چگونه ایمپلنت دندان جلو انجام می شود؟

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت از روش های دندانپزشکی جدید می باشد که دندان های خالی شده در اثر پوسیدگی، شکستگی و … را پر می کند. به طور کلی ایمپلنت از بهترین روش های کاشت دندان می باشد که دندان های یکدست و صافی را به شما هدیه می دهد و همچنین طرح لبخند زیبایی را ایجاد می کند و موجب افزایش اعتماد به نفس در شما می شود. در برخی افراد دندان های جلو دچار شکستگی، خرابی و … می شوند که باید کشیده شوند و با انجام ایمپلنت دندان جلو می توانید شکل ظاهری دندان ها را به بهترین نحو درست نمایید. در این مقاله به مبحث ایمپلنت دندان جلو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت نوعی کاشت دندان می باشد که همانند دندان طبیعی بوده و در زیر خط لثه قرار داده می شود. این روش برای افرادی که دندان های جلویی آنها دچار خرابی و پوسیدگی شده اند مناسب می باشد و می توانند ایمپلنت دندان جلو را انجام دهند. این روش با کمک جراحی انجام می شود و از جنس تیتانیوم می باشد که در استخوان فک جایگذاری خواهد شد و دندان از دسته رفته شما را باز می گرداند. ایمپلنت دو نوع اندوستیال و ساب پریوستیال دارد که نوع اندوستیال آن که درون استخوان قرار می گیرد بیشتر استفاده می شود و ماندگاری بالایی دارد.

ایمپلنت دندان جلو

برای دندان های جلو ایمپلنت گزینه بسیار مناسبی است و تمامی افراد برای داشتن لبخند زیبا از این روش استفاده می کنند. دندان های جلو در ظاهر نقش مهمی دارند و احتمال از دست دادن آن بسیار زیاد می باشد. از جمله عواملی که منجر به شکستگی و پوسیدگی دندان های جلو می شود می توان به انجام فعالیت های ورزشی یا خوردن ضربه به دندان ها، عفونت و پوسیده شدن دندان ها در اثر بهداشت نامناسب دهان، بیماری التهابی لثه اشاره کرد. البته ممکن است به صورت مادرزادی دندان های جلو دچار آسیب شوند. به طور کلی از دست دادن دندان های جلو منجر به کاهش اعتماد به نفس می شود و همچنین در هنگام حرف زدن و خندیدن ظاهر نازیبایی ایجاد نماید.

به جز ایمپلنت از روش هایی چون بریج دندان و دندان مصنوعی نیز می توان استفاده کرد. اما این دو روش معایب و مزایایی دارند که ایمپلنت از آنها بهتر می باشد و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

این مطلب را هم بخوانید
ایمپلنت چیست؟ انواع و طرز کاشت ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به دلیل مزایایی که دارد بهتر است روش های دیگر کاشت دندان می باشد. از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ظاهری طبیعی دارد و عملکرد دندان ها نیز مانند دندان های طبیعی می باشد.
  • در روش ایمپلنت عفونت دندان ها کمتر رخ می دهد.
  • با ایمپلنت چند دندان از دست رفته را می توان بازگرداند.
  • برای جایگزین کردن دندان مصنوعی لق شده نیز ایمپلنت مناسب می باشد.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان جلو انجام دهند؟

تمامی افرادی که رشد استخوان فک ندارند می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند. کودکانی که در اثر ضربه یا به صورت مادرزادی دندان های جلو آنها با مشکل مواجه شده باید بعد از سن ۱۸ سالگی ایمپلنت دندان جلو انجام دهند.

دندانپزشک با بررسی دندان ها از فرآیند تکمیل رشد استخوان مطمئن می شود و ایمپلنت دندان را انجام می دهد. البته تا زمان انجام ایمپلنت دندانپزشک از پروتز مصنوعی استفاده می نماید.

افراد بزرگسال نیز در صورت التهاب لثه و دیگر مشکلات دندان نمی توانند ایمپلنت دندان جلو انجام دهند.

چگونگی انجام ایمپلنت دندان جلو

در هنگام انجام ایمپلنت در ابتدا دندان پزشک دندان ها را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت مصرف دارو سابقه بیماری تمامی جوانب را می سنجد. سپس با انجام تست های تشخیصی چون خارج کردن دندان آسیب دیده یا نیار به پیوند استخوان درمان را انجام می دهد.

تست های تشخیصی انجام ایمپلنت

انجام سی تی اسکن بسیار مهم می باشد و شما تصویری سه بعدی از دندان و فک خود دارید. همچنین در صورت نیاز عکس برداری دو بعدی نیز صورت می گیرد. این تست به بررسی کیفیت و کمیت استخوان فک پی پردازد تا تشخیص دهد که شما می توانید ایمپلنت انجام دهید یا خیر.

برنامه ریزی برای جراحی کاشت دندان

دندانپزشک با انجام تست های تشخیصی یک برنامه ریزی کلی انجام می دهد و نحوه کاشت، زاویه و هزینه کاشت را برای شما شرح می دهد. همچنین با تصاویر دیجیتالی شما می توانید ظاهر دندان های خود را ببینید. در صورت نیاز به پیوند استخوان در حین کاشت ایمپلنت، پیوند استخوان نیز صورت می گیرد.

انجام ایمپلنت دندان جلو حدود یک ساعت زمان می برد و برای کاشت در ابتدا با بی حسی موضعی آن قسمت را بی حس می کنند. بعد از انجام کاشت دندانپزشک اجازه می دهد دندان خودش ترمی شود یا از پانسمان های ترمیم کننده خاص استفاده می کند. همچنین ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت دندانی نصب گردد.

این مطلب را هم بخوانید
جراحی ارتوگناتیک فک : راهی برای بهبود قدرت جویدن

انجام ایمپلنت دندان خطرناک می باشد؟

ایمپلنت از روش های لی خطر در دندانپزشکی می باشد که انجام آن راحت می باشد و همانند دندان طبیعی است. این روش به دلیل جنس تیتانیومی که دارد به خوبی به استخوان فک جوش می خورد و پایه محکمی می باشد.

در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید این نوع کاشت دندان سالیان سال قابل استفاده است و جایگزین مناسبی برای دندان های شما می باشد.

نکات مهم

  • بعد از کاشت ایمپلنت سریعا مب توانید به فعالیت های روزه مره خود برسید.
  • در صورت درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت از قرص مسکن استفاده نمایید.
  • از دهانشویه های آنتی باکتریال تا یک هفته استفاده کنید و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش ننمایید.
  • بهتر است از خوردن غذاهای سفت بپرهیزید و در روزهای ابتدایی کاشت ایمپلنت غذاهای نرم بخورید.
  • در صورت هر گونه مشکل سریعا به دندانپزشکی مراجعه کنید تا برای ایمپلنت شما مشکلی رخ ندهد.
  • هر شش ماه بهتر است برای بررسی دندان ها به مطب دندانپزشک مراجعه نمایید.

جمع بندی نهایی

دندان ها در اثر بهداشت نامناسب و … دچار پوسیدگی، شکستگی و آسیب می شوند و می توان با استفاده از روش ایمپلنت دندان های را بازسازی نمود‌. دندان های جلو در اثر آسیب بیشتری قرار دارد و با ایمپلنت دندان جلو می توانید طرح لبخندی زیبا داشته باشید. روش های دیگری چون بریج دندان و دندان مصنوعی نیز وجود دارند که همانند ایمپلنت بی عیب و نقص نیستند و ممکن است مشکلاتی ایجاد نمایند.

برای انجام خدمات دندانپزشکی بهتر است به مراکز معتبر مراجعه نمایید که از مواد مرغوبی استفاده می کنند. مرکز دندانپزشکی گلدمد از مراکز دندانپزشکی در ایران می باشد که تمامی خدمات دندانپزشکی را با بهترین و مرغوبترین مواد انجام می دهد و جزو بهترین ها در این حرفه می باشد. ایمپلنت دیجیتال، بریج دندان، لمینت سرامیکی و … از خدمات این مرکز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ