آیا انجام لیزر دندانپزشکی همراه با درد است؟ کارکرد لیزر دندانپزشکی چیست؟

  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • آیا انجام لیزر دندانپزشکی همراه با درد است؟ کارکرد لیزر دندانپزشکی چیست؟
کار کرد لیزر دندانپزشکی

افراد بسیاری از رفتن به دندانپزشک آن هم به دلیل دردی که با مته، تزریق بی حسی با سرنگ و اسکالپل ایجاد می گردد، هراس دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، کارکرد لیزر دندانپزشکی می تواند برای شما یک گزینه عالی باشد که به عنوان جایگزینی نسبتاً بدون درد به منظور روش های سنتی می تواند ارزش بررسی داشته باشد. در بسیاری از افراد، درمان های لیزری دندان به آنها کمک می نماید تا سلامت دندانی خود را مدیریت نمایند و در عین حال مطمئن گردند که مراقبت و درمان مورد احتیاج برای سلامت دهان و دندان خود را دریافت می کنند.

ما برای عزیزانی که آشنایی با این روش ندارند و مایل هستند با کارکرد لیزر دندانپزشکی آشنا گردند این مقاله را آماده نمودیم. اگر شما هم مایل هستید از این روش بدون درد برای سلامت دندان های خود بهره ببرید اما با کارکرد لیزر دندانپزشکی آشنایی ندارید، این مقاله می تواند کمک کننده باشد. پس تا انتهای این مقاله با دندانپزشکی گلدمد همراه باشید.

مراقبت های دندانی

طبق تحقیقات بدست آماده متوجه شدیم حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مردم از مشکلات دندانی رنج می برند. اگر شاید برای شما تعجب آور نباشد اما می تواند مشکل ساز باشد. بیشتر از 20 درصد از افرادي كه ترس دندانپزشكي دارند به همین دليل به طور معمول به دندانپزشكی مراجعه نمرده و از سلامت دندان های خود آگاه نمی باشند. می توان گفت بین 9 تا 15 درصد از بیمارانی که هراس مراجعه به دندانپزشکی را دارند اصلاً مراقبت های دندانی را انجام نمی دهند و دندان های آسیب پذیر و بیماری را برای خود حفظ نموده اند.

در رابطه با مراقبت دندان ها باید گفت حداقل ۲ بار در سال مراجعه نمودن به دندانپزشک به منظور سلامت دهان و دندان توصیه می گردد. تمیز نمودن حرفه ای جرم و پلاک دندان را از بین خواهد برد و ظاهر دندان ها را بهبود می بخشد و همچنین خطر پوسیدگی دندان را هم تا حد بالایی کاهش داده و ازبین می برد. برنامه ریزی درست و منظم هم می تواند به بهبود بوی بد دهان و همچنین درمان بیماری لثه کمک نماید.

می توان گفت مهمترین بخش معاینه دندان، بخش غربالگری آن می باشد. اشعه ایکس و معاینات دقیق بصری هم به دندانپزشکان می تواند این امکان را دهد تا مشکلات جدی را سریعتر از هنگام بروز علائم مورد تشخیص قرار دهند. تشخیص سریع به تجویز درمان مناسب کمک نموده و  نتیجه درمان هم مطلوب خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید
قراردهی ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان

افراد مبتلا به مشکلات دندانی به دلیل اینکه از بروز درد وحشت دارند از رفتن نزد دندانپزشک سرباز زده و سلامت کلی دندان های خود را در این رابطه قربانی می نمایند. دندانپزشکی لیزری یک تجربه آسان و قابل تحمل برای بیمارانی است که از مراقبت های معمول دندانپزشکی هراس دارند.

کارکرد لیزر دندانپزشکی

کارکرد لیزر دندانپزشکی

لیزر دندانی از گرما و نور به منظور تبخیر نمودن یا تغییر شکل بافت و همچنین از بین بردن پوسیدگی که برای دندان می تواند مشکل ساز باشد استفاده نمود. کارکرد لیزر دندانپزشکی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) مورد تایید قرار گرفته و همچنین توسط انجمن دندانپزشکی با خوش بینی از آن یاد گردیده و به آن نگاه می کنند.

از کارکرد لیزر دندانپزشکی می توان به این موارد اشاره داشت.

لیزر این امکان را دارد تا بافت سخت (دندان) و همچنین بافت نرم (لثه) را بهبود بخشد. دندانپزشک لیزری را انتخاب نمایید که برای احتیاج های شما مناسب ترین هستند. پرتو نور در تماس با دندان واکنش نشان داده و به دندانپزشک این اجازه را می دهد تا بافت را جدا نماید یا باعث شکل دهی آن گردد.

از کارکرد لیزر دندانپزشکی بیشتر برای درمان موارد زیر می توان استفاده نمود:

  • دندان پوسیدگی
  • بیماری لثه
  • آسیب عصبی
  • عفونت
  • آپنه خواب
  • TMJ

دندانپزشک همچنین امکان دارد لیزر دندان را به منظور سفید نمودن دندان های بیشتر توصیه نماید.

علت درد کمتر لیزر در دندان ها

شاید برای شما سوال باشد که چرا لیزر درد کمتری را برای فرد خواهد داشت؟ آیا امکان دارد کارکرد لیزر دندانپزشکی آنگونه که گفته می شود موفقیت آمیز نباشد؟

بهتر است به این صورت بگوییم که فناوری لیزر از پرتوهای هدفمند و همچنین پرانرژی نور استفاده می نماید تا به مناطقی که از دهان و دندان شما که احتیاج به درمان دارد، بپردازد. این روش احتیاج به جراحی مته یا چاقو دندانپزشکی را از بین  می برد.

نبود مته یا سایر ابزارهای فلزی در دهان، باعث می گردد تا شما یا فرزند شما به طور قابل توجهی در دندانپزشکی راحت تر درمان خود را ادامه دهید. فهمیدن اینکه روش لیزر دندانپزشکی برای ما نسبتاً بدون درد است می تواند باعث کاهش استرس و ترس شود. در طول این فرایند، لرزش یا صدای ناشی از دندانپزشکی سنتی هم وجود نداشته و فرد به خصوص کودکان که همیشه دلهره دندانپزشکی را دارند آنها را تجربه نمی کنند و می ن در حین انجام لیزر آرام ماند.

این مطلب را هم بخوانید
بیماری پریودنتال لثه (پریودنتیت) چیست؟ دلایل آن و انواع روش های درمان

کارکرد لیزر دندانپزشکی

به غیر از این، بسیاری از لیزرها از آب به منظور جلوگیری از کم آبی دندان ها استفاده می نمایند. عنوان هیدرات نشانه دلیل درد مرتبط با روش های سنتی دندانپزشکی می باشد.

به دلیل اینکه لیزر بسیار دقیق می باشد، بافت اطراف منطقه ای که در آن کار دندانپزشکی انجام می پذیرد، مشکلی برای آن ناحیه پیش نخواهد آمد. افراد بایستی آسیب کمتری در داخل و اطراف قسمت های آسیب دیده لثه ها و دندان های خود داشته باشند. در برخی از موارد، این کار استفاده از بخیه ها را غیرضروری می نماید و درد و ناراحتی پس از عمل افراد را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

از علت کمتر شناخته شده درد بعد از عمل، آسیب بیماری به دلیل مراقبت از عمل نامناسب می باشد. لیزر نواحی را که لمس نماید استریل نموده و خطر را کمتر می نماید. نبود بخیه به منظور مراقبت و زمان بهبودی سریعتر، امکان دارد زمان کمتری را برای بهبودی طی نمایید، که خطر بروز عفونت و سایر مشکلات دندانی جدید را در زمان بهبودی لثه ها و همچنین سایر بافت ها را تا ممکن کاهش می دهد.

با حفظ نمودن بیشتر نواحی اطراف دندان یا بافت لثه، همچنین لیزر می تواند به فرد در حفظ سلامت دهان و دندان هم کمک شایانی نماید و از مشکلات بزرگتر و احتمالاً دردناک تر در پیشگیری از کندن آن کمک کند.

جمع بندی کارکرد لیزر دندانپزشکی

اگر به دلیل وجود درد یا بی‌حسی، تورم و بی‌حسی مرتبط با آن از رفتن به دندانپزشکی سرباز می زنید، باید به شما بگوییم علوم و فناوری آنچنان پیشرفت نموده که امروزه با کمک لیزر می توان بدون آنکه دردی را احساس نمایید دندان های خود را درمان و سلامت دهان و دندان خود را در طی زمان بدون دلهره چک کرده و مدیریت نمایید.

به لطف لیزر دندانپزشکی، شما می توانید مسائل دهان و دندان خود را به راحتی و با کمترین درد حل کنید. با دندانپزشک خود در این رابطه صحبت نمایید که کدام گزینه می تواند به شما کمک نماید تا ویزیت بعدی شما بسیار قابل تحمل تر باشد.

دندانپزشکی گلدمد ارایه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی و جراحی دندان و جراحی لثه و خدمات دیگر همچون کشیدن دندان و عصب کشی و کامپوزیت را با قیمتی مقرون به صرفه می باشد. شما می توانید با کمک این دندانپزشکی تضمین سلامت  دندانهای خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ