کاشت دندان بدون جراحی

کاشت دندان بدون انجام جراحی

طبق مشاهداتی که انجام شده مشخص گردیده هر نفر حداقل یک دندان خراب و پوسیده داشته که به مرور باعث از دست رفتن دندان گردیده. گزینه های بسیاری به منظور ترمیم دندان از دست رفته وجود دارد. بعضی از افراد در این فکر هستند از بریج دندانی برای جایگزین نمودن دندان از دست رفته خود استفاده کنند و شکاف های دندانی خود را با کمک دندان های با ظاهری واقعی البته تقلبی پر کنند. برخی دیگر هم هستند در عوض انتخاب بریج، روکش دندان یا پروتز دندان را انتخاب و استفاده می نمایند. هر دو روش می توانند لبخندی زیبا و بدون هیچ مشکلی را ایجاد و برای افراد لبخند زیبایی را به ارمغان بیاورند. با ما همراه باشید تا شما را با یک روش جدید، کاشت دندان بدون جراحی آشنا سازیم.

کاشت دندان بدون جراحی

میلیون ها فرد در سراسر دنیا وجود داشته که می توانند برای جایگزین دندان های طبیعی خود از ایمپلنت دندانی استفاده نمایند. این علت هم بابت این است که کاشت دندان بسیار فراوان بوده و دندانپزشکی مدرن ایمپلنت هایی را ایجاد نموده است که کاملاً به دندان های واقعی شباهت داشته باشند. در اصل، حتی افرادی که تمام عمر خود را در نزدیکی بیمارانی که این ایمپلنت ها را دریافت نموده اند زندگی کرده اند هم نمی توانند فرق بین ایمپلنت دندان و دندان واقعی را تشخیص دهند.

آیا امکان کاشت دندان بدون انجام جراحی وجود دارد؟ 

در پاسخ این سوال باید بگوییم که جواب مثبت می باشد. دنیای دندانپزشکی با پیشرفت هایی که داشته، این توانایی را دارد تا هم اکنون ایمپلنت دندانی را ارائه نماید و کاملاً واقع بینانه هم باشد آن هم در شرایطی که به هیچ عنوان جراحی انجام نشده باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

در رابطه با تعریف ایمپلنت دندان آن هم به عنوان ابتدایی ترین مفهوم، می توان گفت: ایمپلنت، دندانی می باشد که شباهت بسیاری به یک دندان طبیعی دارد و از پایه های پیچیده که اغلب با تیتانیوم می باشد، ساخته شده و همچون دندان های اصلی نیز عمل می نماید.

ایمپلنت دندانی برای افرادی که دندان های آسیب دیده دارند مناسب و مفید می باشد.

از همه مهمتر، پس از ترمیم نمودن استخوان ها در اطراف ایمپلنت، به یک سیستم حمایتی قدرتمند برای دندان های جدید لازم می باشد.

چه کسانی می توانند کاشت دندان بدون جراحی را برگزینند؟

تعداد کسانی که می توانند از کاشت دندان بهره ببرند به این شرح می باشد:

  • افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند.
  • کسی که یک فک کاملاً رشد یافته داشته باشد.
  • برای سلامت دهان و دندان مشکلات متعددی داشته باشد.
  • بهبود کیفیت گفتار خود 
  • بهبود کیفیت جویدن و بلع خود
  • ساختار استخوانی قوی به منظور محکم نمودن ایمپلنت ها را داشته باشند
کاشت دندان بدون انجام جراحی

مزایای کاشت دندان بدون جراحی     

از جمله مزایای انجام کاشت دندان بدون جراحی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ایمن و قابل پیش بینی می باشد.
  • زمان درمان در آن بسیار کوتاه تر نسبت به جراحی های سنتی کاشت دندان می باشد.
  • به منظور ایمپلنت های دندان غیر جراحی احتیاجی به برش یا بخیه وجود نخواهد داشت.
  • ناراحتی آن پس از عمل بسیار کم می باشد.
  • زمان انجام این کاشت بسیار کوتاه است.
این مطلب را هم بخوانید
پر کردن دندان با کامپوزیت و مواد سفید

کل کاشت دندان بدون جراحی با کمک تصویر سازی سه بعدی دقیق، پیچیده و عمیق از دهان و همچنین استخوان های درون دهان شروع می گردد. این کار باعث می شود تا به تیم پزشکی سلامت بدن بیمار این اجازه داده شود تا استحکام استخوان های فک و ساختار استخوان را به طور دقیق و واضح ارزیابی گردد.

با کمک تصویر برداری سه بعدی، دندانپزشک فرد می تواند به درستی قوی ترین استخوان دهان خود را مشاهده نماید و همچنین می تواند طرحی را ایجاد نماید که سریع ترین زمان بهبودی و قوی ترین ایمپلنت ها را ایجاد نماید.

درمان، هنگامی که احتیاج به انجام عمل جراحی وجود داشته باشد، بسیار سریع می باشد. در اصل، به طور معمول برای ۲ ایمپلنت دندان کمتر از 20 دقیقه زمان ممکن است احتیاج باشد. همچنین، با همان نوع بیهوشی که به منظور برطرف نمودن پوسیدگی دندان یا کشیدن دندان استفاده می گردد، انجام می پذیرد. این بدین معنا است که یک بیمار می تواند راحتی داشته و در فرایند کل عمل احساس مناسبی را داشته باشد

آیا انجام کاشت دندان بدون جراحی با خطراتی همراه است؟ 

اینکه هر عمل دندانپزشکی با خطراتی همراه باشد یک امر عادی تلقی می شود و هیچ درمانی وجود ندارد که در کنار داشتن مزایا معایب یا خطراتی را با خود به همراه نداشته باشد.

اما خوب در این رابطه باید بگوییم در طول سال ها این خطرات بسیار کوچکتر گردیده است. با این همه، دندانپزشک حتماً بیمار خود را با خطرات احتمالی این روش آشنا می سازد و هشدارهای لازم را قبل از انجام روش مورد نظر به بیمار خود خواهد داد.

از مهمترین مشکلاتی که مربوط به ایمپلنت دندان می باشد می توان به این موارد اشاره نمود:

این مطلب را هم بخوانید
تاثیر نامرتبی دندان ها بر سلامت دهان

آسیب رسیدن به نواحی دهان

آسیب به دیگر دندان ها یا رگ های خونی در دهان

بعضی از بیماران امکان دارد درد عصبی خفیف تا شدید را تجربه نمایند که می توانند منجر به گزگز، درد و بی حسی در دندان های طبیعی لب ها، لثه ها و دیگر قسمت های دهان گردد.

بعضی از بیماران ممکن است از مشکلات سینوسی پس از انجام کاشت دندان شکایت داشته باشند، الخصوص در صورتی که ایمپلنت ها در فک بالا قرار گرفته باشند.

پس از دریافت ایمپلنت چه انتظاری باید داشت؟

در ادامه کاشت دندان بدون جراحی شاید برای شما سوال باشد که پس از دریافت ایمپلنت چه انتظاراتی وجود دارد؟

پس از اتمام کاشت نمودن ایمپلنت دندانی، موارد خاصی وجود داشته که بایستی در نظر گرفته شود و در زمان بهبودی به یاد داشته باشید.

مثلا، بایستی کمی تورم در لثه ها و صورت خود مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که فضای جزئی به خصوص در محل ایمپلنت مشاهده نمودید، جای تعجبی نخواهد داشت.

همچنین، احساس درد از خفیف تا شدید در محل کاشت دندان نمی تواند وجود نداشته باشد و معمول می باشد.

در صورتی که چیزی جدی تر از آن را تجربه نمودید، با دندانپزشک خود تماس گرفته و با او مشورت نمایید.

در آخر کاشت دندان بدون عمل جراحی

هنگامی بود که برای دریافت نمودن ایمپلنت دندانی بایستی از جراحی کمک گرفته می شد. اما آن روزها با همان روش ها بایگانی شدند و اکنون این امکان وجود دارد تا شما دندان های جدید خود را بدون هیچ جراحی نصب و از دندان های جدید یکدست و زیبای خود لذت برده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

در این روش دندانپزشکی نتیجه می تواند  کاملاً شگفت انگیز باشد و هم اکنون میلیونها نفر می باشند که ایمپلنت دندان خود را بدون اینکه اقدام به جراحی نمایند، نصب کنند.

 همچنین طبق نظرسنجی انجام شده اکثراً قریب به اتفاق از نتیجه کار این روش خوشحال و راضی می باشند.

دندانپزشکی گلد مد از مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی است که تمامی روش های دندانپزشکی را با بهترین مواد انجام می دهد و شما با اطمینان کامل می توانید از خدمات این مرکز که شامل انواع جراحی: جراحی ریشه دندان، جراحی دندان عقل نهفته، جراحی لثه، جراحی ضایعات پاتول و همچنین انواع خدمات عمومی دندانپزشکی و زیبایی همچون ایمپلنت دیجیتال، کامپوزیت، ونیر و لمینت و … استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
× پشتیبانی از طریق واتساپ