مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

مزایای ایمپلنت دیجیتالی

یکی از شگفت انگیز ترین روش های ایمپلنت دندانپزشکی مدرن دندان های دیجیتالی هستند. با جایگزین کردن دندان های جدید، مانند دندان های طبیعی توسط استخوان فک می توانند از شما حمایت کنند. پس شما دیگر می توانید از خوردن غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید، چرا که نیازی به مراقبت های خاص نخواهید داشت و در صورت مراقبت کردن درست می توانید تا سالها از مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال که جایگزین دندان های از دست رفته خود کرده اید، استفاده کنید.

اکنون با روش جدید ایمپلنت های دندانی دیجیتال، پزشکان می توانند درمان و جایگزینی دندان های از دست رفته شما را سریعتر و راحت تر از همیشه انجام دهند. جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن  جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز گفته می شود ) از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی به منظور بررسی کردن وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می کنند. برای انجام این روش با این اطلاعات، یک دندانپزشک زیبایی حاذق می تواند یک جراحی را با کمترین برش برنامه ریزی کند. برای جراحی ایمپلنت دیجیتال بر روی کوچکترین برش ممکن است، درد بسیار کمی در مقایسه با جراحی کاشت سنتی وجود داشته باشد و بیمار متحمل گردد.

در فرآیند عمل دندانپزشکی، یک راهنمای دقیق روی دندان های شما نصب خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به عصب یا دندان اطراف آن وارد نخواهد شد. وجود این راهنما به دندانپزشکان این امکان را خواهند داد تا برش هایی دقیق و کوچک برای کاشت ایمپلنت ایجاد کنند.

ایمپلنت دندان چیست؟

انجام ایمپلنت ریشه دندان مصنوعی (اغلب از تیتانیوم) است که به منظور پشتیبانی از ترمیم های آینده مانند تاج ها طراحی شده است. بیمارانی که یک یا چند دندان دائمی را در بزرگسالی از دست داده و دوست دارند لبخندی زیبا را برای خود داشته باشند، ممکن است ایمپلنت دندان را گزینه مناسب و انتخاب کنند. ایمپلنت های دندانی تیتانیوم را می توان با موفقیت در استخوان انجام داد و پایه ای محکم به منظور ترمیم دندان در آینده ایجاد کرد.

ایمپلنت های دندانی همان روکش های دندانی نبوده، بلکه  ایمپلنت هایی هستند که با پیچ به استخوان فک متصل می شود و در ظاهر دندان های طبیعی را نشان می دهند. تاج ایمپلنت دندان اصلی را از نظر شکل، اندازه و استحکام ترمیم می کند تا بتوانید با لبخند جدید احساس خوشایند داشته باشید. بسته به شرایط هر فرد، یک دندانپزشک با تجربه ممکن است تغییراتی را در ایمپلنت دندان انجام دهد. به عنوان نمونه ممکن است پل متکی به ایمپلنت یا پروتز با ایمپلنت انجام شود. هنگامی که تاج دندان ها محکم شود دیگر نمی توانید ایمپلنت دندان را مشاهده نمایید.

این مطلب را هم بخوانید
تفاوت عمل لیفت سینوس باز و بسته پیش از کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی چگونه کار می کنند؟

ایمپلنت های دندانی همچون دندان های طبیعی کار می کنند چون همانند دندان های طبیعی الگو برداری شده و ساخته می شوند. این دندان ها از یک ریشه تیتانیوم و یک تاج سرامیکی آرایشی تشکیل شده اند.

ریشه دندان در این روش داخل استخوان فک قرار می گیرد. علت استفاده کردن از تیتانیوم به این دلیل است که سازگار می باشد و اینکه عاملی غیر سمی است و می تواند در استخوان فک گنجانده شود. سپس ریشه با یک تاج سرامیکی پیشرفته پوشانده می شود. استفاده کردن از این جنس نه تنها رنگ و درخشندگی دندان های طبیعی را تقلید می کند، بلکه می تواند بسیار قوی در برابر ضربه هم قرار بگیرد و از خود مقاومت بالایی نشان دهد. در صورتی که به دنبال جایگزین مناسب برای کل قوس دندان های خود هستید، یک گزینه عالی، پل های ایمپلنت هستند که  می توانند ترکیبی از استحکام، زیبا و طبیعی بودن را توامان داشته باشند.

به دلیل استفاده کردن از ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک، در صورتی که دچار بیماری پریودنتال یا سایر مواردی شدید که دچاراز دست دادن سلامتی مواد استخوانی فک شده اید، امکان کاشت دندان وجود نخواهد داشت. اما در صورتی که دندانپزشکان می توانند در مورد پیوند استخوان یا سایر گزینه های جایگزین دندان به شما کمک کنند شما نی توانید از روش دندانپزشکی ایمپلنت دندان دیجیتال استفاده و بهره ببرید.

مزایای ایمپلنت دیجیتالی

امکانات و مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

مهم است که به خاطر داشته باشید که با ایمپلنت های دندانی دیجیتال، شما از تمام مزایای ایمپلنت های دندانی سنتی بهره خواهید برد. این شامل:

ظاهر طبیعی دندان

ساختار زیبا در استخوان فک برای حفظ زیبایی صورت و چهره

می تواند مادام العمر باشد

پزشکان هیچ یک از این مزایا را در روش ایمپلنت دندان دیجیتال حذف نمی کنند. اما این روش با مزایای دیگر نیز همراه خواهد بود.

رویه کوتاه تر

روشی کوتاه بوده و از بهترین ایمپلنت های دندانی دیجیتال وجود دارد که با جراحی و کاشت دندان سنتی برای دو ایمپلنت می تواند 130 دقیقه یا بیشتر زمان ببرد. مرحله جراحی ساخت روش دیجیتال به دندانپزشک این اجازه را می دهد تا تمام جزئیات را از ابتدا بررسی نموده وبهترین روش را برای بیمار خود ارائه نماید.

در نتیجه، عمل کاشت دندان ممکن است حداقل 15 دقیقه به طول بی انجامد تا ایمپلنت در دهان قرار گیرد.

دندان های خود را سریع تر خواهید داشت.

با ایمپلنت های دیجیتال دندان، احتمالاً همان روز دندان موقت خود را دریافت خواهید کرد. به طور کلی احتمال اینکه ترمیم سریعتر انجام می شود، به طور متوسط ​​5-7 روز، در مقایسه با 123 روز برای روش های سنتی بسیار بیشتر است.

این مطلب را هم بخوانید
روش پولیش دندان

عملکرد راحت تر از مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

خیلی از مردم نگران هستند که با عمل ایمپلنت دندان آنها آسیب ببیند، اما با بیهوشی مدرن، هیچ ناراحتی در طول عمل وجود نخواهد داشت. با کاشت دندان دیجیتال، دندانپزشکان مشکلات ممکن تا حدی که مقدور باشد کمتر می کند. در این روش نیازی به برش و بخیه وجود ندارد و مرحله جراحی به ما این امکان را می دهد تا برای جلوگیری از اختلال در لثه و فک روش بهینه انجام شود.

در صورتی که هنوز در مورد این روش نگرانی دارید، دندانپزشک آرام بخش را پیشنهاد می کند تا به شما کمک کند، راحت تر در انجام ایمپلنت دندان دیجیتال حضور داشته باشید.

مراجعه به دندانپزشک

با انجام روش سنتی کاشت دندان، اگر طبق برنامه ریزی خوب در مطب دندانپزشکی حضور داشته باشید حداقل ۷ مراجعه به دندانپزشکی برای کاشت یک ایمپلنت دندان نیاز می باشد.

اما با ایمپلنت های دیجیتال، دندانپزشکان می توانند با انجام برنامه ریزی های لازم، در ۳ حلسه دندان های ایمپلنت دسجیتالی شما را آماده و بر روی لثه شما نصب نمایند.

جمع بندی مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

دندانپزشک روش های مختلفی برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته بیماران خود دارد که یکی از آن روش ها انجام ایمپلنت دندان دیجیتال است. با کمک این روش فرد بیمار می تواند در کمترین زمان ممکن به دندان های سالم، زیبا و همچنین بدون عیچ نشکلی دست یابد. اما خوب این روش دندانپزشکی برای همه افراد مناسب نبوده و لازم است برای آنکه بدانیم آیا کاندید مناسب این روش هستیم یا خیر به دندانپزشکی که در این باره تخصص دارد مراجعه کرده و با او مشورت نماییم.

دندانپزشک پس از انجام معاینات لازم تظر خواهد داد که کاندید این روش دندانپزشکی هستید یا خیر.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ