تغییر دما دارند.

از آنجا که پر کننده های نقره از فلز ساخته شده است، پرکننده های نقره به ترتیب در معرض سرما یا گرما منقبض یا منبسط می گردند. این می تواند به ترک خوردن و تضعیف شدن منجر شود. با این همه، پرکننده های کامپوزیتی در برابر تغییرات دمایی مقاومت خوبی دارند، چرا که خاصیت عایق بودن آنها در برابر غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم محافظت می گردد.

قابل تعمیر می باشند.

مواد پرکننده کامپوزیت امکان دارد به علت آسیب ناشی از ساییدن یا جویدن بسیار تخریب گردند، اما خوب قابل ترمیم می باشند. به محض آسیب دیدن پرکردگی یا افتادن آن، قرار گرفتن دندانپزشکی را رزرو نمایید و از جویدن و خوردن به منظور تمیز نگاه داشتن ناحیه آسیب دیده پرهیز نمایید. توجه داشته باشید که نباید زیاد منتظر بمانید، چرا که انجام این کار منجربه پوسیدگی دندان می گردد.

همه کاره می باشند. 

پرکننده های سفید یک راه حل همه کاره به منظور بسیاری از مشکلات دندانی می باشد. به غیر از ترمیم نمودن دندان پوسیده، یک راه عالی به منظور ترمیم دندان های ترک خورده، شکسته یا فرسوده می باشند.

در آخر

انتخاب پرکننده های سفید به منظور ترمیم دندان های شکسته یا پوسیده، می تواند نکات مثبت بسیاری به همراه داشتن باشد. از محافظت تا حفظ از مینای دندان، پرکردگی های سفید به علت تطبیق پذیری و دوام انتخاب بهتری می تواند نسبت به فلزات داشته باشد. 

در صورتی که هنوز مطمئن نبوه که پرکننده های کامپوزیت برای شما مناسب می باشند یا خیر می توانید با دندانپزشک خود در اینباره صحبت نموده و مشورت های لازم را جویا شوید.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ